لاوروف: لغو تحريم‌هاى ايران بايد در استانبول بررسى شود

۰۱ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۰۰۵۲ سرخط اخبار
لاوروف: لغو تحريم‌هاى ايران بايد در استانبول بررسى شود
وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از رويکردهاى يکجانبه‌گرايانه آمريکا در قبال برنامه‌هسته‌اى ايران خواستار بررسى موضوع لغو تحريم‌ها عليه ايران در مذاکرات استانبول شد.
به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبکه بى‌بى‌سى، "سرگئى لاوروف "، وزير امور خارجه روسيه در نشست خبرى پس از ديدار با همتاى ترکيه‌اى در استانبول، دور جديد مذاکرات ايران و 1+5 را راه حل مسئله ايران دانست. 

لاوروف در ادامه با اشاره به فضاى بى اطمينانى بين طرفين مذاکره تصريح کرد: ما نياز داريم تا در مسير اين مذاکرات اعتماد سازى شود. 

وى با انتقاد از تحريم هاى يکجانبه عليه ايران خواستار بازبينى در تحريم‌ها بر ضد ايران در دور جديد مذاکرات استانبول شد. 

وزير امور خارجه روسيه با بيان اينکه برنامه هسته‌اى ايران نبايد تنها موضع در استانبول باشد، تصريح کرد که بايد دورنماى لغو تحريم‌ها در اين مذاکرات مطرح شود. 

وى در ادامه مدعى شد که ايران بايد همکارى بيشترى با آژانس بين المللى اتمى داشته باشد تا مسائل کنونى در برنامه هسته‌اى اين کشور حل شود. 

اين اظهارات لاوروف در حالى مطرح مى‌شود که ايران تاکنون به تمام تعهدات خود در قبال آژانش عمل کرده و کشورهاى غربى هيچ مدرکى دال بر انحراف برنامه هسته‌اى بدست نياورده‌اند و تنها با جوسازى رسانه‌اى سعى در سنگ اندازى در مسير برنامه هسته‌اى ايران را دارند. 
لاوروف در پايان به نتايج مثبت مذاکرات استانبول و حل و فصل مسئله هسته‌اى ايران ابراز اميدوارى کرد.

ايران و گروه 1+5 شامل نمايندگان آمريکا، انگليس،‌ فرانسه، چين، روسيه و آلمان، پيش از ظهر امروز با دستور کار گفت‌وگو براى همکارى در استانبول ترکيه با هم گفت‌وگو مى‌کنند. 

نظر شما :