موشک شهاب 3 از نگاه تايمز+عکس

۱۴ مهر ۱۳۸۹ | ۲۱:۰۳ کد : ۸۸۸۷ سرخط اخبار
موشک شهاب 3 از نگاه تايمز+عکس

سايت اينترنتى مجله تايمز با درج تصويرى از موشک شهاب بر روى يک نقشه‌اى که مرکز آن ايران است و کشورهاى همسايه را نيز نشان مى‌دهد، سعى کرده ايران هراسى جديدى را به نمايش بگذارد.
به گزارش فارس، سايت اينترنتى مجله تايمز به منظور ايران هراسى جديد با درج تصويرى از نقشه ايران و مشخص کردن نقاط استراتژيک هسته‌اى و نظامى، تصويرى از شهاب 3 را در کنار اين نقشه در ابعادى بزرگ به نمايش گذاشته است.



در اين نقشه اگر بر روى سايت‌هاى هسته‌اى کليک کنيد فاصله و برد موشک شهاب 3 مشخص مى‌شود و حتى اينکه کدام کشورها در تيررس برد موشکى شهاب 3 قرار مى‌گيرند نيز مشخص مى‌شود.
در اين پروژه، برد موشکى شهاب يک 300 کيلومتر، برد شهاب 2، 500 کيلومتر و برد موشکى شهاب 3 نيز 1300 کيلومتر نشان داده شده است.
همچنين در اين تصوير به منظور ايران هراسى کشورهايى که در تيررس برد شهاب 3 قرار دارند، مشخص شده است.

مشخص شده که بر شهاب سه از يک طرف کشورهاى هند، قرقيزستان، يمن، عربستان، رژيم صهيونيستى، ترکيه و روسيه را در بر مى‌گيرد و از طرف ديگر به مقامات رژيم صهيونيستى نيز هشدار داده که موشک شهاب 3 به راحتى تاسيسات هسته‌اى آنها را هدف قرار مى‌دهد.
در توضيحات بالاى اين تصوير نيز آمريکايى‌ها ادعا کرده اند که ايران توانايى غنى سازى اورانيوم براى ساخت بمب را دارد ولى هنوز به اين مرحله نرسيده و بمبى نيز توليد نکرده است. يک مرکز غنى سازى اورانيوم در نطنز ايجاد شده و اين کشور مراکز ديگرى نيز در حال ساخت دارد.
آمريکايى‌ها گهگاهى بر پروژه ايران هراسى دامن مى زنند که در منطقه بتوانند تسليحات خود را به فروش برسانند. اين در حالى است که جمهورى اسلامى ايران موشک‌هاى شهاب 3 را به منظور دفاع از خاک خود توليد کرده و قصد حمله به هيچ کشورى را ندارد و تاکنون هيچ کشورى در منطقه نيز از اين مسئله ابراز نگرانى نکرده است.

احمدى نژاد به سنگال مى‌رود

محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهورى 18 آبان ماه به کشور آفريقايى سنگال مى‌رود.
به گزارش فارس، محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهورى کشورمان اواسط ماه آينده به دعوت همتاى سنگالى خود به داکار سفر مى‌کند.
در اين سفر رئيس جمهورى اسلامى ايران با مقامات سنگالى درباره راهکارهاى گسترش روابط و تقويت مناسبات دو جانبه و همچنين مسائل مورد علاقه دو کشور، بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
احمدى‌نژاد همچنين پايگاه توليد محصولات ايران خودرو در سنگال را افتتاح مى‌کند تا سنگالى‌ها، صاحب تکنولوژى توليد خودروى سوارى در سه مدل مختلف و مونتاژ تراکتور شوند.
پيش از اين رئيس جمهورى سنگال در سفرى به تهران و در جريان بازديد از شرکت ايران خودرو، خواستار ايجاد خط توليد محصولات اين شرکت در کشورش شده بود که چندى پيش فاز نخست خط توليد ايران خودرو در داکار آغاز به کار کرد و ماه آينده فاز دوم اين پروژه مورد بهره‌بردارى قرار مى‌گيرد.
عبدالله واد در يکى از سفرهاى اخيرش به کشورمان هم تاکيد کرده بود امروز سنگال با کمک ايران به کشورى نيمه صنعتى در غرب آفريقا تبديل شده است.
او که رياست دوره‌اى سازمان کنفرانس اسلامى را بر عهده دارد، شهريور ماه گذشته هم، به منظور شرکت در نخستين "هم‌انديشى ايران و آفريقا " به کشورمان سفر کرده و از احمدى‌نژاد براى سفر به داکار دعوت به عمل آورده بود.

اعدام در انتظار نوه پادشاه عربستان

نوه‌ همجنس‌گراى ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودى، پس از چند هفته‌ آزار جنسى خدمتکارش، وى را وحشيانه به قتل رسانده است
به گزارش خبرگزارى آريا، محاکمه سعود بن عبدالعزيز بن نصير السعود که 15 فوريه بندر عبدالله، خدمتکار خود را در هتلى در لندن کشته، در دادگاه کيفرى مرکزى لندن آغاز شده است
بر پايه اين گزارش، اين شاهزاده سعودى، خدمتکار خود را مسموم و به طرز فجيعى خفه کرده است
در اين گزارش همچنين آمده است، جاناتان ليدلا مسئول اين پرونده به دادگاه کيفرى مرکزى لندن گفت، نتايج تحقيقات نشان مى‌دهد، قربانى پيش از آخرين شکنجه مرگبار، به روش‌هاى مختلف مورد شکنجه و آزار قرار گرفته است
اين شاهزاده سعودى به قتل غيرعمد اعتراف کرده، اما حاضر به پذيرفتن اتهام قتل عمد نشده است
وى همچنين درحالى از پذيرفتن اتهام همجنس‌بازى امتناع مى‌کند که شواهدى دال بر همجنس‌گرايى وى به دادگاه ارائه شده است
گفتنى است، همجنس‌بازى در عربستان سعودى مجازات‌هاى سنگين و حتى مجازات اعدام دارد.

زخمى شدن يکى از کارکنان سفارت انگليس در يمن

سخنگوى وزارت خارجه انگليس از زخمى شدن يکى از کارکنان سفارتخانه اين کشور در يمن طى يک حمله موشکى در نزديکى اين سفارتخانه خبر داد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزارى فرانسه، منابع امنيتى و رسمى اعلام کردند که بر اثر اصابت يک موشک به خودروى وابسته به سفارت انگليس در صنعا(پايتخت يمن) سه شهروند يمنى و يک کارمند اين سفارتخانه زخمى شدند.

اين خودرو در سه کيلومترى سفارت و در مسير هر روز ديپلمات‌هاى انگليسى قرار داشت.

ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس اظهار داشت: مى‌توانيم وقوع اين حمله را تاييد کنيم. يکى از کارکنان سفارت انگليس زخمى شده است.

وى در ادامه افزود: تلاشهايى پيش روى ما است که بايد براى بهبود امنيت در يمن انجام دهيم.

پليس يمن در اطراف سفارت انگليس مستقر شده است.

در همين راستا امروز يک شهروند فرانسوى که در يک شرکت اتريشى در يمن مشغول به کار بود به ضرب گلوله يکى از نگهبانان داخل اين شرکت کشته شد.

هنوز مشخص نشده است که اين حمله به دنبال اختلاف‌هاى شخصى صورت گرفته و يا عوامل ديگرى باعث وقوع آن شدند.

پیام احمدی‌نژاد تسلیم پاپ می شود

معاون رئیس جمهور که به منظور تسلیم پیام احمدی نژاد به پاپ عازم ایتالیا شده است با روسای کمیسیون های سیاست خارجی سنا و مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهوری که بمنظور تسلیم پیام دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور به "پاپ شانزدهم" رهبر کاتولیک های جهان در ایتالیا بسر می برد روز گذشته با لامبرتو دینی و استفانی روسای کمیسیون سیاست خارجی مجالس سنا و نمایندگان ایتالیا ملاقات و در خصوص چگونگی تحولات در روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی فیمابین بحث و تبادل نظر بعمل آورد.

میر تاج‏الدینی در این ملاقات ها ضمن اشاره به سوابق تاریخی فیمابین بر اهمیت ایتالیا برای جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اروپایی تاکید و خواستار تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه در کلیه زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و بویژه پارلمانی شد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت تبادل هیئت های پارلمانی در بسط و توسعه مناسبات فیمابین گفت ایتالیا در میان کشورهای اروپایی می تواند  در تسهیل مناسبات ایران با اتحادیه اروپا نقش ایفا کند.

میرتاج الدینی همچنین ضمن تشریح اصول و مبانی حقوق بشر از منظر اسلام ، به سیاست یک بام و دوهوای غرب در مواجهه با دو موضوع هسته ای و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران بویژه در قبال موضوع سکینه آشتیانی اشاره و از برخورد گزینشی کشورهای اروپایی در این زمینه انتقاد کرد.

وی همچنین ضمن تشریح چگونگی مواضع ایران در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی ازجمله مسئله فلسطین ، افغانستان و عراق به اقدامات بعمل آمده از سوی ایران برای برقراری و ثبیت صلح و ثبات در افغانستان و عراق اشاره و بر ضرورت اصلاح رویکرد امریکا و غرب در این منطقه تاکید کرد.
"
دینی" نیز در این ملاقات با مهم تلقی کردن جمهوری اسلامی ایران برای ایتالیا ، به اتفاق نظر جناح ها و احزاب ایتالیایی در عرصه سیاست خارجی اشاره و عنوان کرد: برغم وجود پاره‏ای از حساسیت ها ، چه دولت و چه پارلمان احترام و اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران قائل بوده و خواستار تداوم گفتگو با مقامات ایرانی با هدف تقویت روابط فیمابین هستند.

وی همچنین ضمن برشمردن نکات مشترک دو کشور در خصوص مسائل منطقه از جمله عراق و افغانستان بر آمادگی دولت و پارلمان ایتالیا برای ادامه مذاکره با ایران و یافتن راهکاری برای حل معضلات این دو کشور را اعلام داشت. 

وی از قاچاق مواد مخدر بعنوان یک معضل مشترک یاد کرد و گفت: آمادگی داریم در چارچوب روابط صمیمانه فعلی در مبارزه با عبور مواد مخدر از ایران همکاری کنیم.
"
استفانی" رئیس کمیسیون مجلس نمایندگان ایتالیا نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات با میر تاج‏الدینی گفت :ایران کشور بزرگی است و از اهمیت زیاد ژئوپولتیکی برای ایفای صلح در منطقه و جهان برخورداراست.

وی همچنین ضمن تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران بر استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای افزود: در حالیکه کشورهای مختلفی از این حق برخوردار هستند نمی توان کشوری را به بهانه های واهی از این حق محروم ساخت.
گفتنی است در جریان این ملاقات‏ها ، هر دو مقام ایتالیایی با استقبال از تبادل هیئت‏های پارلمانی فیمابین دو کشور، برآمادگی خویش برای میزبانی از هیات‏های پارلمانی ایرانی بویژه علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید و عنوان کردند که زمان سفر را ظرف هفته‏های آتی از طریق کانال دیپلماتیک اعلام خواهند داشت.
در این ملاقات ها سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز حضور داشت.

پروازهای تهران – قاهره به زودى راه‌اندازی می‌شود

ایلنا- مدیرعامل شرکت هواپیمایی «کیش‌ایر» گفت: پروازهای تهران - قاهره شرکت هواپیمایی کیش ایر احتمالا از دو تا سه هفته دیگر آغاز می شود.

کاپیتان سعید بهاری گفت: بر اساس توافقنامه صورت گرفته با کشور مصر، در حال حاضر موافقت هوایی برای ایجاد خط پرواز تهران ـ قاهره انجام شده و اکنون باید شرکت‌های هواپیمایی برای عملیاتی کردن این پرواز وارد عمل شوند.

او ادامه داد: شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در این زمینه وارد عمل شده و در حال عملیاتی کردن این پروازها است. اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند و مشکلی پیش نیاید احتمالا از دو تا سه هفته دیگر این پرواز تهران ـ قاهره انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه برای صدور رویداد برای کشور مصر در ایران مشکل وجود دارد، راه‌اندازی این خط هوایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: اکنون هم این‌طور نیست که اصلا نتوان برای مصر روادید گرفت، بلکه اکنون فقط اخذ روادید اندکی مشکل است که راه‌اندازی این خط هوایی نشان‌دهنده این است که احتمالا هر دو کشور به دنبال بهبود روابط خود هستند و می‌توانیم امیدوار باشیم که این مشکل نیز حل شود.

او ادامه داد: البته آژانس‌های مسافرتی و وزارت امور خارجه نیز باید در این زمینه فعالانه عمل کنند. بهاری گفت: البته پیش‌بینی ما این است که استقبال از این خط هوایی بسیار خوب باشد چون هم کشور ایران و هم کشور مصر از نظر جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی در شرایط بسیار خوبی هستند و به طور قطع استقبال از این خط هوایی بسیار خوب است.

او در رابطه با زمان و قیمت این پرواز‌ها گفت: زمان پرواز بستگی به نوع هواپیما دارد ولی به احتمال زیاد در حدود چهار ساعت طول می‌کشد و قیمت پرواز تهران و قاهره نیز هنوز مشخص نشده ولی به احتمال زیاد از پروازهای اروپایی کمتر است.

عدم تحویل موشکهای اس 300 خلاف مقررات است

وزیر دفاع و پشتیبانی گفت: خودداری روسیه از تحویل موشک های اس 300 به ایران خلاف مفاد قرارداد دو کشور است.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سردار احمد وحیدی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های دولت در بندرگز افزود: در حال رایزنی و گفتگو با مسئولان  روسیه  برای تحویل این موشک ها هستیم.
وی به قضیه صادر نکردن روادید دولت آمریکا برای برخی مسئولان ایرانی اشاره کرد و گفت: این امر نشان دهنده ضعف دستگاه دیپلماسی آمریکاست. 
وی افزود: دولت آمریکا با صادر نکردن روادید برای برخی مسئولان ایرانی سعی در سرپوش گذاشتن ناتوانی خود نسبت به افکار عمومی جهان دارد.
وحیدی با اشاره به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور به نیویورک گفت: دولتمردان آمریکا در برابر سخنان رئیس جمهور ایران که آنان را در برابر افکار عمومی کشورشان قرار داده است، ناتوان هستند.
 
به گزارش خبرنگار مهر با حضور وحیدی سه طرح در شهرستان بندرگز بهره برداری شد.

نگذارید احمدی نژاد حرف بزند

تزیپی لیونی وزیر خارجه اسبق اسراییل و رهبر حزب کادیما طی اظهاراتی خشمگینانه از اعطای تریبون های بین المللی به رییس جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد .
به گزارش عصر ایران لیونی که روز سه شنبه در مدرسه دولتی  جان اف کندی دانشگاه هاروارد آمریکا سخن می گفت با ایراد اظهارات خشمگینانه ای گفت : " حکومت ایران به یک ایدئولوژی مذهبی باور دارد که بحران موجود را غیر قابل حل می سازد."
رهبر حزب اپوزیسیون کادیما اسراییل در ادامه مدعی شد : " اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد و دیگر رهبران جمهوری اسلامی ثابت کرد که جهان باید فشارهای تحریمی خود را علیه ایران افزایش داده و این تحریم ها را با تحریم های سیاسی مضاعف کند ".
لیونی درباره اظهارات اخیر احمدی نژاد در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک نیز گفت : " جهان باید از اعظای منبر به رهبران ایران برای سم پاشی در سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی خود داری کند ".
وزیرخارجه اسبق اسراییل افزود : " تا زمانی که احمدی نژاد واقعه هلوکاست را انکار کرده و سخن از محو و نابودی اسراییل به زبان می آورد ، جهان نمی تواند وی را تحمل کرده و با سخنان او گوش دهد و نباید به وی برای گسترش ایده هایش فرصت بدهد .
وی با فراخواندن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به تصمیم گیری سریع و قاطعانه درباره توقف شهرک سازی های برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه با فلسطینی ها گفت : " نتانیاهو می داند  در صورتی که این تصمیم ( توقف شهرک سازی ها ) را بگیرد با حمایت قاطع حزب کادیما مواجه خواهد بود .

بمب‌گذار ميدان تايمز به حبس ابد محکوم شد


«فیصل شاهزاد» عامل انتقال خودروی بمب گذاری شده در میدان «تایمز» آمریکا پس از محکومیت به حبس ابد گفت: مطمئن باشد که فروپاشی آمریکا حتمی است.
به گزارش تابناک، این پاکستانی تبار مقیم آمریکا که 7 ماه پیش یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را در میدان «تایمز» شهر نیویورک قرار داده بود در دادگاهی محکوم به حبس ابد شد.
وی در اولین روز جلسه بازجویی گفته بود: حاضرم 100 بار به کاری که کرده ام افتخار کنم و آمریکا باید این رابداند که جنگی که با اسلام آغاز کرده فروپاشی رابرای ایالات متحده آمریکا در پی خواهد داشت.
او آمریکا را عامل اصلی ناامنی در سراسر جهان اسلام خواند و افزود : چرا آمریکا از عراق و افغانستان خارج نمی شود و به چه دلیل زنان و کودکان و جوانان سومالی، پاکستان و یمن با هواپیماهای بدون سرنشین قطعه قطعه می شوند ؟ چرا آمریکا از سرزمین های اسلامی خارج نمی شود ؟
دادگاه آمریکا مدعی است که اگر این عملیات در میدان «تایمز» انجام می شد بیش از 40کشته و 100 زخمی برجای می گذاشت و اگر «فیصل» آزاد باشد بار دیگر عملیات تروریستی علیه آمریکا انجام خواهد داد.

آغاز مذاکرات صلح دارفور در قطر


دور جديد مذاکرات صلح ميان دولت سودان و جنبش مسلح موسوم به "آزادى و عدالت " دارفور، در دوحه پايتخت قطر آغاز شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "الجزيره "، مذاکرات صلح ميان دولت سودان و جنبش مسلح آزادى و عدالت دارفور در دوحه آغاز شد و دو طرف تلاش مى کنند از طريق کميته‌هاى خود راه حل‌هايى براى موضوعات مورد اختلاف پيدا کنند.
در اين دور از مذاکرات که عصر روز گذشته کار خود را آغاز کرد، ميانجيگر قطرى و ميانجيگر سازمان ملل و اتحاديه آفريقا حضور دارند.
دولت سودان و جنبش آزادى و عدالت دارفور توافق کرده‌اند که کار 5 کميته مذاکره کننده از سر گرفته شود تا به راه حلى در موضوعات مورد اختلاف دست پيدا کنند.
اين کميته‌ها فعاليت خود را از امروز آغاز کرده و اين روند تا 19 اکتبر ادامه پيدا مى‌کند تا مقدمه‌اى براى نوشتن سند نهايى توافقنامه صلح در منطقه باشد.
"
احمد بن عبدالله آل محمود "، ميانجيگر قطرى در تريبون صلح دارفور و وزير امور خارجه قطر نيز ابراز اميدوارى کرد که ساير جنبش هاى مسلح دارفور نيز پيش از امضاى توافقنامه نهايى به اين مذاکرات بپيوندند.
وى همچنين تاکيد کرد که تماس‌ها با "خليل ابراهيم "، رهبر جنبش عدالت و مساوات دارفور و "عبدالواحد محمد نور "، رهبر جنبش آزاديبخش سودان ادامه دارد تا به صلحى فراگير که مورد توافق همه گروه‌ها بوده و از تاييد همه جنبش‌هاى مسلح ، جامعه مدنى، آوارگان و مهاجران برخوردار باشد، دست پيدا کنند.
وزير خارجه قطر افزود: ميانجيگران زمان پايان مذاکرات و امضاى توافقنامه نهايى صلح را پايان سال جارى تعيين کرده‌اند و ما اميدواريم که همه جنبش‌هاى مسلح در اين مذاکرات حضور يابند.

مذاکرات رسمی کرزای با طالبان

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از منابع افغان و عرب تصریح کرد که گفته می‌شود این مذاکرات که برای اولین بار برگزار می‌شود با حضور نمایندگانی از شورای کویته؛ گروه طالبان افغانستان مستقر در پاکستان و ملا عمر، رهبر طالبان برگزار می‌شود.

یک منبع نزدیک به این مذاکرات به واشنگتن پست گفت: مقام‌های شرکت کننده در این مذاکرات بسیار بسیار جدی هستند تا بدین وسیله راه‌حلی برای پایان جنگ در افغانستان بیابند.
ملا عمر و دیگر رهبران طالبان در دو طرف مرزها مدت‌هاست بر این موضوع تاکید دارند که هر گونه مذاکرات زمانی انجام خواهد شد که نیروهای خارجی خاک افغانستان را ترک کرده باشند. اما منابع مختلف به روزنامه واشنگتن پست اعلام کردند که رهبری طالبان می‌داند آنها در حال انزوا و به حاشیه کشیده شدن هستند و در حالی در مذاکرات شرکت می‌کنند که مواضع آنها حفاظت شود.
این منابع اعلام کردند: اتفاقات اخیر در افغانستان باعث شده است تا مقام‌های طالبان مطمئن شوند که آنها در یک موضع پیروزی قرار ندارند.
واشنگتن پست در ادامه گزارش داد: مذاکرات هم‌چنین شامل توافق‌ها برای اجازه دادن به حضور رهبران طالبان در سمت‌های دولتی افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که در این مذاکرات گروه حقانی حضور ندارد.
ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی - ناتو در افغانستان اخیر اعلام کرده بود که طالبان در حال نزدیک شدن به دولت افغانستان و نیروهای خارجی با هدف کنار گذاشتن جنگ است.
این در حالی است که یک سخنگوی طالبان این اظهارات ژنرال پترائوس را رد کرد و آن را کاملا بی‌اساس توصیف کرد. وی گفت که شبه نظامیان با متجاوزان خارجی و یا دست پرورده‌هایشان مذاکره نخواهند کرد.
پترائوس تصریح کرد که ناتو از اقدامات حامد کرزای برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان حمایت می‌کند و در برخی موارد به حرکت رو به جلوی این روند کمک خواهد کرد.
پترائوس گفت: کرزای خطوط قرمز بسیار آشکاری برای این موضوع تعیین کرده است و ما از آنچه که دولت افغانستان انجام می‌دهد حمایت می‌کنیم و در برخی مواقع مسیر را برای انجام این اقدامات دولت افغانستان هموار می‌کنیم.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که نمایندگان بلندپایه گروه طالبان و دولت کرزای مذاکرات مخفیانه‌شان را با هدف پایان جنگ طولانی در افغانستان آغاز کردند.
جنگ افغانستان باعث شده است تا آمریکا و نیروهای ناتو با انتقاد‌های مختلفی در سراسر جهان روبرو شود. این در حالی است که موضوع افزایش تلفات غیر نظامیان در این کشور نیز باعث شده است تا دولت حامد کرزای به شدت از اقدامات بین‌المللی در این جنگ انتقاد کند.
جف مورل، مسئول مطبوعاتی پنتاگون تصریح کرد: تغییر گسترده موضع طالبان در مورد سازش با دولت افغانستان حداقل اکنون بعید است.
مورل در پنتاگون گفت: فکر می‌کنم هنوز بسیار زود است که بگوییم این سازش و همگرایی با دولت افغانستان از سوی گروه طالبان انجام می‌شود.
این مذاکرات مخفیانه میان دولت کرزای و گروه طالبان در حالی صورت گرفته است که رئیس‌جمهور افغانستان از اوایل سال جاری اقداماتش را برای دسترسی به گروه طالبان با هدف مصالحه با آنها آغاز کرده است.
وی پیشتر یک شورای صلح 70 نفری را برای حرکت در مسیر برگزاری مذاکرات تشکیل داد.
ژنرال پترائوس نیز به تماس‌ها میان دولت افغانستان و طالبان اذعان کرده است.

بروجردی: 1+5 تمام شروط ايران را پذيرفت

رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى،گفت: 1+5 با درخواست از ايران براى ادامه مذاکرات به صورت تلويحى پيش شرط هاى مورد نظر جمهورى اسلامى از جمله بيانيه تهران را پذيرفت.
علاءالدين بروجردى نماينده بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مذاکرات آينده ايران و 1+5 درچارچوب پيش شرط هاى جمهورى اسلامى صورت خواهد گرفت.
وى در واکنش به اظهارات اخير مدودوف مبنى بر ممانعت از فعاليت تجارى ايران با توليد يا استخراج اروانيوم روسيه تصريح کرد: اورانيوم مورد نياز نيروگاه بوشهر و تهران از معادن داخلى استخراج مى گردد لذا نيازى به سرمايه گذارى روسيه وجود ندارد.
وى تأکيد کرد: اظهارات اخير رئيس جمهور روسيه ژست سياسى است که با هدف خوشايند آمريکايى ها اتخاذ گرديده است.

اوباما عقل خود را از دست داده است

وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ریگان با انتقاد از طرح اوباما برای خروج از افغانستان گفت: «اوباما عقل خود را از دست داده است.»
به گزارش مهر به نقل از واشنگتن تایمز، "جرج شولتز" که شب گذشته در موسسه بین المللی جمهوریخواهان سخن می گفت از طرح باراک اوباما در تعیین تاریخ جولای 2011 برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد.
وی در هنگام گرفتن جایزه آزادی 2010 این موسسه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه راهبرد اوباما برای خروج از افغانستان را چگونه ارزیابی می کنید گفت چطور ممکن است شما بگوئید ظرف شش یا نه ماه چه در افغانستان موفق شویم چه نشویم از آن خارج می شویم.
شولتز علاوه بر دولت ریگان در دولت نیکسون نیز حضور داشت.
ژنرال "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان نیز چندی پیش در گفتگو با "تایمز" گفت ضرب الاجل جولای سال 2011 باراک اوباما برای آغاز عقب نشینی از افغانستان در واقع آغاز یک "روند"خواهد بود.

بالاخره هواپیمای مصری در تهران نشست

جمهوری اسلامی- درحالى که حسنى مبارک، رئيس رژيم کمپ ديويدى مصر، ايران را به رژيم صهيونيستى تشبيه کرده و گفته فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران، منطقه را لب پرتگاه قرار داده است، حميد بقائى ديروز پس از انعقاد قرارداد مشترک خط پرواز "ايران و مصر"، به عنوان اولين مسافر اين پرواز وارد تهران شد!
معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى که 9 مهرماه به دعوت وزير هوانوردى جمهورى عربى مصر به قاهره سفر کرده بود صبح روز يکشنبه 11 مهرماه موافقت نامه رسمى را پس از گذشت 30 سال بين دو کشور جمهورى اسلامى ايران و جمهورى عربى مصر به امضاء رساند. پس از امضاء اين موافقت نامه حسنى مبارک در مصاحبه با يک نشريه مصرى گفت مشکل رابطه ايران و مصر فراتر از نام يک خيابان در تهران است، مشکل اصلى فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران است.
اظهارات مداخله جويانه رئيس رژيم مصر هنوز با واکنش مقامات ايرانى مواجه نشده است.

نظر شما :