عباس: اوباما زیر پای مرا خالی کرد

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۲۲۱۴ سرخط اخبار
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به صادق نبودن رئیس جمهور آمریکا در وعده‌های خود گفت که اوباما زیر پای وی را خالی کرده است.
 
به گزارش فارس، "محمود عباس " در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی "نیوزویک " به انتقاد از عملکرد "باراک اوباما " پرداخت و گفت که اوباما پیش از آنکه به ریاست جمهوری آمریکا برسد انعطاف بیشتری نسبت به فلسطینیان داشت اما پس از عهده‌داری این منصب افراطی‌تر شده است.

وی افزود: اوباما تشکیلات خودگردان را تهدید کرد که در صورت اصرار بر دستیابی به محکومیت جهانی تداوم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شرط قرار دادن توقف شهرک‌سازی برای ازسرگیری مذاکرات سازش، مجازات‌هایی برای این تشکیلات در نظر خواهد گرفت.

عباس با اشاره به اینکه خود اوباما ابتدا توقف شهرک‌سازی پیش از آغاز مذاکرات سازش را پیشنهاد کرده بود، تصریح کرد: اوباما مرا از درخت بالا برد و بعد نردبان را از زیر پای من کشید و گفت بپَّر.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از عملکرد "جرج میچل " فرستاده آمریکا به خاورمیانه انتقاد کرد و گفت که میچل تمامی آنچه را که ما در تشکیلات خودگردان برای انتقال به طرف اسرائیلی بیان می‌کردیم، انتقال نمی‌داد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص موضع آمریکا در قبال "حسنی مبارک " رئیس جمهور مخلوع مصر گفت: رفتار اوباما با مبارک هوشمندانه و لطیف نبود.

وی همچنین تاکید کرد که در جریان انقلاب مصر به "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا گفته است که نمی‌داند عواقب فروپاشی رژیم مصر چه خواهد شد و هرج‌ و مرج این کشور را فراخواهد گرفت و ممکن است که اخوان‌المسلمون روی کار بیاید.

نظر شما :