رد درخواست اسرائیل توسط مصر

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۲۱۵۱ سرخط اخبار
یک منبع بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که شورای عالی نظامی مصر درخواست وزارت جنگ این رژیم برای برگزاری نشست مشترک امنیتی را رد کرد.
 
به گزارش فارس، هفته‌نامه فلسطینی "المنار " به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشت که وزارت جنگ این رژیم از طریق کانال‌های مختلف از قاهره درخواست کرده بود که یک نشست امنیتی مشترک برای بررسی موضوع امنیت مرز غزه و مصر و آنچه که "قاچاق سلاح " از طریق تونل‌های واقع در مرز مصر خوانده شد، برگزار شود اما شورای عالی نظامی مصر این درخواست را رد کرد.
به گفته این منبع شورای عالی نظامی مصر با رد درخواست تل‌آویو گفته است که زمان کنونی برای برگزاری این دیدارها مناسب نیست و ما در حال ارزیابی‌های جدید امنیتی در مرزها و منطقه سینا هستیم.

شورای عالی نظامی مصر همچنین گفته است که پیش از اتمام عملیات ارزیابی‌های امنیتی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مصر در شرایط کنونی هیچ دیدار دوجانبه با اسرائیل و سه‌جانبه مشترک با آمریکا برگزار نخواهد کرد.
قاهره همچنین در پاسخ به درخواست تل‌آویو گفت که مصر هرگز به دنبال هیچ گونه اقدامات و تمهیدات نظامی مشترک با اسرائیل و آمریکا در خاک مصر نخواهد بود و به حفاظت از ثبات داخلی و جلوگیری از هر گونه تلاش برای سوء استفاده از خاک مصر به منظور انجام فعالیت‌های ممنوعه نظامی توجه دارد.
المنار در ادامه نوشت که تل‌آویو اخیرا از رویکرد قاهره به دنبال سرنگونی "حسنی مبارک " ناراضی است و از این وضعیت و آنچه که قطع روابط در تمامی سطوح با قاهره نام برده، به دولت آمریکا شکایت کرده است.

نظر شما :