حاکم ام القیون امارات خواهان گسترش روابط با ایران شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۲۲۴۱ سرخط اخبار

حاکم امارت ام القوین امارات متحده عربی گفت: روابط فیمابین ایران و امارت ام القوین قدیمی و برادرانه است و هیچ مشکلی برای گسترش روابط وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات با شیخ سعود بن راشد المعلا حاکم امارت ام القوین دیدار و درخصوص مسائل روابط دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مناسبات دیرینه و تاریخی ایران و امارات گفت: روابط ایران با برادران عرب در جنوب خلیج فارس به دوره های تاریخ برمی گردد و همیشه روابط دوستانه و برادرانه ای بین مردم دو کشور وجود داشته است.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از ایرانیان در کشور امارات افزود: اشتراکات فرهنگی و دینی مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند زده و روابط ایران و امارات باید بیش از گذشته توسعه یابد.

فیاض با اشاره به توانمندی های ایران در بخش های صنعتی از قبیل خودروسازی ، فولاد ، سیمان ، مواد غذائی ، لوازم بهداشتی ، صنایع بسته بندی و همچنین کشاورزی آمادگی ایران را برای همکاری و انتقال تجربیات به ام القوین اعلام کرد و افزود: با توجه به همسایگی و اشتراکات دو کشور می توان در زمینه سرمایه گذاری مشترک در زمینه های فوق در ام القوین و ایران همکاری کنیم.

 شیخ سعود در این ملاقات گفت: روابط فیمابین ایران و امارت ام القوین قدیمی و برادرانه است و هیچ مشکلی برای گسترش روابط وجود ندارد.

وی افزود : بین مردم ایران و امارات علاوه بر مشترکات فرهنگی و دینی پیوندهای خانوادگی و خونی وجود دارد و بین مردم دو کشور فقط یک دریا فاصله به وجود آورده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

حاکم ام القوین از پیشنهادهای سفیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک استقبال کرد و ابراز داشت : ام القوین برنامه های مختلفی برای توسعه در زمینه های صنعتی و گردشگری دارد و ما آمادگی داریم هر طرحی که از سوی برادران ایرانی ارائه شود را مورد بررسی قرار دهیم .

وی طرح های گردشگری و صنایع کوچک را جهت آغاز همکاری مشترک مناسب توصیف کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد نشست مشترکی به منظور بررسی زمینه ها و طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک بین کارشناسان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و مسئولین بخش های ذیربط ام القوین برگزار شود که مورد استقبال حاکم ام القوین قرار گرفت.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران از شیخ سعود برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران و آشنائی نزدیک با توانمندی های اقتصادی و صنعتی در ایران دعوت بعمل آورد.

حاکم ام القوین با اشاره به اینکه تاکنون به ایران مسافرت نکرده است ، از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد برنامه ریزی لازم در این زمینه بعمل آید.

گفتنی است سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی تاکنون با همه حکام امارتهای هفت گانه کشور امارات دیدار و درخصوص زمینه های همکاری مشترک تبادل نظر کرده است.


نظر شما :