اعتماد به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

۲۳ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۳۸ کد : ۷۷۹۳ سرخط اخبار
اعتماد به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، مدیر مسئول روزنامه «اعتماد» را به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه‌ رسیدگی به اتهامات مدیر‌مسئول روزنامه اعتماد، نهم خردادماه سال جاری در شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

پس از اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات که متهم را مجرم تشخیص داده و وی را مستحق تخفیف در مجازات ندانسته بود، رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، مدیر مسئول روزنامه «اعتماد» را در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد.

مصر با اعزام نمایندگان ایران به‌غزه موافقت کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگو با همتای مصری خود گفت: با توجه به موافقت طرف مصری اعزام نمایندگان به غزه وارد مراحل اجرایی شده است.

 

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه روز گذشته با دکتر فقهی رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان مصر گفتگو کرده است یادآور شد: پیش از این در دیدار با رئیس دفتر حافظ منافع مصر خواستار همراهی دولت این کشور در اعزام نمایندگان به غزه شده بودیم.

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت خاطرنشان کرد: از دولت مصر درخواست کرده ایم که هیئت پارلمانی ایران از کانال مصر از گذرگاه رفح عبور کند و وارد غزه شود.

وی ادامه داد: نظر کلی مصر برای اعزام هیئت پارلمانی ایران مثبت بوده و بر این اساس این موضوع مراحل اجرایی خود را می گذراند.

بروجردی با بیان اینکه اگر مصر برای هیئت ایرانی ویزا صادر کند سفر هیئت ایرانی به غزه انجام خواهد شد کفت: موضوع هیئت پارلمانی ایران ارتباطی با اعزام کمک های هلال احمر به غزه ندارد و اگر نهایی شود به صورت جداگانه انجام می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره انتشار اخبار جدید درباره ربوده شدن شهرام امیری تصریح کرد: ما در کمیسیون درباره این موضوع بحث کرده ایم و آنچه مسلم است این است که موضوع امیری یک موضوع عادی نیست.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امریکایی ها قطعا در ماجرای شهرام امیری ورود پیدا کرده اند و ربایش امیری قطعی است.

وی با اشاره به اینکه امیری از عربستان به امریکا منتقل شده یادآور شد: عربستان در موضوع ربوده شدن امیری حتما مقصر است و دستگاه اطلاعاتی این کشور با سازمان اطلاعاتی امریکا(سیا) در ربودن امیری همکاری کرده است.

بروجردی در پایان گفت: این موضوع از سوی کمیسیون با همراهی دستگاه امنیتی کشور در دست پیگیری است و به زودی نتایج این  جلسات اعلام می شود.

محاصره غزه بايد شکسته شود

دبيرکل اتحاديه عرب در بدو ورود به نوار غزه خواستار شکستن محاصره کامل نوار غزه شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "عمرو موسى " امروز صبح (يکشنبه) در سفرى که تنها يازده ساعت به طول خواهد انجاميد، از طريق گذرگاه مرزى رفح وارد نوار غزه شد.

دبيرکل اتحاديه عرب در بدو ورود خود به نوار غزه در منطقه مرزى رفح با مصر در نشستى خبرى گفت: محاصره‌اى که همگى در مقابل آن ايستاده‌‌ايم، بايد شکسته شود.

وى افزود: تصميم اتحاديه عرب درباره شکستن محاصره غزه و درخواست براى رفع محاصره و عدم همکارى با محاصره اين منطقه کاملا روشن است.

عمرو موسى همچنين پرونده آشتى ملى فلسطين را مساله‌اى اساسى دانست و گفت: ما به موضوع آشتى اراده و سياست و موضعى چشم دوخته‌ايم که توافق ميان فلسطينيان در همه امور جزئى را نشان دهد.

عمرو موسى در بدو ورود خود به غزه مورد استقبال هيئتى از نمايندگان گروه‌هاى فلسطينى قرار گرفت.

دبير کل اتحاديه عرب قرار است پس از ديدار با چند خانواده شهيد در غزه، با "اسماعيل هنيه " نخست وزير دولت منتخب حماس و شمارى از سران گروه‌هاى فلسطينى ديدار کند.

قرار است اين ديدار راس ساعت 14 در منزل اسماعيل هنيه در اردوگاه الشاطئ در غرب شهر غزه به مدت 45 دقيقه برگزار و پس از آن کنفرانس خبرى برقرار شود.

قرار است عمرو موسى پس از اين به شمال غزه برود و در آنجا با "عزبه عبد ربه " و شمارى ديگر از خانواده‌هاى قربانى جنگ رژيم صهيونيستى ديدار و گفت‌وگو کند.

در همين ارتباط، جهاد اسلامى از اين سفر استقبال کرد و با بيان اينکه اين سفر ديرهنگام انجام مى‌شود، اعلام کرد که اميد است اين ديدار به پيگيرى‌هاى مستمر مرتبط شود تا محاصره غزه پايان يابد.

خالد البطش از سران جهاد اسلامى اعلام کرد: اميدواريم اين سفر عمرو موسى سبب پيگيرى موضوع محاصره غزه شود تا اين محاصره هر چه زودتر پايان يابد.

البرادعی خواستار تحریم انتخابات شد

مهر- مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی که از سال گذشته تلاشهای خود را در راستای تغییر قانون اساسی مصر به عنوان رئیس جمعیت ملی تغییر آغاز کرده است در تحولی آشکار با این استدلال که به تنهایی توانایی تغییر ندارد، خواستار تحریم انتخابات شد. 

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، "محمد البرادعی" که پیش از این از احتمال نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 خبر داده بود،در جمع مصری های ساکن لندن گفت : هرگز نگفتم که برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه سیاسی مصر شدم، من نه یک رهبر سیاسی ام و نه نامزد ریاست جمهوری!

این شخصیت برجسته سیاسی تاکید کرد: با شرایط فعلی هرگز در هیچ فعالیت سیاسی و یا انتخابات در مصر شرکت نمی کنم چه آنکه با این شرایط همواره حزب حاکم (رژیم مبارک) پیروز می شود.

البرادعی در ادامه با اشاره به تقاضای گسترده مردم و جریانهای مصر در زمینه ایجاد تغییر در این کشور، اقرار کرد: به تنهایی توانایی ایجاد تغییر را ندارم.

مدیرکل سابق آژانس ایجاد تغییرات لازم در مصر را مرهون اراده و جنبشی مردمی دانست و افزود: خود به تنهایی قادر به انجام تغییر نیستم.

البرادعی با اشاره به اینکه از سال 1952 (روی کار آمدن رژیم مبارک) مفهوم دموکراسی از مصر رخت بربسته است، ابراز امیداواری کرد : مصر نیز همچون دیگر کشورهای جهان گام در راه پیشرفت و دموکراسی بگذارد.

این شخصیت مصری افزایش فقر، بی سوادی، حاشیه نشینی در این کشور را از مشکلات اصلی گریبانگیر مردم دانست و تاکید کرد: سیاستهای فعلی دولت در تمام زمنیه ها شکست خورده است.

البرادعی با اشاره خفقان سیاسی در مصر تاکید کرد: وضعیت بوتسوانا و موزامببک از لحاظ دموکراسی از مصر بهتر است و همین 6 ماه پیش در کشور غنا یک حزب مخالف با داشتن کمتر از 20 هزار رای پیروز شد.

وی آنچه را که هم اکنون در مصر می گذرد، سلطه یک حزب بر تمام امور کشور و مردم دانست و تاکید کرد: برای تغییر این وضعیت باید 80 میلیون مصری به همراه من حضور داشته باشند.

رئیس جمعیت ملی تغییر در ادامه با رد این استدلال که دموکراسی در کشورهای فقیر جواب نمی دهد، افزود: در کشور هند فقرا توانسته اند دو بار حکومت را سرنگون کنند.
وی گفت : خواستار تشکیل جامعه ای بر اساس اصول دموکراسی و عدالت اجتماعی هستیم که البته این مسئله با اراده ملت محقق می شود.


کلینتون: ایران باید زندانیان سیاسی را آزاد کند

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از دولت ایران خواست تا با احترام به حقوق بشر و رعایت مسئولیت های بین المللی خود هر چه سریعتر زندانیان سیاسی را آزاد کند  

به گزارش عصر ایران هیلاری کلینتون روز گذشته و در سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران با اشاره به این موضوع از دولت ایران خواست تا سه کوهنورد آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد کند  

کلینتون با ادعای اینکه این سه شهروند آمریکایی بدون هیچ اتهامی نزدیک یک سال است که در زندان به سر می برند ، افزود : " ما از مقامات ایرانی می خواهیم که این سه شهروند آمریکایی را آزاد کنند و اطلاعاتی را درباره سرنوشت " رابرت لوینستون " شهروند آمریکایی که سه سال پیش در ایران ناپدید شده در اختیار آمریکا قرار دهند  

کلینتون با نام بردن از زندانیانی چون شیوا نظر آهاری ، عماد الدین باقی ، بهاره هدایت ، نرگس محمدی ، محبوبه کرمی و میلاد اسدی از دولت ایران خواست تا این زندانیان و دیگر زندانیان دستگیر شده پس از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری را آزاد کند  

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا آمادگی کشورش را برای گفتگو و مذاکره با ایران بر سر موضوعات اختلافی بر مبنای احترام متقابل تکرار کرد   

کلینتون گفت : "  ما به حمایت خود از فعالان  حقوق بشر در هر گوشه ای از جهان که برای کسب حقوق اساسی انسانی فعالیت می کنند ، ادامه خواهیم داد " 

ایران ادعای وجود زندانیان سیاسی و عقیدتی را رد کرده و می گوید کسانی که در ماه های گذشته اعدام شده اند محارب بوده و عملیات های تروریستی انجام داده بودند .

ایران همچنین در برابر اتهامات حقوق بشری غرب ، اتهامات مشابهی را همانند نقض حقوق زنان محجبه و اقلیت های مسلمان در کشورهای غربی را مطرح می کند 

بسیاری از تحلیلگران معتقدند مداخله آمریکایی ها در امور داخلی ایران و حمایت آنها از برخی جریان ها و اشخاص ، نه تنها به نفع این اشخاص و جریان ها  نیست بلکه اوضاع شان را بغرنج تر می کند.

قذافی: اوباما عرب است!

رهبر لیبی در اظهاراتی تامل برانگیز گفت: آمریکا به رهبری باراک اوباما دشمن لیبی نیست و اوباما احتمالا یک عرب و اسم وی برکه حسین ابوعمامه است.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، معمر القذافی شب گذشته به مناسبت چهلمین سالروز خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه "معیتیقه" در طرابلس در اظهاراتی متناقض گفت: آمریکا به رهبری باراک اوباما دشمن ما نیست و روابط طرابلس و واشنگتن عالی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید باراک اوباما را به اجرای سیاست تغییر تشویق کنیم. آمریکا یک امپراطوری است و ایجاد تغییر فوری در آن برای هر رئیس جمهوری دشوار است، اما اوباما برای تحقق شعار تغییر تلاش می کند.

رهبر لیبی در ادامه عاری شدن خاورمیانه از سلاح های هسته ای به ویژه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی و رفع محاصره ملت فلسطین را خواستار شد.

قذافی همچنین با اشاره به رئیس جمهور آمریکا گفت: ما افتخار می کنیم که آفریقا توانست یک سیاهپوست را بر مسند ریاست دولت در آمریکا بنشاند.

وی با بیان این مطلب افزود: چه بسا اوباما ،عرب و اسم وی "برکه حسین ابوعمامه" باشد و ما باید از او حمایت و وی را به سوی اجرای سیاستهای مبتنی بر رهایی از سلاح های کشتار جمعی تشویق کنیم.

کاهش روابط با چین و روسیه مطرح نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موضوع کاهش رابطه ایران با چین و روسیه در دستور کار قرار ندارد. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در پاسخ به سئوال مهر در رابطه با بحث کاهش رابطه ایران با چین و روسیه در واکنش به رای مثبت این دو کشور به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت تصریح کرد: تصمیمی در این زمینه وجود ندارد. 

نماینده بروجرد در خانه ملت با اشاره به اینکه ده ها میلیارد دلار بین ایران، چین و روسیه همکاری اقتصادی وجود دارد یادآور شد: البته نمایندگان گلایه شدیدی از رای مثبت چین و روسیه به قطعنامه دارند اما این به آن معنا نیست که ما بخواهیم رابطه با این دو کشور را کاهش بدهیم. 

بروجردی در پاسخ به سئوالی در رابطه با طرح دو فوریتی کاهش همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: داریم کار می کنیم. 

وی در خصوص زمان ارائه این طرح تاکید کرد: تلاش می کنیم زودتر آماده شود. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره احتمال خروج ایران از ان پی تی گفت: خروج از ان پی تی مطرح نیست.

تکذيب خبر توافق محرمانه رياض-تل‌آويو عليه ايران

يک مقام وزارت دفاع سعودى، خبر يک روزنامه انگليسى درباره توافق محرمانه رياض با صهيونيست‌ها براى حمله احتمالى به تاسيسات هسته‌اى ايران را تکذيب کرد.

به گزارش فارس، روزنامه تايمز لندن روز شنبه در گزارشى مدعى شد که عربستان سعودى راه هوايى کم‌ پهنايى را در شمال اين کشور به رژيم صهيونيستى داده است تا مسافت پرواز هواپيماهاى صهيونيستى به ايران کاهش پيدا کند.

در همين ارتباط، يک مقام سعودى در وزارت دفاع اين کشور که هويت وى فاش نشد در گفت‌وگو با خبرگزارى آلمان، اين خبر را تکذيب و تاکيد کرد که کشورش در هر نزاع احتمالى بى‌طرف است.

در حالى که اين خبر را روز گذشته، تايمز لندن و الخليج امارات به نقل از منابع امنيتى آمريکايى اعلام و تصريح کردند چنين توافقنامه محرمانه‌اى امضا شده است، دولت عربستان سعودى تاکنون به طور رسمى اين خبر را تکذيب نکرده است.

اين مقام سعودى در ادامه اعلام کرد که "رياض به هواپيماهاى اسرائيلى اجازه نمى‌دهد براى حمله به [تاسيسات هسته‌اى] ايران از آسمان عربستان سعودى بگذرند ".

خبرگزارى آلمان افزود: اين مقام سعودى که خواست نامش فاش نشود، تاکيد کرد که عربستان سعودى هرگز سکوى حمله کسى به ايران نمى‌شود و کشورش در هر درگيرى ميان ايران، اسرائيل و آمريکا طرف کشورى را نمى‌گيرد.

اين مقام وزارت دفاع سعودى افزود: ما اجازه نمى‌دهيم از خاک ما براى اجراى عمليات نظامى يا امنيتى يا جاسوسى عليه ايران استفاده بشود.

سال گذشته همين روزنامه انگليسى در خبرى مدعى شده بود که "عربستان سعودى با حمله اسرائيل به ايران تلويحا موافقت کرده است ".

اين روزنامه در گزارش سال گذشته خود نوشته بود: "مئير داگان "، رئيس موساد به "بنيامين نتانياهو "، نخست وزير اسرائيل اطمينان داد که عربستان چشمان خود را بر روى پرواز جت‌هاى اسرائيلى بر فراز اين کشور براى انجام حمله احتمالى عليه ايران خواهد بست.  
  


نظر شما :