جمعه روز خشم و انزجار بحرینی ها

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۲۰۹۴ سرخط اخبار
 سخنگوی رسمی ائتلاف 14 فوریه در بحرین از تلاش برای برگزاری تظاهراتی در جمعه آینده با عنوان تظاهرات "روز خشم و انزجار جهانی " از جنایات رژیم‏های آلخلیفه و آلسعود علیه مردم بحرین خبر داد.

به گزارش فارس، "عبدالرئوف الشایب " در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم تاکید کرد: مردم بحرین باید به اقدامات و فعالیت‌های خود علیه رژیم بحرین و خاندان حاکم بر این کشور ادامه داده روز جمعه به خیابانها بیایند.

وی تصریح کرد: نیروهای سعودی و نیروهای رژیم بحرین به همه مقدسات در این کشور تعرض می کنند، به گونه‌ای که در بحرین مساجد و عبادتگاهها تخریب و مصحف شریف همانند کار آن کشیش تندروی آمریکایی، آتش زده می شود.

سخنگوی رسمی ائتلاف 14 فوریه در بحرین تاکید کرد: مردم بحرین باید تظاهرات روز جمعه را در اعتراض به تعرض نیروهای سعودی و بحرینی به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن و تخریب مساجد به "روز خشم " تبدیل کنند.

الشایب افزود: جمعه آینده همچنین باید برای نجات مردم بحرین از موج سرکوبگری رژیم های آل خلیفه و آل سعود به "روز انزجار جهانی " تبدیل شود.

وی درباره تاکید مسئولان بحرینی و سعودی بر ادامه حضور نیروهای سعودی در بحرین گفت: رژیم بحرین اعلام کرد که حضور این نیروها در بحرین ادامه خواهد یافت و این امر به معنای اعلام رسمی اشغالگری عربستان در بحرین و ادامه حضور اوباشی است که علیه مردم و مقدسات آنها، جنایت مرتکب می شوند.

وی با اشاره به اینکه کشور بحرین همزمان تحت دو اشغالگری قرار گرفته است، اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که کشور بحرین تحت دو اشغالگری قرار دارد، یعنی از یک سو تحت اشغال سعودی ها است و از سوی دیگر، تحت اشغال آل خلیفه قرار دارد که هیچگونه مشروعیتی بین مردم ندارد.

الشایب در عین حال تاکید کرد: ما با وجود همه این مسائل و مشکلات همچنان اعلام می کنیم که تا زمان برآورده نشدن مطالبات بهحق خود از پای نخواهیم نشست و به اعتراضات ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین، برگزاری همهپرسی برای تعیین سرنوشت و تشکیل شورای انتقالی را برای انتقال قدرت در بحرین خواستار شد و از امت اسلامی خواست تا علیه حاکمان دیکتاتور در بحرین و عربستان بهپاخیزند.


نظر شما :