بیانیه 260 نماینده مجلس برای متکی

۰۵ دی ۱۳۸۹ | ۱۸:۰۴ کد : ۹۷۷۰ سرخط اخبار
بیانیه  260 نماینده مجلس برای متکی

260 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از خدمات منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین کشور تقدیر کردند.
به گزارش خبرنگار خانه ملت، محمد دهقانی نقندر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز ـ یکشنبه ـ مجلس بیانیه 260 نماینده در تقدیر از زحمات متکی را قرائت کرد.
در متن این بیانیه صادره از سوی نمایندگان آمده است: «شخصیت انقلابی، تدین و تعهد جناب آقای منوچهر متکی بر کسی پوشیده نیست و سوابق درخشان و مدیریتی ایشان در پست های گوناگون در داخل و خارج از کشور گواه این مطلب است. به ویژه تصدی وزارت امور خارجه در دولت های نهم و دهم توانمندی ایشان را در عرصه سیاست خارجی بر همگان آشکار ساخته است.
بدین وسیله این جانبان نمایندگان ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش های طاقت فرسا و شبانه روزی جناب آقای منوچهر متکی تشکر و قدردانی می نماییم و از درگاه احدیت سلامتی و توفیق روزافزون ایشان را خواهانیم. امید است از توان ایشان در خدمت به نظام اسلامی بهره لازم برده شود.

جنجال سازی جدید غربی علیه ایران


یک روزنامه غربی در یک پرونده سازی جدید علیه جمهوری اسلامی و با هدف زیر سوال بردن پیشرفت دانشمندان جوان ایران مدعی شد که تهران با استخدام دانشمندان هسته ای از سایر کشورها برنامه هسته ای خود را پیش می برد.

به گزارش مهر، دیلی تلگراف که ید طولایی در انتشار مطالب غیر واقعی علیه ایران دارد این بار ادعا کرد: ایران در سراسر جهان دست به استخدام دانشمندان هسته ای زده تا با انتقال آنها به جمهوری اسلامی برنامه هسته ای خود را توسعه بدهد.

این روزنامه در ادامه با بهره برداری خاص از ادعای خود نوشت که این دانشمندان اغلب برای پیشبرد برنامه نظامی هسته ای ایران استخدام می شوند.

دیلی تلگراف این ادعا را به نقل از مقاماتی که نام آنها را ذکر نکرده منتشر کرده و در ادامه می نویسد : ایران اغلب بر روی دانشمندان هسته ای کره شمالی متمرکز است اما با این حال این کشور افراد دیگری را نیز از کشورهای دیگر بویژه کشورهای آفریقایی استخدام می کند.

به ادعای دیلی تلگراف، ایران و کره شمالی قرارداد پرمنفعتی دارند که پیونگ یانگ در ازای دریافت پول از تهران و آزمایش تجهیزات اقدام به ارسال فناوری و دانشمند به ایران می کند.

در همین رابطه یک مقام غربی به دیلی تلگراف گفته است : نشانه های وجود دارد که ایران به کره شمالی در راه اندازی سانتریفیوژهای جدید خود که بزرگتر و بهتر از نمونه قبلی است کمک کرده است.

این مقام اروپایی در ادامه افزود : مقامات ایران اعلام کرده اند که قصد توسعه تاسیسات هسته ای خود در قم ( فردو ) را دارند و این در حالی است که ما هنوز اطلاعات زیادی درباره این تاسیاست نداریم.

"کریستینا لین" از مشاوران اسبق وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نیز مدعی شده است: ایران به توسعه برنامه موشکی کره شمالی کمک مالی می کند و در عوض پیونگ یانگ فناوری هایی در اختیار تهران قرار می دهد. برای مثال موشک های سری "نودانگ" کره شمالی اساس و پایه ساخت موشک های شهاب ایران هستند.

شغل جدید متکی تکذیب شد

يک منبع مطلع نزديک به منوچهر متکى شايعه منتشر شده مبنى بر انتصاب وى به عنوان مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضاييه را تکذيب کرد.

يک منبع مطلع نزديک به منوچهر متکى وزير خارجه سابق کشورمان در گفت‌وگو با فارس، شايعه منتشر شده مبنى بر سمت جديد منوچهر متکى به عنوان مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضاييه را تکذيب کرد.

پيش از اين شايعاتى منتشر شد مبنى بر اينکه قرار است منوچهر متکى به زودى راهى دستگاه قضا شود و به عنوان مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضاييه فعاليت کند.


نظر شما :