حمله هوایی به نیروگاه بوشهر در روز افتتاحیه!

۲۵ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۴ کد : ۸۳۹۱ سرخط اخبار
حمله هوایی به نیروگاه بوشهر در روز افتتاحیه!

مقامات اسرائیلی برای مانع سازی در برابر راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، تلاش هایی را آغاز کرده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت خبری تیک دبکا اسرائیل ، پس از معلوم شدن نزدیکی زمان آغاز به کار رسمی نیروگاه اتمی بوشهر، چند تن از مقامات ارشد اسرائیلی به طور مخفیانه به کاخ سفید رفته و با مقامات آمریکایی دیدار کرده اند.

هدف از این دیدارها، متقاعد کردن مقامات روسی به توقف راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق مقامات آمریکایی بود.

کاخ سفید نیز تماس هایی را با مسکو داشته که دیمتری مدودف و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه نیز گفته اند که کشورشان، ایران را برای افتتاح این نیروگاه کمک نخواهد کرد.

این سایت خبری اضافه می کند: پس از گذشت چند روز سخنگوی آژانس اتمی روسیه (روس اتم) اعلام کرد که مسکو در 21 اوت سال جاری نخستین نیروگاه اتمی ایران را در بوشهر با کار گذاشتن سوخت، راه اندازی می کند.

این یعنی اینکه روسیه سعی کرد تا آمریکا را گمراه کند به ویژه آن که به نظر می رسد میان راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و استقرار موشک های اس 300 روسیه در منطقه ابخازیا با هدف بستن مسیر احتمالی جنگنده های اسرائیلی برای حمله احتمالی به ایران ارتباط وجود دارد.

این رسانه اسرائیلی همچنین اظهارات جان بولتون سفیر پیشین آمریکا را در سازمان ملل متحد منتشر کرده که به شبکه فکس نیوز آمریکا گفته است : اسرائیل می بایست حمله نظامی به نیروگاه را در روز 21 اوت جاری یعنی روز راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر انجام دهد.

وی اضافه کرده بود: برای اسرائیل تنها یک هفته زمان باقی مانده تا تاسیسات هسته ای بوشهر را هدف قرار دهد تا قبل از اینکه زمان به طور نسبی بگذرد و دیر شود و حمله هم سخت شود.

اسرائیل سال هاست که دم از حمله نظامی به ایران می زند ولی مقامات نظامی و سیاسی آن با علم به این که هرگونه حمله ای به ایران ، با واکنش نظامی متقابل مواجه خواهد شد ، صرفاً به تبلیغات حمله بسنده می کنند.

آنها در موارد متعددی حتی تاریخ دقیق حمله را نیز از طریق رسانه های جمعی خود منتشر کرده بودند!

ایران تهدید کرده است که در صورت تجاوز اسرائیل ، بارانی از موشک بر شهرها و مراکز استراتژیک اسرائیل باریدن خواهد گرفت و منافع اسرائیل نیز در هیچ جای دنیا ، در امان نخواهد بود.

ادعای جنجالی درباره علت جنگ عراق با ایران


فرمانده سابق گارد رياست جمهورى عراق، مدعى شد حمله اين کشور به ايران با هدف به قدرت رساندن نیروهای ملی گرا از جمله مهدی بازرگان شروع کردیم.

به گزارش آخرین نیوز، سرلشگر رعد الحمدانى در گفتگو با شبکه روسيا اليوم، با طرح برخی ادعاهای عجیب درباره دلایل شروع جنگ عراق علیه ايران گفت: بر اساس دستوراتى که آن زمان به ما ابلاغ شد، فلسفه جنگ ناشى از جنگ سياسى و روانى ايران عليه عراق، آن بود که در صورت بروز جنگ، نیروهای انقلابی به طرف مرزها حرکت خواهند کرد و نيروهاى ملى گرا در ايران مانند مهدى بازرگان خواهند توانست حکومت در تهران را در دست بگيرند و ما را از عوارض انقلاب اسلامى در ايران رنجات خواهد داد.

 
وی افزود:قرار بود نيروهاى عراقى 10 تا 20 کيلومتر در عمق خاک ايران و در طول هزار و سيصد و پنجاه کيلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ايران نيروهاى خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. اين شرايط مى توانست به نهضت آزادى، مهدى بازرگان و ديگر افراد نخبه در ايران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگيرند.

فرمانده سابق گارد رياست جمهورى عراق در ادامه ادعاهای خود گفت: اين فلسفه آغاز جنگ در آن زمان بود. اين مساله به ما ابلاغ شده بود. ما تمرين هايى را براى عبور از مرزها و رفتن تا عمق 20 کيلومترى خاک ايران انجام داديم. اين هدف، با اهدافى که ما در دانشکده هاى نظامى در مورد دفاع از عراق در برابر تهديدات ايران آموخته بوديم، تفاوت فراوانی داشت.

وی مدعی شد: حمله عراق به ايران ، جنگ بازدارنده در برابر اين کشور بود. از نظر علمى، آنچه عراق در برابر ايران انجام داد، جنگ بازدارنده بود. در ابتداى جنگ، نيروهاى عراقى موفقيتهاى قابل توجهی به دست آوردند. واقعيت اين است که سران عراق تصور مى کردند جنگ بيش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشيد. بر اساس همين ارزيابى، عراق پس از آن،مجبور شد به آتش بس تن دهد

احمدی نژاد مشایی را برکنار کند

مهر- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات گذشته و اخیر مشایی رئیس دفتر رئیس جمهوری، برکناری وی را مطالبه مردم دانست



آیت‌الله عبدالنبی نمازی اظهار داشت: «هفته گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مفصل در مورد حرف‌های مشایی صحبت کردم. پس از آن بنا نداشتم در این موضوع صحبت کنم اما وقتی دیدم رئیس جمهور وارد ماجرا شد و به پشتیبانی از مشایی در آمد و شاید نزدیک به نصف صفحه روزنامه برای توجیه و تحلیل و بازسازی حرف او صحبت کرد، بنده دوباره مسائل لازم را در خطبه‌های نماز جمعه توضیح دادم».

وی اضافه کرد: «انتظار این بود که رئیس جمهور در همان ماجرای اعلام محبت و دوستی ایشان با مردم و شهروندان اسرائیل، او را برکنار می‌کرد. به خاطر اینکه حرف بسیار نادرستی بیان کرد».

وی به اظهارات اخیر مشایی در مورد معرفی مکتب ایران به جای مکتب اسلام اشاره کرد و افزود: «مشایی در این مسئله به معرفی مکتب ایران اشاره کرده است، ما گفتیم منظورتان از «ما» کیست؟ آیا مصداق شما ملت ایران است، که نیست. به خاطر اینکه ملت ایران چنین حرفی نمی‌زند.»

آیت‌الله نمازی اضافه کرد: «اگر منظور شما این است که این حرف هیئت دولت است که هیئت دولت در جایگاهی نیست که این حرف‌ها را بزند . اگر هم منظور شما شخص خود شماست، که این حرف از دهان شما بزرگ‌تر است.»

آیت‌الله نمازی به دفاع و پشتیبانی رئیس جمهور از اظهارات مشایی انتقاد کرد و افزود: «برخورد با مشایی از مطالبات مردم است و باید از رئیس جمهور پرسیده شود که چرا شما این قدر در حفظ ایشان پافشاری می‌کنید؟ »

وی با ابراز تأسف از اختیارات زیاد مشایی در هیئت دولت اظهار داشت: ظاهرا مشایی فقط رئیس دفتر رئیس جمهور نیست، بلکه اختیارات متعددی دارد.

وی ریاست کمیسیون فرهنگی دولت را یکی از اختیارات مشایی عنوان کرد وافزود: «بودجه‌های فرهنگی دولت در اختیار مشایی است و رئیس جمهور اختیارات وسیعی را به او واگذار کرده است.»

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «این سئوال که چرا با مشایی برخورد نمی‌شود سئوال حقی است و رئیس جمهور باید به آن پاسخ دهد.»


پترائوس: هيچ کس نمى‌داند بن لادن کجاست

ژنرال ديويد پترائوس در مصاحبه‌اى با شبکه تلويزيونى NBC با پيروى از ضرب‌الاجل ژوئيه 2011 براى شروع خروج سربازان آمريکايى از افغانستان مخالفت کرد و حق به تاخير انداختن اين تاريخ در صورت مهيا نبودن شرايط را براى خود محفوظ دانست

ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهاى آمريکايى در افغانستان در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونى NBC گفت: «فکر مى‌کنم رئيس جمهور در تشريح اين که اين يک روند است نه يک رخداد کاملا روشن بوده است و اينکه اين روند بر اساس شرايط است.«

به گزارش خبرگزارى فرانسه، پترائوس در يک سرى مصاحبه‌هاى رسانه‌اى که اولين مصاحبه‌هاى وى از زمان بر عهده گرفتن فرماندهى بيش از 140 هزار سرباز ائتلاف در افغانستان در ماه گذشته هستند،‌ همچنين گفت که آماده مذاکره با طالبان است.

ژنرال پترائوس که به متحول کردن جنگ عراق در دوران تصدى جورج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا از طريق تعامل با گروههاى در حال جنگ کمک کرد، گفت، يک استراتژى جديد آشتى و اتحاد با هدف متقاعد کردن شبه نظاميان افغان براى تغيير موضع تقريبا قريب الوقوع است.

فرمانده نيروهاى آمريکايى در افغانستان خاطر نشان کرد: «فکر مى‌کنم هر احتمالى وجود دارد که يک همبستگى در سطح پايين و متوسط و مطمئنا با برخى از رهبران ارشد صورت بگيرد که واقعا يک آشتى تعريف خواهد شد.«

پترائوس در يک مصاحبه جداگانه با روزنامه واشنگتن پست گفت، 365 رهبر شبه نظامى و 2400 نيروى عادى طى سه ماه گذشته کشته يا دستگير شده‌اند.

وى با منطقى توصيف کردن تعاملات به واشنگتن پست گفت؛ اين عمليات‌ها باعث شده که برخى از رهبران عناصر شبه نظامى شروع به انجام مذاکرات آشتى با دولت افغانستان کنند.

اين ژنرال چهار ستاره آمريکايى به شبکه NBC گفت که رابطه کارى خوبى با حامد کرزاى رئيس جمهور افغانستان دارد. البته در عين حال اذعان داشت که "ما در برخى موارد با هم اندکى اختلاف نظر داريم".

ژنرال پترائوس اظهار کرد: «من به طور ميانگين تقريبا روزى يکبار با رئيس جمهور افغانستان صحبت مى‌کنم. ما گفتگوهاى متعددى داشته‌ايم و تعدادى از آن‌ها در مقر رياست جمهورى بوده است.«

پترائوس درباره‌ى اسناد منتشر شده از سوى وبسايت ويکى ليکس درباره جنگ افغانستان با عصبانيت گفت: «اين شرم آور است که چنين اطلاعات حساسى افشا شده‌اند.«

اين ژنرال آمريکايى اين موضوع را "بيش از حد تاسف آور" خواند و گفت، درباره اينکه دومين سرى اطلاعات ويکى ليکس شامل 15 هزار سند مخفيانه که اين سايت تهديد به افشاى آنها کرده درباره چه هستند، هيچ نظرى ندارد.

ژنرال پترائوس درباره رهبر شبکه القاعده گفت، بن لادن رهبر القاعده در کوههاى دور افتاده بين افغانستان و پاکستان مخفى شده و دستگيرى وى هم چنان به عنوان يک وظيفه کليدى در دستور کار است.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، ژنرال پترائوس در پاسخ به سوالى درباره مخفيگاه رهبر القاعده گفت: «فکر نمى‌کنم کسى خبر داشته باشد که بن لادن کجاست.«

پترائوس افزود: «اين حقيقت که چهار هفته طول کشيد تا او يک پيام تبريک يا يک پيام تسليت بفرسد، نشان مى‌دهد که وى تا چه حد در يک منطقه کوهستانى دور افتاده مخفى شده است.«

ژنرال پترائوس در سخنانش ظاهرا به پيام 25 ژانويه بن لادن به خاطر تلاش نافرجام روز کريسمس توسط يک جوان نيجريه‌اى براى منفجر کردن يک هواپيماى خطوط هوايى آمريکا اشاره داشت.

پترائوس گفت: «به رغم دشوارى پيدا کردن وى، بن لادن همچنان يک شخصيت نمادين است و فکر مى‌کنم دستگيرى يا کشتن او هنوز يک کار بسيار بسيار مهم براى تمام دست اندرکاران مبارزه عليه تروريسم در سراسر جهان به حساب مى‌آيد.»

کاهش صادرات نفت ایران تکذیب شد


نماینده ایران در اوپک با تکذیب کاهش صادرات نفت ایران، تعمیرات پالایشگاهها را عامل اصلی ذخیره سازی نفت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با پایان یافتن دوره تعمیرات، ذخیره سازی نفت در خلیج فارس کاهش یافته است.

سیدمحمد علی خطیبی در گفتگو با مهر درباره ادعای برخی از رسانه های غربی مبنی بر تحریم نفت صادراتی ایران در سالجاری میلادی، گفت: تاکنون تحریمها علیه صنعت نفت ایران برای ایجاد محدودیت در سرمایه گذاری و توسعه طرحهای مختلف نفت و گاز کشور بوده است.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با اشاره به اینکه در ماه های اخیر تحریمهایی برای فروش بنزین به ایران اعمال شده است، تصریح کرد: اما حتی اعمال این تحریمها هم مشکلی در تامین بنزین مورد نیاز کشور ایجاد نکرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه دنیا به نفت خام ایران نیاز دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت خاص و غیر طبیعی در روند صادرات نفت کشورمان مشاهده نمی شود.
 
این مقام مسئول عامل ذخیره سازی نفت در ماههای گذشته را تعمیرات اساسی و دوره ای پالایشگاهها در داخل کشور و برخی از کشورهای خریدار نفت خام ایران عنوان کرد و افزود: این تعمیرات به صورت سالانه و دوره ای انجام می گیرد که در شرایط فعلی با پایان یافتن دوره تعمیرات به تدریج میزان ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس کاهش می یابد.
 
نماینده ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با رد هر گونه کاهش صادرات نفت خام ایران از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان کرد: هم اکنون صادرات نفت خام ایران به کشورهای متقاضی روند عادی و طبیعی خود را پشت سر می گذارد.
 
به گزارش مهر، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان اوپک ظرفیت تولید نفت خام ایران در ماه جولای سالجاری میلادی (تیر تا اواسط مرداد ماه) حدود سه میلیون و 691 هزار بشکه در روز بوده است.
 
اما در بین اعضای 11 گانه اوپک آنگولا با کاهش 41.8 هزار بشکه در روز بیشترین کاهش را نسبت به ماه قبل داشته، این در حالی است که نیجریه و عربستان با 67.6 و 53.8 هزار بشکه در روز بیشترین میزان افزایش تولید در بین اعضای اوپک را به خود اختصاص داده اند.

آشنایی با فرزندان رهبر انقلاب + عکس

آخرین نیوز- سایت متعلق به سازمان تبلیغات اقدام به معرفی فرزندان رهبر معظم انقلاب کرد.

در مطلب این سایت آمده است:معظم له اکنون دارای ۶ فرزند هستند. نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است. نام دخترانشان بشری و هدی، و نام فرندان پسرشان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است.

سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است. سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است.

مقام معظم رهبری همچون امام راحل فرزندان خود را از فعالیت های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی “دامت برکاته” در این رابطه چنین بیان داشتند:ایشان چهار فرزند پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم،این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، صحبت می‌کنیم. یک بار ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد معمولی است.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد وهیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند.خود اینها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند،همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند. این که آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام.


از راست به چپ: حجت الاسلام سید
میثم خامنه ای- حجت الاسلام سید مصطفی خامنه ای- آیت الله مجتهدی- حجت الاسلام
سید مجتبی خامنه ای- حجت الاسلام سید محسن خامنه ای. توضیح اضافه اینکه هر
۴ پسر رهبر شاگرد آیت الله مجتهدی بودند.

مالکى به نفع يکى از اعضاى حزب الدعوه کناره‌گيرى مى‌کند

ديدار روزهاى اخير «نورى المالکى»، نخست‌وزيرعراق با «جفرى فلتمن»، معاون وزارت خارجه آمريکا در امور خاورميانه واکنش‌هاى متفاوتى در صحنه سياسى عراق به‌ويژه در ميان اعضاى ائتلاف «ملى» عراق به رياست «عمار حکيم»، رئيس مجلس اسلامى عراق داشته است.
به گزارش ايلنا به نقل از الشرق الوسط، يکى از نمايندگان ائتلاف ملى ديدار روز گذشته فلتمن با نورى المالکى و «اياد علاوى»، نخست‌وزير پيشين عراق را در ادامه سناريوى تدوين شده «جو بايدن»، معاون رئيس‌جمهورى آمريکا براى طرح پيمان دو ائتلاف «دولت قانون» و «العراقيه» دانست و آن را سرمنشا توطئه آمريکايى براى شکستن ائتلاف شيعه‌ها موسوم به «اتحاد ملى» خواند.
«هادى العامرى»، يکى از اعضاى ارشد ائتلاف ملى عراق با توطئه دانستن اتحاد در حال شکل‌گيرى ميان دو ائتلاف دولت ‌قانون و العراقيه، گفت:«ائتلاف ملى عراق همانند سنگ زاويه در ثبات عراق و دولت متوازن نقش دارد و نمى توان ‌آنرا بدين ترتيب از صحنه سياسى بيرون کرد.»
العامرى افزود: «ائتلاف ملى به اتحاد تحميلى اين دو ائتلاف براى تشکيل دولت آينده نمى‌پيوندد. چون فراکسيون اين دو ائتلاف به‌علت اختلاف ديدگاه‌هاى دو طيف سياسى موجود در آنها چندان دوام نخواهد داشت و پايدار نمى‌ماند.»
«قاسم داود»، ديگر عضو ائتلاف ملى عراق درباره احتمال اتحاد دو ائتلاف اول و دوم در انتخابات پارلمانى ماه مارس با يکديگر، گفت: «ائتلاف ملى از توافق اين دو ائتلاف به رياست مالکى و علاوى استقبال مى‌کند اما اگر سرانجام اين توافق به تشکيل دولت و نخست‌وزيرى شخص نورى المالکى بيانجامد، ائتلاف ملى در دولت آينده عراق مشارکت نخواهد کرد و به ائتلاف پارلمانى مخالف دولت تبديل خواهد شد.»
در همين رابطه «عزت الشابندر»، يکى از اعضاى ائتلاف دولت قانون، گفت: «طرح اتحاد اين دو ائتلاف در حال حاضر تنها را برون رفت از بحران کنونى است.»
اين عضو ائتلاف دولت قانون همچنين درباره مخالفت ائتلاف ملى با انضمام به اين اتحاد در دولت آتى، گفت: «در طى 48 ساعت آينده اتفاقاتى رخ خواهد داد که ائتلاف ملى‌ها نيز با شنيدن آن آمادگى خود را براى پيوستن به اين اتحاد اعلام خواهند کرد.»

 شابندر گفت: «به اعتقاد من نورى المالکى به‌زودى به نفع يکى از افراد نزديک به خود در حزب «الدعوه» از نامزدى براى نخست‌‌وزيرى کناره‌گيرى خواهد کرد.»
«حسين شعلان»، يکى از اعضاى ارشد ائتلاف العراقيه که در ديدار روز گذشته جفرى فلتمن با اياد علاوى حضور داشته درباره مضمون گفت‌وگوهاى رد‌ و بدل شده در اين ديدار گفت: «معاون وزارت خارجه آمريکا بدون اين‌که اشاره‌اى به شخص خاصى براى نخست‌وزيرى عراق از بين اين دو ائتلاف کند، خواستار سرعت يافتن مذاکرات براى دستيابى به توفق نهايى بين مالکى و علاوى براى تشکيل دولت آينده شد.»
شعلان با اشاره به پافشارى علاوى بر حق قانونى ائتلاف العراقيه در اين ديدار براى در اختيار گرفتن پست نخست‌وزيرى اضافه کرد که علاوى به فلتمن گفته است به مناصب ديگر چشم ندارد و پست‌هاى ديگر بايد به مالکى ارائه شود.
نخست‌وزير عراق روز گذشته با معاون وزارت خارجه آمريکا در امور خاورميانه درباره آخرين تحولات مربوط به تشکيل دولت جديد در اين کشور گفت‌وگو کرد. مالکى در اين ديدار تاکيد کرد که گفت‌وگوها در مسير درستى ادامه دارد و نسبت به دستيابى به راه‌حلى که مورد قبول تمامى طرف‌ها واقع شود، ابراز خوش‌بينى کرد.
فلتمن نيز در اين ديدار با اعلام اين‌که آمريکا از تلاش‌ گروه‌هاى عراقى حمايت مى‌کند، از مذاکرات گروه‌هاى مختلف براى تشکيل دولت جديد در سريع‌ترين زمان ممکن تقدير کرد.

پاسخ به درخواست‌هاى فراتر از ان.پي.تى ممنوع شد

رئيس جمهور قانونى را ابلاغ کرد که بر اساس آن دولت موظف است در خصوص تحويل سوخت راکتور آموزشى درمانى تهران، غنى سازى 20درصد را به منظور تحويل سوخت راکتور مذکور استمرار بخشيده و صفحه‌هاى سوخت مورد نياز راکتور تهران را تهيه کند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانى دولت، قانون صيانت از دستاورد هاى صلح آميز هسته‌اى جمهورى اسلامى ايران که در جلسه علنى مجلس شوراى اسلامى تصويب و به تاييد شوراى نگهبان رسيده بود از سوى رئيس جمهور ابلاغ شد.
بر اساس اين قانون، دولت موظف است با وجود اقدامات زياده طلبانه و زورمدارانه برخى قدرت‌هاى بزرگ با سرمايه‌گذارى در ابعاد مختلف فناورى هسته‌اى صلح آميز کشور را به استقلال کامل هسته‌اى برساند.
دولت همچنين مکلف است صرفا در چارچوب مقررات عمومى ان.پي.تى (معاهده منع گسترش سلاح‌هاى اتمى) با آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى همکارى کند.
در اين قانون همچنين تاکيد شده است که اجابت درخواست‌هاى فراتر از مقررات عمومى ان.پي.تى توسط دولت ممنوع است.
بر اساس ماده چهار اين قانون، دولت بايد نسبت به کشورهايى که به بازرسى کشتى‌هاى ايرانى و يا محموله‌هاى بارى کشورمان مبادرت مى‌ورزند عمل مقابله به مثل را به هر صورت ممکن انجام دهد.
همچنين قوه قضاييه جمهورى اسلامى ايران بايد به منظور انجام ماده فوق، با دولت مساعدت لازم را در همه ابعاد و زمينه‌ها داشته باشد.
گفتنى است بر اساس ماده واحد‌ه‌اى که در سال 1384 در مورد دستيابى به فن‌آورى صلح‌آميز هسته‌اى تصويب شده است دولت جمهورى اسلامى ايران موظف است در چارچوب معاهده‌ى ان‌پى‌تى و قوانين بين‌المللى با بهره‌گيرى از انديشمندان، محققان و امکانات داخلى و بين‌المللى و همچنين پيگيرى اجراى تعهدات آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در کشورهاى برخوردار از اين فن‌آورى در برابر کشورهاى عضو معاهده‌ منع توليد و تکثير سلاح‌هاى هسته‌اى (ان‌پى‌تى)، نسبت به برخوردار نمودن کشور از فن‌آورى صلح آميز از جمله تامين چرخه‌ سوخت 20 هزار مگاوات برق هسته‌اى اقدام کند.
بر اين اساس، سياست‌گذارى و برنامه‌ريزى در مورد تربيت نيروى انسانى متخصص اولويت‌بندى در فناورى و تحقيقات هسته‌اى توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آورى و سازمان انرژى اتمى تهيه و به تصويب هيئت وزيران خواهد رسيد.
همچنين در ماده واحده ديگرى که در سال 1385 در مجلس تصويب شد و تحت عنوان قانون الزام دولت به تجديد نظر در همکارى با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى معروف شد دولت موظف شده است با توجه به قطعنامه‌ شوراى امنيت سازمان ملل متحد مورخ دوم دى ماه سال 1385 به برنامه‌ صلح‌آميز هسته‌اى کشور سرعت بخشيده و در همکارى‌هاى خود با آژانس‌بين‌المللى انرژى اتمى براساس منافع ملت ايران تجديد نظر کند.

شرکتهاى روسى تحريمها را شکستند


بزرگ ترين شرکت نفتى روسيه فروش بنزين به ايران را از سرگرفت.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزارى رويترز ، بزرگ ترين شرکت نفتى روسيه موسوم به لاک‌اويل با بى‌اعتنايى به تحريم‌ها عليه ايران، فروش بنزين به ايران را ازسر گرفت.
سرگئى شماتکو وزير انرژى روسيه پيش تر گفته بود تحريم‌هاى سازمان ملل عليه ايران، مانع از همکارى شرکت‌هاى روسى با ايران نخواهد شد.
رجب صفرف از مقامات اتاق بازرگانى مسکو هم دو هفته پيش از احتمال ورود نخستين محموله بنزين صادراتى شرکت هاى دولتى روسيه به ايران در ماه هاى آينده خبر داده بود.
بر اساس گزارش خبرگزارى رويترز، شرکت لاک‌اويل، محموله‌اى 250 هزار بشکه اى بنزين را هفته گذشته در بندرعباس در جنوب ايران تخليه کرده است.
در اين گزارش آمده است، به احتمال قوى محموله دوم شرکت نفتى لاک‌اويل اين هفته به ايران مى رسد.
شرکت لاک‌اويل که ماه آوريل تحت فشارهاى آمريکا به فعاليت در ايران پايان داده بود، فروش بنزين به ايران را از طريق شرکت‌هاى تابع خود موسوم به ليتاسکو و شرکت دولتى چينى ژوهاى‌ژنرونگ از سرگرفته است.
اين در حالى است که وزير انرژى ترکيه هم سه روز پيش گفت : شرکت هاى خصوصى اين کشور مى توانند به ايران بنزين بفروشند و دولت ترکيه هيچ محدوديى براى آنها ايجاد نمى کند.
سخنگوى وزارت خارجه چين نيز، چند روز پيش درباره تحريم هاى آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران گفت، کشورش با تحريم ها موافق نيست.
وى تصريح کرد، از خط لوله انتقال گاز طبيعى جمهورى اسلامى به ترکيه که قرار است توسط شرکت خصوصى سوم پترول احداث شود، براى تامين نياز بازارهاى گاز اروپا و همچنين نيازهاى ترکيه استفاده خواهد شد.
نخست وزير پاکستان هم پيش تر تاکيد کرده بود: تسليم فشارها و محدوديت هاى آمريکا براى وادار کردن اسلام آباد به اقدام ضد تهران نخواهد شد.
از سرگيرى فروش بنزين به ايران در حالى است که وزير نفت جمهورى اسلامى ايران گفته است تا پايان امسال به تدريج طرح هاى پالايشگاهى يکى پس از ديگرى در مدار بهره بردارى قرار مى گيرند.
ميرکاظمى افزود: پيش بينى مى کنيم ظرفيت توليد بنزين ايران تا سال 1392 به 170 ميليون ليتر در روز افزايش يابد و از اين رو ايران به صادر کننده بنزين تبديل خواهد شد.
بر اساس " قانون تحريم هاى ايران"، هر شرکت غيرآمريکايى که بيش از 20 ميليون دلار سالانه در بخش انرژى ايران سرمايه گذارى کرده باشد، مشمول تحريم هاى ايالات متحده مى شود.
اين در حالى است که شرکت هاى تجارى و اقتصادى که شديدا تحت تاثير بحران اقتصادى غرب قرار دارند، به تهديدها و توصيه هاى دولت آمريکا براى قطع ارتباط و کاهش سرمايه گذارى در ايران، کاملا بى توجه اند و به معامله با ايران مى پردازند.
آمريکا پس از بيانيه تهران و با وجود توافق با برزيل و ترکيه براى مبادله سوخت، اعضاى شوراى امنيت را با تطميع و تهديد به راى دادن به قطعنامه پيشنهادى اش وادار کرد و خود نيز پس از اين تحريم ها، تحريم هاى يکجانبه ديگرى عليه جمهورى اسلامى ايران اعمال کرد.
مقامات کاخ سفيد پس از اين نيز با فشار بر اتحاديه اروپا، اين کشورها را به اعمال تحريم هاى يکجانبه ديگرى ضد ايران ترغيب کردند.

ده مرکز جدید غنی‌سازی مکان‌یابی شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مکان یابی برای احداث ده مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم در کشور به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: ساخت یکی از این مراکز تا پایان امسال یا اوایل سال آینده آغاز می شود.

وی درباره گفتگو با گروه وین درخصوص مبادله سوخت هسته ای نیز گفت: طرفهای مقابل در رسانه ها آمادگی خود را برای گفتگو در این باره اعلام کرده اند اما هنوز به صورت کتبی و رسمی، مطلبی دریافت نکرده ایم.

صالحی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو افزود: این اقدامی اعتمادساز برای حل و فصل این پرونده مصنوعی و ساختگی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر طرفهای غربی می خواهند از این پرونده نجات یابند، این گفتگوها گامی اعتمادساز است که می تواند برای دو طرف مفید باشد.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت امسال با امضای توافقنامه تهران با حضور ترکیه و برزیل، آمادگی خود را برای مبادله اورانیوم سه و نیم درصد غنی سازی شده با اورانیوم بیست درصد غنی سازی شده به منظور استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران اعلام کرد.


مخالفت گروه‌‌های فلسطينی با آغاز مذاکرات سازش


11گروه سياسى فلسطينى ديروز مخالفت خود را با بازگشت به مذاکرات مستقيم سازش با رژيم صهيونيستى اعلام کردند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "الجزيره "، 11گروه فلسطينى مخالف سياست‌هاى تشکيلات خودگردان ديروز طى يک نشست در دمشق مخالفت خود با مذاکرات مستقيم و غيرمستقيم سازش را اعلام کردند و درباره پيامدها و نتايج نگران‌کننده تداوم امتيازدهى‌هاى طرف فلسطينى به صهيونيست‌ها هشدار دادند.
گروه‌هاى فلسطينى با صدور بيانيه‌اى اعلام کردند که بازگشت به مذاکرات سازش، تسليم شدن در مقابل تصميمات آمريکايى و صهيونيستى است که بدنبال ناديده گرفتن حقوق ملى مردم فلسطين و سرپوش گذاشتن بر اقدامات اشغالگران در توسعه شهرک‌هاى صهيونيستى، يهودى‌سازى، سيطره بر قدس، تداوم محاصره نوار غزه و ... هستند.
در اين بيانيه که توسط "ماهر الطاهر " معاون دبيرکل جبهه خلق براى آزادى فلسطين قرائت شد، آمده است: اصرار و اعمال فشار آمريکايي_ صهيونيستى براى اجراى مذاکرات مستقيم در زمان‌هايى مشخص با هدف سرپوش گذاشتن بر طرح‌هاى متجاوزانه مشترک آنها در منطقه صورت مى‌گيرد.
در اين بيانيه تاکيد شده است که اين تلاش‌ها براى ازسرگيرى مذاکرات سازش در حالى صورت مى‌گيرد که تمام ملت‌هاى جهان تلاش مى‌کنند تا با ملت فلسطين اعلام همبستگى کنند تا حقوق مشروع خود را بازپس گيرند و قضيه خود را بطور عادلانه حل‌وفصل کنند.
در ادامه اين بيانيه بر ضرورت پايان يافتن شکاف داخلى فلسطين و تحقق وحدت ملى تاکيد شده است.
بر اساس اين گزارش،جنبش حماس، جبهه خلق براى آزادى فلسطين، جنبش جهاد اسلامى، جبهه خلق براى آزادى فسطين - فرماندهى کل، جنبش آزادى‌بخش فلسطين (فتح)، جبهه دموکراتيک براى آزادى فلسطين، حزب مردم، "الصاعقه "، جبهه آزادى‌بخش، جبهه مبارزه و حزب سوسياليست فلسطينى از جمله گروه‌هاى سياسى حاضر در اين نشست فوق‌العاده بودند.
"
خالد مشعل " رئيس دفتر سياسى جنبش حماس نيز در اين نشست اعلام کرد که اين نشست از دو نظر استثنائى و فوق‌العاده بوده است. يکى حضور پررنگ و بى‌نظير رهبران گروه‌هاى سياسى مختلف و ديگرى زمان برگزارى آن که در سايه تجاوزات پياپى رژيم صهيونيستى، يهودى‌سازى فلسطين و اعمال فشارهاى آمريکا در منطقه صورت گرفته است.


نظر شما :