سفر مایک مولن به روسیه

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۲۱۴۷ سرخط اخبار
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا به دعوت همتای روسی خود بزودی به مسکو سفر خواهد کرد که این دیدار، هفتمین ملاقات مقامات بلندپایه نظامی روسیه و آمریکا طی دو سال گذشته خواهد بود.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دریادار "مایکل مولن " رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در آینده‌ای نزدیک برای یک سفر کاری عازم روسیه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات مقامات آگاه در پنتاگون، مولن که این هفته به افغانستان و پاکستان سفر کرد، به دعوت ژنرال "نیکولای ماکاروف " رئیس تاد کل نیروهای مسلح روسیه بزودی به مسکو سفر خواهد کرد.

ستاد کل ارتش آمریکا هنوز تاریخ دقیق این سفر را اعلام نکرده است و بطور معمول با توجه به مسائل امنیتی این کار تا آخرین لحظات به تعویق می‌افتد.

این دیدار هفتمین ملاقات مولن و ماکاروف طی دو سال گذشته محسوب می‌شود. روسای ستادهای کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا آخرین بار در تاریخ 26 ژانویه سال جاری در بروکسل در حاشیه نشست شورای روسیه-ناتو با یکدیگر دیدار کردند که اصلی ترین موضوع مورد مذاکره طرفین در رابطه با طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی دراروپا بود.

بنا به گفته "اندی اسنایدر " سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا، مقامات بلندپایه ارتشهای روسیه و آمریکا در دیدار دوجانبه خود در بروکسل همچنین به بررسی فعالیت‌های گروه کاری تحت سرپرستی خود در خصوص همکاری‌های نظامی دو کشور در چارچوب کمیسیون روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا که در ماه جولای سال 2009 تشکیل شد، پرداختند.

علاوه بر این، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در اواخر ماه آوریل سال گذشته سفری به واشنگتن داشت که در جریان آن و در ملاقات با همتای آمریکایی خود مسائل مربوط به تحقق پیمان جدید کاهش تسلیحات راهبردی بین روسیه و آمریکا، موضوع سامانه دفاع ضد موشکی، گسترش تسلیحات هسته‌ای و نیز مسائل مهم بین المللی را مورد بررسی قرار داده بود.

نظر شما :