مهمانپرست: اظهارات کیهان در مورد برونی نادرست است

۰۹ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۲:۴۷ کد : ۸۵۳۸ سرخط اخبار
مهمانپرست: اظهارات کیهان در مورد برونی نادرست است

سخنگوی وزارت خارجه اظهارات توهین آمیز کیهان نسبت به همسر رییس جمهوری فرانسه را نادرست خواند.
به گزارش مهر مهمانپرست در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فرانسه که پرسید روزنامه کیهان اخیرا عبارتی ناشایست نسبت به همسر رئیس جمهور فرانسه بکار برده، نظر شما در این باره چیست، که سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: توهین به مقامات سایر کشورها و بکاربردن کلمات نادرست مورد تایید نظام نیست و ما اگر چه سیاست ها، رفتار و اظهارات را نقد می کنیم و نسبت به عملکردها اعتراض نیز داریم و خواستار تجدید نظر در اقدامات هستیم اما فکر نمی کنیم بکار بردن ادبیات نادرست و توهین آمیز درست باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مزیت و برتری رسانه های ما به نسبت رسانه های غربی رعایت اصول اخلاقی و کرامات انسانی است و امیدواریم همه رسانه ها توجه داشته باشند.

دوبی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را اجرا نمی‌کند

به گزارش فارس، رئیس پلیس دوبی با غیرقانونی خواندن تحریم‌های یک جانبه علیه ایران تاکید کرد امارات تحت هیچ شرایطی هیچ تحریم یک جانبه‌ای را علیه ایران اجرا نخواهد کرد.

فارس به نقل از گلف نیوز نوشت، رئیس پلیس دوبی تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران را غیرقانونی خواند.
خلفان تمیم که در جریان یک مراسم در دوبی سخن می گفت تاکید کرد دوبی و امارات هیچ گونه تحریم یکجانبه علیه همسایه خود را اجرا نخواهد کرد.
وی افزود: «امارات و دوبی شدیدا تحریم های تحمیل شده توسط سازمان ملل علیه ایران را اجرا خواهند کرد اما به هیچ گونه تحریم یکجانبه علیه کشور همسایه خود اعتنا نخواهند کرد».
وی تاکید کرد:«ما تحریم های یک جانبه را غیرقانونی می دانیم. موضع ما مشخص است و دوبی تحت هیچ شرایطی هیچ تحریم یک جانبه ای را علیه ایران اجرا نخواهد کرد».
رئیس پلیس دوبی در ادامه با هدف جذب سرمایه های ایرانیان از مقامات اقتصادی این امیرنشین خواست روند تاسیس شرکت های ایرانی در دوبی را تسهیل کنند.
وی گفت تجار ایرانی مدت هاست که در دوبی سرمایه گذاری می کنند و در حال حاضر نیاز به توسعه کانال های تجاری موجود بین ایران و دوبی برای پاسخ گویی به تقاضای فزاینده در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.

قذافی: کل اروپا باید مسلمان شود

قذافی رهبر لیبی ابراز امیدواری کرد اسلام، دین کل اروپا شود.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، قذافی که به مناسبت سالگرد امضای توافقنامه دوستی میان لیبی و ایتالیا، در سفر رسمی در رم به سر می برد در نشستی با حضور 500 نفر از زنان ودختران جوان ایتالیایی درباره اسلام سخن گفت و نظر خود را درباره اینکه اسلام دین کل اروپا باشد؛ مطرح کرد.
این زنان و دختران جوان، توسط یک آژانس خدمات مهمانداران، انتخاب شدند و به هر کدام از آنها نیز مبلغ 80 یورو و یک جلد قرآن کریم ارائه شد.

روزنامه ایتالیایی" لاستامبا" به نقل از یکی از دختران شرکت کنندگان در این نشست نوشت که قذافی در سخنان خود گفت:" اسلام می بایست دین کل اروپا شود و [حضرت ] محمد (ص) خاتم الانبیاء است.”

یکی دیگران از دختران که 25 سال سن داشت نیز گفت: موضوع بسیار ملال آور بود . قذافی نمی دانست که قبل از این که با او دیدار کنیم ، مبالغی پول به ما پرداخت شده بود.
آژانس انتخاب کننده این دختران، از آنها خواسته بود تا لباس مناسب و باوقار بپوشند . همچنین به این دختران تاکید شده بود در صورتی که با رسانه ها مصاحبه کنند، مبلغی را دریافت نخواهند کرد.
در همین حال "ماریا بیا کامبانیلی" رئیس مرکز زنان در ایتالیا دیدار قذافی و گروهی از زنان و دختران جوان را محکوم کرد و آن را نمایشی غیرقابل قبول توصیف کرد.

این زنان و دختران معیارهای گزینش را برای مشارکت در نشستی با حضور قذافی را زیبایی و ساکت بودن اعلام کرده بود.

قذافی در سفر قبلی خود به ایتالیا نیز دست به چنین اقدامی زده بود و با جمع آوری تعدادی از زنان و دختران ایتالیایی، برای آنها درباره اسلام سخنرانی کرده بود.

اظهارات قذافی درباره اسلام و اروپا، عناوین نخست روزنامه های ایتالیایی را به خود اختصاص داد. روزنامه لاریبوبلیکا در این باره نوشت:” اروپا باید به اسلام بگرود." روزنامه لاستامبا هم این تیتر را انتخاب کرد: “اسلام باید به دین کل اروپا تبدیل شود.”

کاربو جیوفاناردی" از مقامات ارشد کابینه ایتالیا که از افراد متعهد به مذهب کاتولیکی است تلاش کرد تا از حساسیت ها درباره اظهارات قذافی بکاهد. وی گفت: اظهارات قذافی در محفلی خاصی مطرح شد.

این در حالی است که "ماریو بورگیزیو" از اعضای حزب" ارتباط شمالاز احزاب هم پیمان با سیلیو برلسکونی نخست وزیر ایتالیا از اظهارات قذافی انتقاد کرد  و گفت: این سخنان ، طرح خطرناک قذافی را برای اسلامی کردن اروپا آشکار می کند.

وی همچنین از کابینه ایتالیا خواست تا از قذافی برحذر باشد .

روکو بوتیغلیونی" رئیس حزب دموکرات مسیحی (مخالف برلسکونی) نیز گفت که هدف از این گفته های قذافی درباره اسلام  اشاره به این مطلب است که در غرب، کرامت انسان وجود ندارد و اروپا تنها به پول اعتقاد دارد .

وی همچنین از قذافی خواست تا آزادی دین را به صورت واقعی در لیبی برقرار کند. وی تاکید کرد: اگر به طرابلس سفر کنید و مردم لیبی را به گرویدن به مسیحیت دعوت کنید فکر نمی کنم سالم برگردید.

در همین حال شعبه عفو بین الملل در ایتالیا از برلسکونی خواست تا در دیدار با قذافی به موضوع نقض خطرناک حقوق بشر در لیبی بپردازد.

قذافی همچنین دیروز افطاری را با نخست وزیر ایتالیا و در حضور 800 مهمان صرف کرد . وی قبل از این از نمایشگاهی از 30 اسب اصیل بازدید کرد. این 30 اسب به همراه سوارکاران آنها به وسیله هواپیمای ویژه از طرابلس به رم آورده شده بودند.

روزنامه های ایتالیایی همچنین به موضوع قصد لیبی برای خرید تجهیزات نظامی از ایتالیا اشاره کرده اند.
براساس توافقنامه دوستی میان طرابلس و رم، ایتالیا می بایست برای جبران دوران استعمار، مبلغ پنج میلیارد دلار در لیبی سرمایه گذاری کند که در این زمینه می توان به سرمایه گذاری ایتالیا در ساخت اتوبان ساحلی در لیبی به طول 1700 کیلومتر اشاره کرد. شرکت نفت انی ایتالیا نیز اعلام کرد که قصد دارد سرمایه گذاری به ارزش 25 میلیارد یورو در لیبی انجام دهد.

 

با تضعیف ارتش لبنان مخالفیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان و رئیس جمعیت طرح‌های خیریه اسلامی در راستای بررسی حادثه برج ابی حیدر با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، در بیانیه‌ای که بعد از دیدار سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و شیخ حسام قراقیره، رئیس مجمع طرح‌های خیریه اسلامی منتشر شد آمده است: دو طرف تاکید کردند که این حادثه یک حادثه تاسف بار شخصی بود و هیچ‌گونه انگیزه سیاسی یا مذهبی پشت آن نبود.

در این بیانیه دو طرف نسبت به وقایع و تعداد کشته‌های این حادثه ابراز تاسف کردند و تاکید نمودند که تمامی تلاش خود را برای حمایت از تحقیقاتی که ارتش لبنان در خصوص شناسایی عاملان و شناسایی واقعیت این حادثه به کار خواهد گرفت،انجام خواهند داد.

سید حسن نصرالله و حسام قراقیره بار دیگر بر نقش ارتش در حفظ امنیت و هم‌چنین عدم مخالفت با هرگونه تلاش علیه ارتش یا اهانت به آن و یا متهم ساختن ارتش تاکید کردند.

دو طرف بر اتخاذ تمامی اقدامات جهت ممانعت از تکرار چنین وقایعی و نیز تلاش در جهت پایان دادن به تاثیرات این حادثه تاکید کرده و بر تشکیل کمیته مشترک از سوی دو طرف برای پرداخت غرامت به خسارت دیده‌ها و توافق بر ادامه دیدارها جهت عدم تکرار چنین وقایعی تاکید نمودند.

سید حسن نصرالله و قراقیره بر اهمیت همبستگی میان اهل سنت و شیعه و ممانعت از هرگونه فتنه تاکید نمودند.

سید حسن نصرالله و قراقیره هم‌چنین بر عدم سوء استفاده از این حادثه در جهت ایجاد فتنه و ناامنی و بی‌ثباتی در کشور تاکید کردند و در پایان این بیانیه تاکید شده است که دو طرف در راستای تحکیم روابط خود جهت رویارویی با هرگونه چالشی که فرار روی لبنان قرار دارد تلاش کنند.

مسئول اطلاع رسانی جمعیت طرح‌های خیریه اسلامی اعلام کرد که نشست دوستانه بود و نتایج مثبتی داشت.

وی گفت باید مسئولیت امنیتی تنها تحت اختیار ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی باشد.

سایت شبکه الجزیره گزارش داد که کمیته‌ی وزارتی مسئول در نخستین نشست خود به ریاست سعد الحریری، نخست وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) به بررسی مجوزهای حمل سلاح در بیروت و سامان دادن به این مساله می‌پردازد.

یک مقام دولتی لبنان به روزنامه الوطن - چاپ عربستان - گفت: در دیداری که میان بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه و سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در دمشق برگزار شد مساله درگیری خونین برج ابی حیدر بررسی شد.

حریری مستقیما اسد را در جریان وقایع بیروت و مسئولیت‌های کمیته وزارتی که خودش تشکیل داده قرار داد.

این مسئول گفت: حریری ابراز امیدواری کرده است که اسد تمام تلاش خود را برای توقف چنین درگیری‌ها برای بازگشت به مذاکرات ملی قرار بگیرد.

اسد نیز در این دیدار تاکید کرده است که سوریه و عربستان بر ثبات لبنان و حمایت از وحدت ملی آن تاکید دارد.

اسد بر لزوم ادامه شیوه آتش‌بس و مذاکره برای حل مشکلات لبنان تاکید کرده است.

حریری از اسد خواسته است که در این زمینه مداخله کند.

سعد الحریری تاکید کرد که همه می‌دانند که من به شخصه به دنبال آشوب نیستم و حزب‌الله لبنان نیز به دنبال آشوب نیست ما باید به بررسی مساله بپردازیم و ببینیم که اشتباه از کجا نشات گرفته است.

عباس مخفیانه با ایهود باراک دیدار کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه وزیر جنگ این رژیم و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه وزیر جنگ این رژیم و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن خبر دادند.به گزارش فارس، برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی در شماره امروز خود از دیدار محرمانه "ایهود باراک " وزیر جنگ این رژیم با "محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در "امان " پس از دیدار با "عبدالله دوم پادشاه اردن خبر دادند.
رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار در یک منزل در پایتخت اردن صورت گرفته و دو طرف درباره مقدمات مذاکرات مستقیم سازش که از پنجشنبه (11 شهریور) در واشنگتن آغاز خواهد شد، گفت‌وگو کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، باراک و عباس درباره اقداماتی که اسرائیل می‌تواند برای نشان دادن حسن‌نیت خود به ساکنان کرانه باختری در آستانه ازسرگیری مذاکرات مستقیم سازش انجام دهد، رایزنی کرده‌اند.
باراک یکشنبه گذشته در امان با پادشاه اردن نیز دیدار کرد و سپس نتایج این دیدار را به اطلاع "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رساند.
این در حالی است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این اخبار را که در آستانه سفر نتانیاهو به واشنگتن منتشر شده است، تکذیب می‌کند.
پادشاه اردن یکشنبه امان را به مقصد لندن ترک کرد تا پس از آن برای شرکت در روند مذاکرات مستقیم سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تحت نظارت آمریکا و با حضور طرف مصری عازم واشنگتن شود.

موافقت صدر با نخست وزیری عادل عبدالمهدی

عراق آزاد- در تحول مهمی که ممکن است مسئولان عراقی را به تشکیل سریع تر حکومت نزدیک کند، منبع مطلعی درون ائتلاف ملی عراق خبر داده است که مقتدا صدر به عادل عبدالمهدی پیغام رسانده که با نخست‌وزیری او مخالفتی ندارد.

پیش از این گفته می‌شد که جریان صدر از نخست‌وزیری ابراهیم الجعفری حمایت می‌کنند و با نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی مخالف‌اند و این باعث شده بود که ائتلاف ملی نتواند یک نامزد برای نخست‌وزیری تعیین کند.

یک منبع مطلع درون ائتلاف ملی عراق خبر داده که عادل عبدالمهدی روز یکشنبه با مقتدا صدر دیداری در قم با حضور سیدمحسن حکیم، برادر سیدعمار حکیم، داشته است که در این دیدار رو در رو، بسیاری از مسائل حل شده و «وتو»ی جریان صدر از عادل عبدالمهدی برداشته شده است.

این منبع افزوده که صدر شرط کرده که فهرست العراقیه و پیمان‌های کردستانی با نخست‌وزیری عبدالمهدی مخالفتی نداشته باشند.

این منبع درباره‌ی سازوکار نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی گفته با توجه به این‌که مذاکرات با دولت قانون بی‌نتیجه است احتمالا ائتلاف ملی و العراقیه با هم دولت را به ریاست عبدالمهدی تشکیل خواهند و کردها نیز از این دولت حمایت خواهند کرد و در این میان سهمی نیز به دولت قانون داده خواهد شد.

دیروز نیز عادل عبدالمهدی برای پنجمین روز پیاپی در مجلس حاضر شد و به کارهای خود پرداخت. او چند روز است که در مجلس حاضر می‌شود و از همه‌ی نمایندگان مجلس خواسته است همین کار را بکنند.

مصر به نمایندگان ایران ویزا نمی‌دهد


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا اسلامی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر این که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود گفت: این غده چرکین نه تنها برای مسلمانان و مردم خاورمیانه بلکه منشا ویروسی خطرناک برای ابنا بشریت است و از همین رو همه مردم جهان از مسلمان و غیر مسلمان برای محو آن باید تلاش کند.

محمود احمدی بیغش در گفتگو با مهر درباره راهپیمایی روز قدس گفت: باید ایران پرچمدار محو رژیم صهیونیستی باشد و از همین رو حضور در راهپیمایی روز قدس بیش از پیش لازم و واجب است.

وی افزود: ما با حضور در راهپیمایی روز قدس می خواهیم به آزادگان جهان تذکر دهیم که ریشه تمام مظالم جهان در این رژیم غاصب بوده و اگر این رژیم محو شود ارباب آن یعنی امریکا هم دست از کشورها و مردم این منطقه برداشته و می رود به امورات کشور خود می پردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به برخی تحرکات بین المللی برای صدور قطعنامه و اعلام محکومیت جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد: این گونه مانورهای تبلیغاتی به هیچ وجه نتیجه بخش نبوده و همه در حد حرف باقی می ماند.

احمدی بیغش با اشاره به اقدام صهیونیستها در حمله به کشتی آزادی افزود: این رژیم یک بار دیگر ماهیت وحشی خود را به نمایش گذاشت و بر ما فریضه است که با حضور در راهپیمایی روز قدس خواستار محو این رژیم غاصب و جعلی از صحنه روزگار شویم.

وی در ادامه از همه آحاد مردم خواست که یک بار دیگر روز جمعه با حضور پر شور خود در راهپیمایی مردم فلسطین را در آزاد سازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها یاری نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا اسلامیدر بخش دیگری از این گفتگو با اعلام اینکه نمایندگان داوطلب برای اعزام به غزه بر این مهم پا فشاری دارند ، گفت: ما از طریق دفتر نمایندگی ایران در قاهره و همچنین دفتر حافظ منافع مصر در ایران برای دریافت مجوز پیگیر هستیم.

احمدی درباره اعزام تعدادی از نمایندگان داوطلب برای سفر به غزه گفت: قرار بود دولت مصر برای 4 تن از نمایندگان مجلس تا 20 مرداد ماه مجوز تردد به غزه را صادر کند که به نظر می رسد تا به امروز از ترس رژیم صهیونیستی چنین مجوزی را نداده است.

وی افزود: قرار بود پس از صدور مجوز از سوی دولت مصر برای ما در ملاقلات  با رئیس مجلس مصر رایزنی کنیم تا هیئت های 20 نفره از نمایندگان مجلس نیز عازم غزه شوند .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما کماکان به جد پیگیر این مجوزها هستیم و به محض مهیا شدن مقدمات این سفر سریعا عازم نوار غزه خواهیم شد.

کاش انور سادات دوباره زنده شود!


نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که شریکی شجاع مانند انور سادات در مذاکرات مستقیم بیابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ازسرگیری مذاکرات مستقیم با فلسطینی‌ها که پنج‌شنبه آتی در واشنگتن خواهد بود تصریح کرد که امیدوارم شریکی شجاع مانند انور سادات، رئیس جمهور اسبق مصر بیابم که با مناحیم بیگن، نخست وزیر اسبق اسراییل وارد مذاکره شد تا بتوانیم در تحقق اهداف مشترک‌مان که همان صلح و امنیت و آرامش است گامی مثبت برداریم.

نتانیاهو در سخنرانی اظهار داشت: درخواست من مبنی بر به رسمیت شناختن اسراییل به عنوان کشور ملت یهود و هرگونه توافقی که در آینده با تشکیلات خودگردان فلسطین صورت بگیرد، مقدمات امنیتی مناسبی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی در سخنرانی‌اش که در دیدار با اعضای حزب لیکود در آستانه سال جدید عبری بود، به آینده توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری پرداخت و گفت: من می‌دانم که شما نسبت به توقف شهرک سازی‌ها نگرانید اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. ما بر اساس درایت و هوشیاری کامل در مذاکرات مشارکت می‌کنیم و تصور نمی‌کنم که بیشتر از این کار دیگری بتوانیم انجام دهیم.

وی افزود: من به خوبی موانعی که در مسیر مذاکرات وجود دارد را درک می‌کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: هیچ کس به من یاد نخواهد داد که محبت به سرزمین اسراییل چیست. ما می‌خواهیم که صلح واقعی را برای نسل‌های آینده به ارمغان بیاوریم و فقط دولت لیکود قادر به تحقق صلح واقعی است!

تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی


وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دولت تحریم های جدیدی را علیه چهار نفر و هشت سازمان تحمیل کرد که متهم به کمک رسانی به کره شمالی از طریق تجارت غیرقانونی هستند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که در پی غرق شدن ناو جنگی کره جنوبی در ماه مارس و همزمان با افزایش فشارها علیه کره شمالی، "باراک اوباما" حکم توقیف دارایی ها و تحمیل ممنوعیت سفر علیه مقامات این کشور را صادر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه می افزاید: اوباما میزان تحریم های آمریکا را علیه افرادی که در تجارت مواد مخدر و کالاهای مجلل به کره شمالی یا از این کشور به کشورهای خارجی نقش دارند، افزایش داده است.

بر اساس این گزارش در میان افراد و سازمانهای مشمول تحریم های آمریکا نام شاخه محرمانه حزب کارگر کره که معروف به "دفتر 39" است، به چشم می خورد که مظنون به فروش متامفتامین در چین و کره جنوبی و دریافت کالاهای لوکس برای مقامات کره شمالی است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام می کند که این گروه تلاشهای ناکامی را برای خرید دو کرجی مجلل ساخت ایتالیا به ارزش بیش از 15 میلیون دلار برای "کیم یونگ ایل" رهبر کره شمالی داشته است.

روزنامه «اندیشه‌نو» منتشر می‌شود

ایلنا- روزنامه اندیشه نو بار دیگر منتشر خواهد شد.

علی حسینی سخنگو و رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار یکشنبه شب، در جریان برگزاری مراسم افطاری این حزب که در تالار مفید و با حضور جمعی از اعضا و شخصیت‌های مختلف سیاسی از جریانات متعدد برگزار شده بود، از انتشار مجدد روزنامه اندیشه نو خبر داد.

وی یادآورشد که روزنامه "اندیشه‌نو" با اعتراض وزارت ارشاد و هیأت نظارت بر مطبوعات، از ادامه فعالیت بازمانده و توقیف شده بود. اما در حال حاضر پس از صدور حکم و اجرای آن، دیگر منعی برای انتشار این روزنامه وجود ندارد و طی روزهای آینده بار دیگر منتشر خواهد شد.


حکیم: دولت به زودی متولد می شود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سفرش به کویت از تشکیل قریب‌الوقوع دولت جدید عراق خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "عمار الحکیم " رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که دیروز در کویت حضور داشت اعلام کرد که انتظار داد بزودی به بحران سیاسی ناشی از عدم تشکیل دولت عراق پایان داده شود.
وی طی یک نشست خبر که در مقر انجمن روزنامه‌نگاران کویت برگزار شد، گفت: من معتقدم که ما به پایان شکاف [موجود میان گروههای سیاسی عراق] نزدیک شده‌ایم و طی روزهای آتی از گزینه‌های موجود برای نهایی شدن توافق‌های صورت گرفته، انتخاب خواهیم کرد تا دولت عراق هر چه سریع‌تر با توافق و مشارکت تمام طیف‌های عراقی تشکیل شود.
وی افزود که عرصه سیاسی عراق موجب عدم تشکیل دولت عراق تاکنون شده است که این امر انتقاد عراقی‌ها و دوستان و برادران آنها در منطقه را برانگیخته است. زیرا تشکیل دولت تاثیر مستقیمی بر ثبات و امنیت عراق دارد و امنیت عراق جزء لاینفک ثبات منطقه است.
حکیم تصریح کرد: روند سیاسی عراق در مسیر خود برای ایجاد همگرایی میان چهار فهرست پیروز در انتخابات با برخی پیچیدگی‌ها مواجه شده است که همین امر موجب به تاخیر افتادن تشکیل دولت شده است.
وی از تمام طرف‌های پیروز در انتخابات پارلمانی عراق خواست تا پای میز مذاکرات حاضر شوند زیرا برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند تمام دشواری‌ها و مشکلات موجود را از بین ببرد و موجب همسوسازی رویکردهای گروه‌های مختلف سیاسی عراق شود.
با وجود گذشت بیش از پنج ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق بدلیل اختلاف‌نظر فراکسیون‌های چهارگانه پیروز این انتخابات دولت جدید هنوز تشکیل نشده است. مراجع، مردم و شخصیت‌های سیاسی عراق خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید هستند و تاخیر در تشکیل دولت را اقدامی نادرست و مردود می‌دانند زیرا به خلأ امنیتی، سیاسی و نابسامانی اوضاع کشور منجر می‌شود.
تنها در حملات تروریستی اخیر در عراق ، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند که خونین‌ترین آن حملات تروریستی چهارشنبه گذشته در عراق بود که به کشته شدن بیش از 50 نفر و زخمی شدن 300 نفر دیگر انجامید.

پیام‌های تسلیت محمد خاتمی به مناسبت درگذشت سید ناصر خرازی


بسم الله الرحمن الرحيم

حضرت آيت الله آقاى حاج سيد محسن خرازى دامت برکاته

مى دانم که جان واصل و دل متوکلتان همواره در برابر تقدير حضرت حق تسليم و رضايتتان از مشيئت الهى تسلى بخش دل داغدارتان مى باشد. ولى به سائقه ادب و ارادت بر خود فرض مى دانم که مراتب همدلى خود را در مصيبت درگذشت برادر بزرگوارتان اعلام کنم.

از درگاه حضرت پروردگار جل و على آمرزش و علو درجات آن فقيد سعيد و صبر و اجر و سلامتى بازماندگان محترم و طول عمر و دوام تأييدات جناب عالى را در  خدمت به اسلام و ايران و بسط و ترويج مکتب مبارک اهل بيت مسألت مى کنم.

عمرتان دراز و توفقيتان در عرصه علم و عمل مستدام باد

ارادتمند

سيد محمد خاتمى

9 شهريور 1389

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاى دکتر کمال خرازى

درگذشت اسف انگيز برادر بزرگوارتان موجب تأثر فراوان شد. از خداوند متعال مى خواهم که به برکت اين ايام و ليالى پر خير، روان پاک آن عزيز را غريق درياى رحمت خود فرمايد و به بازماندگان محترم صبر و اجر و سلامتى عنايت فرمايد.

صميمانه اين مصيبت را به جناب عالى و همه بازماندگان داغدار تسليت عرض مى کنم و سلامتى وجود مبارک و توفيق روزافزونتان را در خدمت به اسلام و انقلاب و ايران از درگاه حضرت پروردگار مسألت مى کنم.

ايام عزت مستدام

سيد محمد خاتمى

9 شهريور 1389

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر عزيزم جناب آقاى صادق خرازى

تسليم در برابر تقدير الهى منش و شيوه بندگان خوب خدا است و بحمد الله شما از پاکان امين و شايسته و بندگان خوب خداييد.

مراتب تسليت و همدلى مرا در درگذشت عموى بزرگوارتان بپذيريد. از خداوند منان براى آن فقيد سعيد آمرزش و رحمت و براى بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتى و براى جناب عالى که از عزيزان نيک انديش و والامنش و خدمتگزار اسلام و ايرانيد طول عمر توأم با عزت و موفقيت مسألت مى کنم. مراتب تسليت مرا خدمت همه بازماندگان گرانقدر اعلام فرماييد.

پيروز و کامروا باشيد

سيد محمد خاتمى

9 شهريور 1389

عربستان در برابر ایران تجهیز می‌شود

آمریکا 60 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان می فروشد  

آمریکا بر آن است تا طی 10 سال آینده 60 میلیارد دلار به عربستان سعودی تسلیحات و ادوات جنگی بفروشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس تی وی، این معامله شامل 30 میلیارد دلار برای هلیکوپترهای آپاچی و بلک هاوک در قالب یک بسته است که شامل هواپیماهای جنگی اف 15 هم می شود.

گفته می شود در صورت نهایی شدن این معامله، این توافقنامه بزرگترین معامله فروش تسلیحات از سوی آمریکا به یک کشور و موفقیتی عظیم برای شرکت بوئینگ خواهد بود که هم تولید کننده هلیکوپترهای آپاچی و هم جت های جنگی اف 15 است.

انتظار می رود که این معامله در چهار مرحله و طی 10 سال آتی عملی شود.این معامله نگرانی رژیم اسرائیل را بر انگیخته بطوری که این رژیم از دولت باراک اوباما خواسته است تا کیفیت تسلیحات پیشرفته را که می خواهد به سعودی ها واگذار کند پائین بیاورد.گفتنی است سعودی ها طی سال های 2001 تا 2008 ، 37 میلیارد دلار از آمریکا تسلیحات خریداری کرده بودند.

افزايش 100ميليون دلارى بدهى خارجى ايران

ایسنا- واحد اطلاعات اکونوميست در تازه‌ترين گزارش خود از افزايش 100 ميليون دلارى بدهى‌هاى خارجى ايران در سال جارى خبر داد.
 
واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در گزارش ماه آگوست 2010 خود بدهى‌هاى خارجى ايران در سال گذشته را 12 ميليارد و 500 ميليون دلار برآورد و پيش‌بينى کرد که اين ميزان با 100 ميليون دلار افزايش در سال جارى به 12 ميليارد و 600 ميليون دلار برسد که 3.5درصد توليد ناخالص داخلى خواهد بود

اکونوميست انتظار دارد طى سال‌هاى آينده بدهى‌هاى خارجى ايران نوساناتى داشته باشد به‌طورى که طى سال 1390 بدهى 13 ميليارد و 100 ميليون دلارى و طى سال 1391 بدهى 12 ميليارد و 800 ميليون دلارى براى کشور به ثبت خواهد رسيد که به ترتيب 2.7 و 2.2 درصد توليد ناخالص داخلى خواهند بود

در سال 1392 نيز بدهى‌هاى خارجى ايران معادل 12 ميليارد و 500 ميليون دلار خواهد بود که معادل 1.8 درصد توليد ناخالص داخلى است. سال 1393 سالى است که مجموع بدهى‌هاى خارجى ايران بدون تغيير در سطح 12 ميليارد و 500 ميليون دلار باقى خواهد ماند.

ترور نافرجام نماينده آيت‌الله سيستانى در بغداد


نماينده آيت‌الله سيستانى صبح امروز از ترور به دست گروهى از افراد مسلح ناشناس جان به در برد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى العالم، شيخ "فاضل المعمورى " نماينده آيت‌الله سيستانى مرجع تقليد شيعيان در عراق از تلاش براى ترور در استان بابل واقع در جنوب بغداد نجات يافت.
بر اساس اين گزارش، اين حمله به شهادت يکى از همراهان وى منجر شد.
پايگاه خبرى خبرى "الهيئة نت " نيز با اعلام اين خبر گزارش داد که اين اقدام صبح امروز و در هنگام خروج وى از مسجد "احاويل " روى داد.
منابع رسانه‌اى به نقل از برخى نيروهاى امنيتى در استان بابل اعلام کردند که تعدادى از افراد مسلح ناشناس به منزل فاضل المعمورى در منطقه المحاويل در شمال شهر حله در مرکز استان بابل يورش بردند.
اين منابع اعلام کردند که المعمورى در اين حملات آسيبى نديده است. نيروهاى امنيتى بعد از اين حمله بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و با محاصره محل تلاش براى شناسايى عاملان اين اقدام را آغاز کردند که اين تلاش‌ها بى‌نتيجه بود.


نظر شما :