پادشاه عربستان: ايران لياقت موجوديت ندارد!

۰۹ تیر ۱۳۸۹ | ۲۲:۲۲ کد : ۷۹۱۸ سرخط اخبار
پادشاه عربستان: ايران لياقت موجوديت ندارد!

بنا بر اعلام منابع فرانسوى، پادشاه عربستان در جريان ديدار اخير خود با وزير دفاع فرانسه در جده، اظهاراتى گستاخانه عليه ايران مطرح کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه فرانسوى "فيگارو " در گزارشى به قلم "جورج مالبرونو " نوشت: پادشاه سعودى که روز گذشته با "باراک اوباما " رئيس‌جمهور آمريکا در کاخ سفيد ديدار کرد، در جريان ديدار اخير خود با "اروه مورن " وزير دفاع فرانسه در جده، بى آنکه حرفش را سبک و سنگين کرده و سپس بيان کند، اقدام به گفتن سخنى نسنجيده و اصطلاحا "نجويده " کرد.

وى روز 5 ژوئن جارى (15 خرداد( در ديدار با مورن اعلام کرد: «دو کشور در جهان هستند که شايستگى و لياقت موجوديت را ندارند؛ يکى ايران و ديگرى اسرائيل

فيگارو افزود: اين انتقاد تلخ ملک عبدالله از ايران و اسرائيل به عنوان دشمنان عربستان، از سوى دو منبع ديپلماتيک و نظامى فرانسوى در پاريس تأييد شده است اما مشخص نيست که واکنش وزير دفاع فرانسه در زمان شنيدن اين انتقاد از زبان پادشاه عربستان آن هم در نقطه اوج سفر دو روزه وى به اين کشور و در حاليکه در ميان مشتى از ديپلمات‌ها و عالى‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است.

فيگارو ادامه داد: ملک عبدالله در اين ديدار از ايران نيز بسيار خشمگين بود که اين خشم وى از هراس و نگرانى‌هاى کشورش از تمايلات هسته‌اى تهران منشأ مى‌گيرد که البته بايد خصومت ديرينه و قديمى رياض و تهران به عنوان دو قطب اصلى جهان اسلام را نيز به آن افزود.

اين روزنامه فرانسوى در پايان گزارش خود نوشت: با نگاهى اجمالى به گذشته در مى‌يابيم که انتقاد شديد پادشاه عربستان از اسرائيل و ايران درست 15 روز پس از آن صورت گرفت که روزنامه انگليسى "تايمز " در خبرى از موافقت عربستان براى استفاده رژيم صهيونيستى از آسمان اين کشور جهت حمله به ايران خبر داد که البته رياض بلافاصله اين ادعا را رد کرد.


نظر شما :