پوتين شخصا دستور راه‌اندازى نيروگاه بوشهر را صادر کرد

۰۸ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۳:۱۸ کد : ۸۵۲۶ سرخط اخبار
پوتين شخصا دستور راه‌اندازى نيروگاه بوشهر را صادر کرد

 

نخست‌وزير روسيه طى ديدار با مدير کل شرکت روس‌اتم اين پيام را به غرب داد که به رغم مخالفت آمريکا، شخصا دستور راه‌اندازى نيروگاه اتمى بوشهر را صادر کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "ولترنت "، ديدار روز 19 آگوست ولاديمر پوتين نخست‌وزير روسيه و "سرگئى کرينکو " مدير کل شرکت انرژى هسته‌اى "روس‌اتم " اين کشور حاوى پيام‌هاى مهمى در رابطه با تحولات بعدى بود.

بر اساس اين گزارش، ديدار پوتين و کرينکو دو هدف اصلى داشت. از يک طرف اين ديدار قصد داشت تا به افکار عمومى روسيه اطمينان دهد که سايت‌هاى هسته‌اى اين کشور به خوبى از آتش‌سوزى‌هاى محيط‌ اطراف حفظ شده‌اند و از سوى ديگر اين ديدار در واقع پيامى را به ايالات متحده، رژيم‌صهيونيستى، کانادا و اتحاديه اروپا مى‌فرستاد.

اين پيام تاکيد مى‌کرد که پوتين به رغم مخالفت برخى کشورهاى غربى و حتى ميدويديف، شخصا دستور تحويل نهايى سوخت به نيروگاه اتمى بوشهر را داده است.

بر اين اساس، کرينکو بلافاصله پس از جلسه خود با پوتين، طى يک مصاحبه اعلام کرد که قصد دارد براى نظارت بر عمليات راه‌اندازى نيروگاه بوشهر به ايران سفر کند.

اوباما: مسلمان بودنم شایعه است

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یک شبکه دروغ پراکنی را منشا شایعه نادرست و تکراری مسلمان بودن خود دانست و در عین حال این شایعه را کم اهمیت توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر اوباما دیروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی اعلام کرد در عرصه جدید رسانه ای یک دستگاه و نوعی شبکه نشر اکاذیب وجود دارد که می تواند به صورت نامحدود شایعه پراکنی کند. رئیس جمهوری آمریکا با وجود این خاطرنشان کرد نمی توان اجازه داد که مدت زمان زیادی صرف این بحث و جدل بشود ،‌جدلی که از یک سیر قهقرایی برخوردار است. اوباما گفت خیلی خودش را نگران این مسئله نخواهد کرد که این شایعات از چه منبعی منتشر می شوند و اگر تمام وقتش را برای این شایعات صرف کند کار مهمی انجام نداده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نتایج یک تحقیق که در شماره نیمه اوت مجله تایم منتشر شده بود حاکی است بیست و چهار درصد آمریکایی ها به غلط تصور می کنند باراک اوباما مسلمان است در حالی که رئیس جمهوری آمریکا مرتب به کلیسا می رود و بارها درباره مسیحی بودن خود سخنرانی کرده است. شایعه مسلمان بودن اوباما که به صورت گسترده ای در اینترنت منتشر شده است زمانی مطرح شد که اوباما در بحث و جدال مربوط به ساخت یک مسجد در نیویورک و نزدیک محل برجهای دوقلو مداخله کرد. اوباما در این مورد از حق مسلمانان برای ساختن چنین مسجدی به نام آزادی مذهب دفاع کرد ،‌حقی که قانون اساسی نیز آن را تضمین کرده است. در حالی که چند ماه تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آمریکا در ماه نوامبر باقی مانده است و باراک اوباما که اقتصاد کشورش هنوز از استحکام کافی برخوردار نیست به پایداری و مقاومت خود ادامه می دهد افزایش تردیدها در افکار عمومی درباره مذهب وی ممکن است به انگیزه ای برای تشدید حملات مخالفان تبدیل شود.

وخامت حال ولیعهد عربستان سعودی

 در پی وخیم شدن حال ولی‌عهد عربستان سعودی، وی به توصیه پزشکان عازم شهر "اغادیر " در مغرب شد تا در کاخ شخصی خود به مدت دو ماه استراحت کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) خبر داد که سلطان بن عبدالعزیز ولی‌عهد این کشور که مدتی طولانی را خارج از عربستان برای درمان خود طی کرده بود، عصر دیروز (شنبه) برای استراحت به مغرب رفته است.
ولی‌عهد عربستان که در سن 85 سالگی دچار وضع جسمانی وخیمی است، هم‌زمان علاوه بر ولی‌عهدی، معاون نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رئیس بازرسی کل عربستان نیز هست.
پایگاه خبری شبکه تلویزیونی العالم در این خصوص گزارش کرد: منابع دیپلماتیک به خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس اعلام کردند، سفر ولی‌عهد عربستان سعودی به مغرب بویژه در ماه رمضان که خاندان سعودی تلاش می‌کنند در این ماه به خارج سفر نکنند، به توصیه پزشکان صورت گرفته است تا وی بتواند مدتی را به دور از وظایف حکومتی استراحت کند.
به گفته این منابع، وی ماه کنونی در یک بیمارستان نظامی در جده تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت اما این موضوع به طور رسمی اعلام نشد.
منابع دیپلماتیک غربی از تاکید درباره وخیم شدن حال ولی‌عهد عربستان خودداری و به این نکته اکتفا کردند که وضع جسمانی ولی‌عهد عربستان، ضعیف‌تر از وضع جسمانی ملک عبدالله است که در اواسط دهه هشتاد عمر خود به سر می‌برد. پزشکان در سال 2005 میلادی، در یک عمل جراحی، کیستی را که در دستگاه گوارشی سلطان بن عبدالعزیز ایجاد شده بود خارج کردند.
ولیعهد عربستان سعودی ماه فوریه سال گذشته در نیویورک جراحی شد اما جزئیات آن منتشر نشد، این درحالی است که برخی شایعات از ابتلای وی به سرطان حکایت می‌کرد.
وی همچنین سال 2005 در عربستان سعودی به دلیل تورم روده، جراحی شد. همچنین قرار است سلمان بن عبدالعزیزی 77 ساله امیر منطقه ریاض نیز این هفته از نیویورک وارد منطقه اغادیر مغرب شود. وی نیز پس از جراحی که در ستون فقرات خود داشت، برای گذراندن دوران نقاهت به این منطقه سفر می‌کند.

دیلی‌تلگراف: ایران کارلا برونی  را فاحشه خواند!


روزنامه دیلی تلگراف  بریتانیا در مطلبی با عنوان " ایران کارلا برونی  را فاحشه خواند " مطلب روز شنبه روزنامه کیهان در انتقاد از مواضع همسر رییس جمهوری فرانسه درباره اعدام سکینه محمدی آشتیانی را موضع دولت ایران خواند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه بریتانیایی در مطلبی کوتاه در این باره نوشت : " روزنامه کیهان چاپ ایران که تحت کنترل دولت منتشر می شود کارلا برونی و ایزابل آجیوانی هنر پیشه معروف فرانسوی را که از کمپین آزادی خانم آشتیانی حمایت کرده اند ، را "فاحشه" خطاب کرد ، در حالی که تلویزیون دولتی ایران نیز همسر رییس جمهوری فرانسه را به فساد اخلاقی متهم کرد .

 
روزنامه کیهان روز شنبه ( 6 شهریور ) در مطلبی با عنوان " فواحش فرانسه هم وارد داد وقال حقوق بشر شدند " نوشت :

"
به تازگى کارلا برونى همسر بدنام نيکولا سارکوزى و آجيوانى بازيگر فاسدالاخلاق فرانسوى طى اظهارنظرهايى، از «س-م» حمايت کردند. برونى، هنرپيشه و خواننده فاسدالاخلاق ايتاليايى اگرچه توانست خانواده سارکوزى را از هم بپاشد و همسر رئيس جمهور فرانسه شود اما به تازگى اخبار جديدى از ارتباطات وى با يک خواننده منتشر شد. وى در دفاع از «س-م» گفته است: حکم صادره ناعادلانه است. من واقعاً از اينکه او به خاطر دوست داشتن يک نفر محکوم به مرگ شده، واقعاً متعجب شدم. خانم ]...[ از همان جا در قعر سلولتان بدانيد که همسر من آزادى شما را دنبال مى کند و هرگز شما را فراموش نخواهد کرد(!) آجيوانى بازيگر بدسابقه فرانسوى هم در حمايت از س-م گفت: نام او ]...[ در قلب من حک شده و هر روز بر زبانم جارى است. تو سرشار از توانايى هاى سرکوب شده اى(!) "

به نظر می رسد لازم است رسانه های ایران که داعیه فرهنگ اسلامی و ایرانی دارند ، در نگارش مطالب خود ولو علیه دشمنانشان ، ادب و نزاکت را رعایت کنند تا ضمن حفظ ارزش های اخلاقی ، بدنگاری های یک خبرنگار و یک روزنامه ، به حساب دیدگاه دولت یا ملت ایران گذاشته نشود و در این میان از رسانه های مدعی ارزشگرایی انتظار بیشتری می رود.

تهديد تل آویو به نابودى بيروت در 4 ساعت 

در ادامه اخبارى که طى دو روز اخيرمبنى برقوت گرفتن احتمال حمله مجدد رژيم صهيونيستى به لبنان منتشر شده، برخى منابع خبرى نوشتند:آمريکا به لبنان هشدار داده که درصورتى که اقدامات حزب الله متوقف نشود،نيروهاى رژيم صهيونيستى مى‌توانند در خلال 4 ساعت بيروت را نابود کنند.

به گزارش ايرنا از بيروت، روزنامه هاى اسراييلى ’ جروزالم پست ’ و ’هآرتص’ و روزنامه لبنانى ’النهار’ و ’اللواء’ از جمله منابع خبرى هستند که از حمله احتمالى نيروهاى اسراييلى به تأسيسات نظامى ارتش لبنان، سوريه و حزب الله خبر دادند.

روزنامه هاى اسراييلى جروزالم پست و هآرتص روز شنبه نوشتند: ’فريدريک هوف’ مشاور ’جرج ميشل’ فرستاده آمريکا به خاورميانه به ’جان قهوه جي’ فرمانده ارتش لبنان هشدار داده که رژيم صهيونيستى اخيرا با انجام مانورهاى نظامى در مرز هاى لبنان با فلسطين اشغالى توانسته نقشه اى را تهيه کند که در طى آن مى تواند لبنان را در نورديده و پايگاه هاى نظامى اين کشور را در خلال 4 ساعت نابود کند.

پايگاه خبرى النشره لبنان نيز به نقل از کارشناسان نظامى اروپايى نوشت: تجسس هواپيماهاى نظامى رژيم صهيونيستى بر فراز آسمان لبنان از اقدام نظامى قريب الوقوع اين رژيم عليه لبنان حکايت دارد.

اين خبرگزارى به نقل از منابع مذکور افزود: اين رژيم از مدت ها پيش به بمباران مخازن استراتژى حزب الله که در برگيرنده تعداد زيادى از موشک است و کارخانه هاى جديد توليد اسلحه در سوريه فکر مى کند.

روزنامه لبنانى النهار نيز به نقل از مقامات بلند پايه غربى نوشته بود: احتمال جنگ جديد و بسيار سخت در آينده ميان لبنان و رژيم صهيونيستى اسراييل و حتى سوريه وجود دارد.

روزنامه لبنانى اللواء نيز روز گذشته به نقل از جرج ميشل فرستاده ويژه دولت امريکا به خاورميانه نوشته بود: اسراييل در صدد حمله به تأسيسات زير بنايى ارتش لبنان است.


فرمانده حماس در غزه ترور شد


موساد دو روز پیش یک فرمانده دیگر گردان‌های شهید عزالدین قسام را در غزه ترور کرد.

سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی دو روز پیش یک فرمانده دیگر گردان‌های شهید عزالدین قسام را به شیوه مشابه نحوه ترور شهید محمود المبحوح در غزه ترور کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، با استفاده از مواد سمی و ابزارهای مورد استفاده در ترور المبحوح، این فرمانده گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" را نیز به شهادت رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جسد سامی عنان (39 ساله) جمعه شب در وسط نوار غزه پیدا شد و ابتدا اعضای خانواده و دوستان و آشنایان وی فکر کردند که وی به شیوه جنایی معمول کشته شده است، اما سپس مشخص شد که هیچ آسیبی به جسم وی وارد نشده و تنها دو آمپول سمی به دست چپ وی تزریق شده و به زیر شکم وی نیز شوک الکتریکی وارد شده است.

گردان‌های قسام ضمن تسلیت شهادت این فرمانده خود، راهپیمایی نظامی را به سوی منزل این فرمانده برگزار کرد که در پایان راهپیمایی مذکور یکی از رهبران جنبش حماس به ایراد سخنرانی پرداخت و مستقیما رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت معرفی کرد و گفت که سامی عنان با استفاده از ابزارهایی ترور شده است که تنها رژیم صهیونیستی و سازمان موساد می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و مواد مذکور در نوار غزه یافت نمی‌شود.

این شهید قسامی در سال 1971 در شهر غزه و در خانواده‌ای متدین و طرفدار مقاومت به دنیا آمد و در عنفوان جوانی به عضویت جنبش حماس درآمد.

وی با شروع انتفاضه نخست فلسطین در اواخر سال 1987 به یکی از فعالان برجسته جنبش حماس تبدیل شد که رهبری بسیاری از درگیری‌های میان نظامیان صهیونیستی و مبارزان فلسطینی را بر عهده داشت و در همین درگیری‌ها نیز دو بار زخمی شد که یک مورد به ضرب گلوله مستقیم نظامیان صهیونیستی بود.

عنان همچنین در سال 1989 میلادی به اتهام عضویت در جنبش حماس و مشارکت در فعالیت‌های مقاومتی متعدد بازداشت شده و 14 ماه در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر شد.

وی یک بار دیگر نیز به اتهام انتقال سلاح و مبارزان فلسطینی از غزه به کرانه باختری و بالعکس بازداشت شد و هشت سال متوالی در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس باقی ماند تا بدین ترتیب کل مدت اسارت وی به 9 سال برسد.

قبل از این یکی دیگر از فرماندهان برجسته و از بنیانگذاران گردان‌های قسام به نام محمود المبحوح نیز در دوبی و با استفاده از ماده‌ای سمی به دست عناصر سازمان اطلاعاتی موساد ترور شده بود که حادثه مذکور رسوایی بی‌سابقه‌ای برای دولت عبری به بار آورد؛ چرا که مزدوران سازمان موساد برای اجرای این عملیات در خاک امارات از گذرنامه‌های جعلی کشورهای اروپایی و غیره استفاده کرده بودند و این مساله موج اعتراضات گسترده بین المللی علیه رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

دیدار حريرى با بشار اسد در دمشق

نخست وزير لبنان با سفر به سوريه با رئيس جمهورى اين کشور ديدار و درباره مناسبات دوگانه و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى سوريه (سانا)، "سعد الحريرى " روز گذشته وارد دمشق پايتخت سوريه شد و با "بشار اسد " ديدار و گفت‌وگو کرد.
اين سفر، سفر پنجم سعد الحريرى به سوريه از نوامبر سال 2009 و از زمان روى کار آمدن وى در لبنان به شمار مى‌رود.
خبرگزارى سوريه با انتشار اين خبر به جزئيات بيشترى درباره گفت‌وگوهاى دو طرف اشاره‌اى نکرد ولى گفته مى‌شود از مناسبات دوگانه و مسائل منطقه‌اى از جمله موضوعات مهم اين ديدار بوده است.
آخرين سفر نخست وزير لبنان به سوريه 19 ژوئن گذشته بود که سعد الحريرى در رأس يک هيئت بلندپايه وارد لبنان شد و در آن سفر توافقنامه‌هاى بسيارى بين دو کشور امضا شد.
سفر نخست سعد الحريرى نيز براى اولين بار در مقام نخست‌وزيرى اندکى پس از روى کار آمدن در لبنان و متهم شدن سوريه به قتل رفيق الحريرى نخست وزير اسبق لبنان بود.


نظر شما :