مدودف: کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۲۲۲۲ سرخط اخبار
دیمیتری مدودف اعلام کرد پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش دیگر کاندیدا نخواهد شد و به ایجاد قطب اقتصادی پیشرفته در روسیه روی می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه که قدرت را از ولادیمیر پوتین که هم اکنون نخست وزیر است، در سال 2008 تحویل گرفت به تازگی اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 شرکت خواهد کرد.

پوتین نیز انتظار می رود در این انتخابات یکی از مدعیان ریاست جمهوری باشد.

مدودف 45 ساله در اظهارات تلویزیونی خود گفت که پس از آنکه دوران ریاست جمهوری‌اش پایان یابد در منطقه اسکولکوو (Skolkovo) یک قطب اقتصادی پیشرفته همانند دره سیلیکون( Valley Silicon ) کالیفرنیا راه اندازی خواهد کرد. در این منطقه که در کالیفرنیای شمالی واقع شده است، شرکت‌های بزرگ با تکنولوژی بالا قرار دارند.

مدودف اظهار کرد: علاقه بسیاری دارم که در فرآیندهایی که به ارتقای تکنولوژی‌های جدید مرتبط است فعالیت کنم.

وی خود را "هوادار" تکنولوژی‌هایی جدید معرفی کرد.

رئیس جمهوری روسیه برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی از آرنولد شوارتزینگر، فرماندار وقت کالیفرنیا و هیات همراه وی در منطقه Skolkovo استقبال کرد.

دیمیتری مدودف همچنین در این برنامه از خبرنگاران تشکر کرد و گفت که خوشحال است که دیگر از وی درباره انتخابات سوال نمی‌کنند.

اکثریت مردم روسیه بر این باورند که پوتین همچنان به عنوان رهبر محبوب باقی مانده است و لحن ضد غربی وی تاثیر زیادی در جذب حامیانش داشته است چرا که مردم وی را نماد اقتدار و پشتیبان امنیت و آینده روسیه می‌دانند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: روسیه در بیست و پنجمین سالگرد فاجعه چرنوبیل اعلام کرد که قصد دارد در نشست گروه 8 در ماه مه موضوع امنیت تاسیسات هسته‌ای را در سراسر جهان مطرح کند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای به نقل از مدودف اعلام کرد: در ماه مه سال 2011 روسیه در نشست گروه 8 موضوع افزایش امنیت نیروگاههای هسته ای را مطرح می کند.

مدودف اظهار کرد: آنها باید مسئولیت پذیری کشورشان را در قبال حوادث هسته‌ای افزایش دهند و در زمان بحران به موقع و مفید عمل کنند و برای نیروگاههای خود تجهیزات اضافی تدارک ببینند تا بتوانند در بازسازی‌ها از آن استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید کشورها را به اجرای قوانین جدید ملزم کند و کشورها باید شفافیت و ارائه اطلاعات درست را به عنوان اصل اساسی خود در نظر بگیرند.

نظر شما :