آلمان خواستار همکاری منافقین با پزشکان شدند

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۲۲۰۵ سرخط اخبار

در اطلاعیه کمیسر حقوق بشر آلمان در رابطه با وضعیت کمپ اشرف در عراق، از سران این فرقه خواسته شده اجازه بدهند تا تمامی مجروحان و افراد بیمار در پادگان اشرف دسترسی کامل به رسیدگی‌های پزشکی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن بر روی سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته است، مارکوس لونینگ اظهار کرد: من از رهبران کمپ اشرف می‌خواهم تا خشونت را کنار بگذارند و در مقابل دسترسی کمیسیونی بی‌طرف به تمامی پادگان اشرف مقابله نکنند و اجازه دهند کسانی که می‌خواهند از پادگان اشرف جدا شوند، برای این امر در آزادی کامل باشند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: سران این پادگان باید بر طبق موازینی عمل کنند که افراد ساکن در کمپ از امتیازات حقوق بشری خود کاملا برخوردار باشند.

این اطلاعیه در ادامه می‌افزاید: در حال حاضر سه هزار و پانصد تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در پادگان اشرف به سر می‌برند،‌ ضمن این‌که این سازمان در زمان جنگ ایران و عراق تحت فرماندهی صدام بر علیه ایران جنگیده است؛ بنابراین نگاه غالب بر این عقیده است که این گروه سازمانی است بسیار تشکیلاتی و با مقرراتی بسیار سخت که هرگز مسیر خود را از خشونت و تروریسم دور نکرده است.

براساس این گزارش، پادگان اشرف بعد از خلع سلاح مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) توسط نیروهای نظامی در سال 2003 تحت کنترل نیروهای آمریکایی قرارگرفت و در شروع سال 2009 مسوولیت این پادگان به نیروهای عراقی واگذار شد. دولت عراق مصمم برگسترش حق حاکمیت خود بر کمپ اشرف است و در نظر دارد تا ساختارهای تشکیلاتی این پادگان را از بین ببرد.

نظر شما :