اخبار ضدونقيض از مرگ مسعود رجوی

۰۴ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۱:۱۴ کد : ۸۴۷۹ سرخط اخبار
اخبار ضدونقيض از مرگ مسعود رجوی

آفتاب- بنا بر اخبار غير رسمی مسعود رجوی رئيس گروه تروريستی منافقين در آمريکا کشته شده است

در حالی که سرکرده گروه منافقين، از فروردين سال 1382 و زمان حمله آمريکا به عراق تاکنون، هيچ‌گونه حضوری در مجامع عمومی نداشته و حتی تصاوير جديدی نيز از وی منتشر نشده است، برخی منابع آگاه از حمله گروهی ناشناس به وی در آمريکا خبر داده و کشته شدن وی را اعلام می‌کنند.

رجوی که سال‌ها هواداران خود را با رويای فتح ایران در بدترين وضعيت در اردوگاه‌هايی نظير اردوگاه اشرف در عراق نگه‌داشته بود، پس از اعلام جدايی بسياری از هوادارنش و همچنين به‌دليل فروپاشی سازمانی و اخلاقی اين گروه تروريستی با نفرت ياران سابقش مواجه و در انظار و حتی نشست‌های تشکيلاتى نيز حاضر نشده است.

در همين راستا برخی منابع خبری احتمال شناسايی محل استقرار و حمله به وی توسط عناصری از درون تشکيلات فرماندهی گروه تروريستی منافقين را مطرح کرده‌اند

برخی منابع خبری هم اين خبر را تکذيب می‌کنند.

ائتلاف ملی با مالکی مخالف است

معاون رئیس جمهور عراق بر موضع ائتلاف ملی مبنی بر مخالفت با نامزدی المالکی برای به دست گرفتن دوباره پست نخست وزیری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،‌ عادل عبدالمهدی، معاون جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق در کنفرانس خبری در بغداد اظهار داشت: خط قرمز‌های نامزدی نوری المالکی، نخست وزیر عراق هم‌چنان پا برجاست.

وی در ادامه افزود:‌ از سرگیری مذاکرات بین ائتلاف‌های دولت قانون و ملی به معنای قبول نامزدی المالکی برای پست نخست وزیری نیست.

عبدالمهدی هم‌چنین اظهار داشت: ما با نخست وزیری دوباره المالکی مخالفیم. دو روز قبل بین ائتلاف‌های ملی و دولت قانون دیدارهایی صورت گرفت من برای پست نخست وزیری کاندید نشده‌ام و اخبار موجود در این زمینه را رد می‌کنم.

از سوی دیگر فتاح الشیخ، یکی از رهبران فهرست العراقیه در گفت‌وگو با روزنامه الحیات، اظهار داشت:‌ مقدمات لازم برای ارائه اولین پیشنهاد کشورهای عربی در زمینه پایان بخشیدن به بحران سیاسی در عراق و تلاش برای تشکیل دولت در آینده‌ای نزدیک در حال انجام است.

وی در ادامه افزود:‌ از تمام ائتلاف‌های پیروز انتخابات برای انجام این طرح و برگزاری نشستی گسترده در دمشق دعوت به عمل آمده است.

الشیخ هم‌چنین اظهار داشت: هیچ گروه سیاسی تاکنون پاسخی به این طرح نداده است. پیش بینی می‌شود پایان ماه رمضان یا بعد از عید فطر این طرح ارائه شود.

عبدالهادی الحسانی، یکی از رهبران حزب الدعوه و عضو ائتلاف دولت قانون در پاسخ به این طرح اظهار داشت: این ائتلاف به هر ایده‌ای در خصوص برگزاری نشست خارج از عراق مخالف است چرا که برگزاری این دیدارها و نشست‌ها در راستای منافع ملی نیست.

محمد البیاتی، عضو ائتلاف ملی نیز اظهار داشت: برگزاری نشست بین گروه‌های سیاسی در خارج از عراق پیامدهای منفی در داخل به دنبال خواهد داشت. ائتلاف ملی تاکید دارد که این نشست‌ها در داخل کشور صورت پذیرد .

از سوی دیگر قرار است جیمز جفری، سفیر جدید آمریکا در عراق با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.

این در حالیست که شیخ جلال الدین الصغیر، عضو ائتلاف ملی اظهار داشت: مجلس اعلای اسلامی آماده است تا عادل عبدالمهدی را به عنوان نامزد رسمی پست نخست وزیری معرفی کند.

وی در ادامه افزود: اگر احساس کنیم معرفی وی مورد موافقت گروه‌های سیاسی قرار می‌گیرد آماده‌ایم این کار را انجام دهیم. اگر امور در مسیر توافق ملی جریان یابد شرایط برای عبدالمهدی فراهم خواهد آمد.

این در حالیست که طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور عراق در دیدار با جیمز جفری اظهار داشت: دخالت‌های کشورهای خارجی زیان آور است و باعث پیچیده شدن روند سیاسی می‌شود به ویژه این‌که برخی افراد خطوط قرمز را برای نخست وزیری اعضای فهرست العراقیه تعیین می‌کنند.

مقتدا صدر ایران را تهدید به ترک کرد

به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه الشرق الأوسط به نقل از منابع آگاهی ادعا کرد که حجة الإسلام و المسلمین سید «مقتدی صدر» رهبر جناح صدر عراق که بیش از دو سال است برای ادامه تحصیلات علوم دینی و حوزوی در شهر قم به سر می برد، زیر فشار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از همین رو قصد دارد از ایران به لبنان کوچ کند. او در لبنان چندین دفتر و خانه های ویلایی دارد.

گفتنی است دو فرزند برادر «مقتدی صدر» که مصطفی نام داشت و در سال 1999 به همراه پدرش توسط نیروهای حزب بعث صدامی به شهادت رسید، در حال حاضر در دانشگاه آمریکایی بیروت مشغول تحصیل هستند. سید «جعفر صدر» فرزند آیت الله علامه سید «محمد باقر صدر» که یکی از نامزدهای احتمالی برای پست نخست وزیری عراق است نیز در بیروت اقامت دارد. او پسر عموی پدر «مقتدی صدر» است.

الشرق الأوسط در ادامه ادعای خود به نقل از منابع آگاه از شهر نجف اشرف، افزود: «ایران خواهان نخست وزیر شدن «نوری مالکی» است در حالی که جناح صدر از مالکی حمایت نمی کند از همین رو ایران در چند وقت اخیر به «مقتدی صدر» فشار آورده تا از نخست وزیر شدن آقای مالکی حمایت کند. همین امر باعث شده که رهبر جناح صدر برای فرار از فشارهای ایران تصمیم به کوچ کردن به لبنان بگیرد

این منابع آگاه همچنین افزودند: «مقتدی صدر مایل است به شهر خود یعنی نجف اشرف بازگردد و با مستقر شدن در دفترش، از مهمانان و هوادارانش استقبال و پذیرایی کند اما شرایط و وضعیت نامناسب و ناامن عراق این اجازه را به او نمی دهد. تا وقتی «نوری مالکی» نخست وزیر عراق باشد، رهبر جناح صدر برای استقرار به عراق باز نخواهد گشت زیرا نیروهای زیر سلطه مالکی دو سال پیش با ارتش المهدی وابسته به جناح صدر درگیر شده و تعدادی از آنان را به شهادت رساند و عده ای دیگر را نیز بازداشت کردند

این منابع آگاه در ادامه افزودند: «مالکی بارها و بارها از طریق میانجیگرهای ایرانی و عراقی تلاش کرده که دوباره با «مقتدی صدر» ارتباط برقرار کند اما رهبر جناح صدر هیچگاه حاضر به برقراری ارتباط با وی نشده است زیرا مالکی و حزبش نیروهای «مقتدی صدر» را "گروهک مسلح" می نامند. «مقتدی صدر» حتی دعوت مالکی برای افطار که دو روز پیش انجام شد را نیز رد کرد اما سید «عمار حکیم» رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق و تعداد زیادی از چهره های سیاسی شیعی از احزاب و جناح های مختلف در این ضیافت افطار حضور داشتند. صدر چندی پیش طی اظهاراتی «نوری مالکی» را فردی دروغگو معرفی کرد و حکومت او را ناموفق دانست

این منابع آگاه در پایان مدعی شدند: «سید «مقتدی صدر» به رغم دوستی نزدیکی که با سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دارد، اما پس از کوچ کردن به لبنان قصد ندارد که مهمان نصرالله باشد زیرا می خواهد از هرگونه فشار احتمالی ایران که از سوی حزب الله بر او وارد می شود، جلوگیری کند

کارلا برونی خواستار عفو سکینه آشتیانی شد

کارلا سارکوزی همسر رییس جمهوری فرانسه با انتشار نامه ای در مطبوعات فرانسه از مقامات قضایی ایران خواست تا سکینه محمدی آشتیانی زن 43 ساله محکوم به مجازات اعدام را مورد عفو قرار دهند.

به گزارش عصر ایران کارلا که نامه خود را در روزنامه لیبراسیون، مجله " ال " و وب سایت " لا قه گل دوژو " به چاپ رسانده با اشاره به اینکه موضوع اعدام سکینه محمدی آشتیانی توجهات جهانی را به خود جلب کرده از قضات پرونده خواست تا وی را مورد بخشایش قرار دهند.

کارلا سارکوزی در نامه خود نوشته است: «سکینه! قضات (پرونده ) تو باید بدانند که تو امروز تبدیل به سمبلی جهانی شده ای

همسر سارکوزی با اشاره به حمایت همسرش از خانم آشتیانی نوشت: «همسر من پرونده شما را پیگیری می کند

موضوع حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی در هفته های اخیر تبدیل به سوژه ای جنجالی در مطبوعات و رسانه های غربی شده است. مقامات کشورهای غربی و سازمان های مدافع حقوق بشر از مقامات قضایی ایران خواسته اند تا حکم اعدام سکینه محمدی را به مورد اجرا درنیاورند.

قضات پرونده خانم آشتیانی مجازات سنگسار او را تبدیل به اعدام کرده اند، اما رسانه ها و مجامع حقوق بشری غربی همچنان خواستار عدم اجرای حکم اعدام خانم آشتیانی هستند

امارات با تحريم‌ ها همسو نشده است

معاون وزير بازرگانى در توسعه خارجى در پاسخ به سوالى در مورد روابط تجارى ايرانى با کشور امارات، در مورد اين کشور تصريح کرد که اين کشور با تحريم‌ها همسو نشده و در کميته‌اى که در وزارت بازرگانى ايران براى بررسى تحريم‌ها تشکيل شده، گزارشى از کشور امارات نبوده است.
بابک افقهى در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد اين ‌که‌ آيا کشور امارات با توجه به قطع‌نامه تحريم اخير عليه اقدامى در اين مورد انجام داده است يا نه؟ اظهار کرد:‌ در ارتباط ما با کشور امارات هيچ اتفاقى نيافتاده است.
وى در ادامه با تکذيب همسو شدن کشور امارات با تحريم‌ها که پيش از اين فعالان بخش خصوصى ايران حتى عنوان کرده بودند که امارات فراتر از قطع‌نامه اخير عمل کرده است، افزود: کشور امارات با تحريم‌ها همسو نشده‌ است و مقامات اين کشور هم اين موضوع را تاييد نکردند.
افقهى همچنين در مورد مسدود شدن حساب‌هاى بانکى ايرانيان در امارات نيز عنوان کرد:‌ نه، آن چيز ديگرى بود و ربطى به تحريم‌هاى اخير نداشت.
وى که پيش از اين از تشکيل کميته‌اى در وزارت بازرگانى براى بررسى تحريم‌هاى اخير خبر داده بود، در پايان اين گفت‌وگو در مورد وضعيت کشور امارات در تحريم‌هاى اخير ايران، يادآور شد:‌ ما از امارات تاکنون گزارشى نداشتيم. البته از کشورهاى ديگر داشتيم اما از امارات گزارشى منفى نداشتيم.
آمار چهار ماهه نخست امسال تجارت ايران نيز حاکى از رشد 25 درصدى واردات ايران از امارات و رشد 32 درصدى صادرات ايران است
کشور امارات سومين شريک تجارى ايران در بين کشورهاى مقصد کالاهاى صادراتى و اولين شريک تجارى ايران در بين کشورهاى مبدا کالاهاى وارداتى ايران است.
همچنين تراز بازرگانى دو کشور امارات و ايران در چهار ماهه نخست امسال بيش از 4.5 ميليارد دلار به نفع کشور امارات بوده است.

نسل سوم موشک فاتح با موفقیت آزمایش شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آزمایش موفقیت آمیز نسل سوم موشک فاتح 110 خبر داد و گفت: بکارگیری سیستم هدایت و کنترل بسیار دقیق، این موشک را قادر می سازد با دقت بالایی به اهداف مورد نظر اصابت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی امروز چهارشنبه  پس از پایان جلسه هیئت دولت  در جمع خبرنگاران افزود: نسل سوم موشک فاتح 110 که به دست متخصصان زبده و کارآمد صنایع هوا و فضای وزارت دفاع طراحی و تولید شده از هیچ یک از موشک های موجود دنیا الگوبرداری نشده است.

وی افزایش برد، افزایش دقت، کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی را از دیگر ویژگی های نسل جدید موشک فاتح 110 برشمرد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: در هفته دفاع مقدس محموله های نسل جدید موشک فاتح 110 به نیروهای مسلح تحویل خواهد شد.

وحیدی همچنین تصریح کرد: قدرت موشکی نیروهای مسلح با بکارگیری این موشک به نحو چشم گیری افزایش می یابد.

وی با تبریک ای موفقیت بزرگ و دستاورد سترگ به محضر فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح گفت: فاتح 110 فتح دیگری در عرصه علم و فناوری دفاعی و نماد دیگری از تحریم شکنی و تهدیدزدایی است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با پروژه ایران هراسی در منطقه گفت: موشک های ما هیچ ارتباطی به کشورهای منطقه  ندارد و اینگونه فضاسازی ها تنها برای بهره برداری های خاص صورت می گیرد.



دادگاه ترور حریری: اسناد حزب الله ناقص است

دادگاه ترور حريرى در بيانيه‌اى ادعا کرد که همه اسناد اعلام شده از سوى دبيرکل حزب‌الله به دست اين دادگاه نرسيده است و اين اسناد ناقص است.

به گزارش فارس به نقل از الجزيره، دادگاه بين‌المللى ويژه تحقيق در مورد ترور "رفيق ‌الحريرى " نخست‌وزير اسبق لبنان در بيانيه‌اى مدعى شد که اطلاعاتى که حزب‌الله لبنان در مورد دست داشتن اسرائيل در ترور حريرى ارائه کرده است، ناقص است.
اين بيانيه مى‌افزايد که ارزيابى اوليه فيلم‌هايى که به اين دادگاه ارائه شده است، نشان مى‌دهد که پاسخ حزب الله ناقص است و اين اسناد تنها به فيلم‌هايى خلاصه مى شود که نصرالله در کنفرانس مطبوعاتى خود نيز آنها را توضيح داد.
دادگاه ترور رفيق الحريرى در بيانيه خود افزود که باقى قرائنى که نصرالله در کنفرانس مطبوعاتى خود به آنها اشاره کرده، به اين دادگاه نرسيده است.
اين دادگاه از دولت لبنان خواست تا در نزديکترين زمان ممکن ساير شواهدى که سيدحسن نصرالله در سخنرانى خود به آنها اشاره کرده است را نيز به دادگاه ارائه کند.

هزینه 100 میلیون دلاری ایران در انتخابات عراق

جوزف بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه طی اظهاراتی ادعا کرد که درباره میزان نفوذ ایران در عراق اغراق می شود .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری فرانسه بایدن که در اجتماع کهنه سربازان آمریکا در ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا سخن می گفت با ادعای این موضوع گفت : " نفوذ ایران در عراق کمتر از آن چیزی است که درباره آن اغراق می شود .

وی در ادامه ادعاهای خود افزود : " دولت ایران بیش از 100 میلیون دلار در انتخابات عراق هزینه کرد تا بتواند نظر مردم عراق را به سوی خود جلب کند ، اما نتایج انتخابات 7مارس ( 16 اسفند 1388) نشان داد که  آنها به طور مطلق شکست خوردند .

بایدن در ادامه در تحلیل ادعای شکست ایران در این انتخابات ، گفت : " در این انتخابات سیاست و ملی گرایی بروز و ظهور کرد و مردم عراق به کاندیداهایی رای دادند که مورد نظر خود آنها بود نه کاندیداهایی که از سوی ایران مورد حمایت بودند .

معاون رییس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه نه نوری مالکی و نه ایاد علاوی رهبران دو ائتلاف رقیب دولت قانون و العراقیه عناصر و شخصیت های مورد تایید ایران نیستند گفت که هر دوی این چهره ها از نظر ایران " عنصر نا مطلوب " هستند .

بایدن در ادامه با وجودی که پس از گذشت قریب به 6 ماه  از انتخابات عراق هنوز دولت آینده این کشور تشکیل نشده ، نسبت به آینده عراق ابراز خوش بینی کرد و گفت که نسبت به نتایج مذاکرات احزاب و ائتلاف های سیاسی عراق برای تشکیل دولت آینده این کشور امیدوار است .

وی در این باره گفت : " فرایند تشکیل دولت عراق بالا و پایین دارد و گاه ناامید کننده است اما من عمیقا معتقدم که عراقی ها قادرند که یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند که قادر خواهد بود تا این کشور را تقویت کند .

بایدن با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی عراق در مقایسه با 4 یا 5 سال پیش بسیار بهتر شده است ، افزود : برخی می گویند که خروج ما از عراق باعث بازگشت ناامنی و خشونت ها به این کشور خواهد شد اما این افراد اشتباه می کنند چرا که  نیروهای عراقی قادرند مسئولیت های امنیتی کشورشان را به دست گیرند .

این مقام آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد که گروه هایی چون القاعده و برخی گروه های شبه نظامی  شیعه عراقی در تعطیل کردن انتخابات عراق و افزایش خشونت های فرقه ای در این کشور شکست خورده اند .

اسرائیل قرارداد خرید F-15 را متوقف کرد

روزنامه عبرى اورشليم پست از توقف معامله خريد ‌٢٠ جنگنده‌ى آمريکايى از سوى وزير دارايى رژيم صهيونيستى خبر داد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتى فلسطين اليوم، اين روزنامه نوشت: ايهود باراک، وزير جنگ رژيم صهيونيستى اخيرا قرارداد خريد ‌٢٠ جنگنده اف ‌٣٥ از آمريکا که جديد‌ترين جنگنده‌هاى جهان به شمار مى‌روند را تصويب کرد.

ارزش اين قرارداد ‌٧/٢ ميليارد دلار است و در صورت تصويب کابينه امنيتى رژيم صهيونيستى به زودى اجرايى خواهد شد.

روزنامه اورشليم پست نوشت، يووال اشتاينتز، وزير دارايى اين رژيم در صورتى که طرح خود براى توقف اين قرارداد را مطرح کند با استقبال دولت مواجه خواهد شد.

علت مخالفت اين وزير رژيم صهيونيستى با اين قرارداد آن است که وى معتقد است هزينه اين قرارداد ميلياردى را مى‌توان در بازسازى آموزش عالى در اسراييل سرمايه‌گذارى کرد.

وى با اعتراض به تصويب اين قرارداد اظهار داشت: هزينه اختصاص يافته به آن به اين ميزان محدود نخواهد شد و هزينه‌هاى پنهانى هم‌چون آموزش کادر خلبانى نيز موجب افزايش آن خواهد شد.

اودى شانى، مدير کل وزارت جنگ رژيم صهيونيستى اظهار داشت: اين قرارداد شامل برخى تفاهمنامه‌ها با دولت آمريکا مى‌باشد و جذب سرمايه‌هايى در صنعت نظامى حدود چهار ميليارد دلار از خزانه دولت را فراهم مى‌سازد.

جنگنده اف ‌١٥ قادر به گريز از رادار‌ها و فرار از موشک‌هايى است که به سوى آن شليک مى‌شوند و هم‌چنين قادر به پرواز در مسافت‌هاى طولانى‌تر نسبت به جنگنده‌هاى ديگر است.


نظر شما :