امضای توافق‌نامه گردشگری میان ایران و مصر

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۲۲۴۲ سرخط اخبار

رئیس کمیته تجاری ایران و مصر با اشاره به امضای توافقنامه سیاحتی بین دو کشور گفت: تهران و قاهره پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک مصمم به از سرگیری روابط همه جانبه برای دستیابی به پیشرفت و شکوفایی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محی الدین الغندور به العالم گفت : پس از قطع روابط دو کشور ایران و مصر که ناشی از سیاستهای اشتباه حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر بود هم اکنون دو کشور تصمیم به از سرگیری و گسترش روابط دوجانبه دارند.

رئیس کمیته تجاری ایران و مصر افزود : تهران و قاهره همچنین در این برهه خواهان ازسرگیری روابط در بخش گردشگری هستند تا بدین ترتیب ملتهای ایران و مصر از طریق بازدید آثارباستانی، تاریخی و سیاحتی بیش از پیش با یکدیگر آشنا شوند.

الغندور افزود: ایران و مصر توافقنامه ای سیاحتی امضا کردند که بدین ترتیب اتباع ایرانی و مصری می توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند و ایرانی ها و مصری ها تمایل بسیاری به بازدید از کشورهای یکدیگر دارند و تعداد بسیار زیادی از اتباع این دو کشور منتظر فرصتی برای مسافرت هستند.

وی افزود: ابتدا 10 هزار گردشگر ایرانی هر ماه به مصر و 5 هزار گردشگر مصری نیز هر ماه به ایران سفر خواهند کرد و سفرهایی نیز برای تجار ایرانی و مصری با هدف تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه ترتیب داده خواهد شد.

الغندور گفت: معتقدم که همکاری ایران و مصر در همه زمینه ها نقشه جهان را تغییر خواهد داد .


نظر شما :