مدودف: ایران نمی تواندعضو سازمان شانگهای شود

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۲۶ کد : ۷۷۷۹ سرخط اخبار
مدودف: ایران نمی تواندعضو سازمان شانگهای شود

"دمیتری مدودف" رییس جمهور روسیه روز جمعه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امکان عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای وجود دارد، تاکید کرد که کشوری که تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد نمی تواند عضو این سازمان شود. 

به گزارش دیپلماسی ایران و به نقل از ریا نووستی وی ضمن اشاره به ماده تصویب شده توسط اعضای سازمان در خصوص عضویت اعضای جدید به خبرنگاران گفت: " کشورهایی که از نظر موقعیت حقوقی موانعی دارند نمی تواند برای عضویت در سازمان همکاری های شانگهای درخواست کنند. از جمله کشورهایی که تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارند. فکر می کنم که این مسئله برای همه روشن باشد". 

یادآوری می کنیم که چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حاوی تحریم هایی علیه ایران به خاطر امتناع تهران از توقف غنی سازی اورانیوم روز چهارشنبه 9 ژوئن صادر شد. بر اساس اندیشه تنظیم کنندگان، این سند باید نگرانی های جامعه جهانی نسبت به ماهیت برنامه هسته ای ایران را از بین ببرد. 

قطعنامه مذکور با 12 رای موافق، 2 رای مخالف (ترکیه و برزیل) و یک رای ممتنه (لبنان) به تصویب رسید.

وضعیت تدریس موسوی از زبان دانشجو

هفته نامه پنجره در مصاحبه با فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس به بررسی وضعیت تدریس موسوی پرداخته است. پرسش و پاسخ ها را می خوانیم:

به آقاى موسوى اشاره کرديد، بالاخره ماجراى تدريس وى در دانشگاه تربيت مدرس به کجا انجاميد؟

ببينيد! مشکل اصلى آقاى موسوى در دانشگاه تربيت مدرس نيست! چون او کانديداى رياست دانشگاه که نبود. بلکه او در سطح جامعه مشکل دارد و بايد پيگيرى شود.

آقاى موسوى قبل از انقلاب عضو هيئت علمى يک دانشگاهى بوده است و بعدها به دانشگاه تربيت مدرس منتقل مى‌شود. وى قبل از انقلاب با داشتن مدرک کارشناسى ارشد استاديار مى‌شود و بعد خودش را منتقل مى‌کند به اينجا. رشته تحصيلى آقاى موسوى معمارى است، ولى در رشته علوم سياسى مشغول به تدريس بود و شايد توجيهشان اين باشد که بهخاطر تجربه‌اى است که ايشان در دوران انقلاب داشته است.

البته به آن صورت هم ورود تخصصى در زمينه علوم سياسى نداشتند، بلکه ايشان فقط در درس تاريخ انقلاب چندبار تدريس کردند و در بعضى موارد هم پاياننامه‌ها را راهنمايى کرده بودند که آنهم با توجه به اينکه زياد درس تئوريکى نيست و از طرف ديگر خودشان هم در سمت‌هاى دولتى حضور داشتهاند، نمى‌توانست کار چندان مشکلى براىشان باشد

مجلس و تجديد نـظـر در هـمکارى ایران بـا آژانـس اتمى

نايب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس از ارائه طرحى دوفوريتى خبر داد که در صورت تصويب نهايى آن، دولت مکلف مى‌شود در رابطه و همکارى با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى تجديدنظر کند.

اسماعيل کوثرى، نماينده مردم تهران در گفتگو با ايسنا، با تاکيد بر اين‌که قطعنامه شوراى امنيت، از طريق زور و زياده‌خواهى آمريکا به همراه انگلستان و فرانسه تصويب شده است، اظهار داشت: مجلس قصد دارد اعلام کند که نه تنها اين قطعنامه را قبول ندارد، بلکه آن را سياسى نيز مى‌پندارد، لذا در اين راستا طرحى دو فوريتى را آماده کرده‌ايم که روز يکشنبه دو فوريت آن در مجلس مورد بررسى قرار مى‌گيرد.

به گفته وى، اين طرح در خصوص تجديدنظر در رابطه با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى است که جزئيات آن نيز در کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس آماده شده و به صحن علنى ارائه خواهد شد.
پيش از اين نيز مجلس شوراى اسلامى در اقدامى، پس از صدور قطعنامه‌هاى شوراى امنيت، دولت را موظف کرد در جهت کاهش سطح همکارى‌هاى داوطلبانه با آژانس بين‌المللى اقدامات لازم را صورت دهد.
شوراى امنيت روز چهارشنبه درجلسه‌اى که به منظور اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران تشکيل داد؛ با 12 راى موافق، 2 راى مخالف و يک راى ممتنع، تحريم‌هاى جديدى عليه ايران را بدون اجماع تصويب کرد.
در اين جلسه ترکيه و برزيل دو کشور مخالف با اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران بودند.  



صراحتا اعلام کردم با تداوم ریاست جمهوری دوره قبل موافق نیستم

به گزارش خبرنگار مهر، دکترعبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ، از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشاور وزیر بهداشت است . وی پیشتر نیز عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و از نزدیکان و مشاور انتخاباتی محسن رضایی از کاندیدا‌های دوره دهم ریاست جمهوری بود. همچنین او ریاست کمیتهٔ علمی، تحقیقاتی و فناوری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد . فرزند وی ، مرحوم محسن روح‌الامینی، یکی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دورهٔ دهم است که پس از دستگیری در ۱۸ تیر، و طبق گزارش رسمی پزشکی قانونی در بازداشتگاه کهریزک براثر ضرب و شتم به رحمت ایزدی پیوست .

متن مصاحبه وی با خبرنگار سیاسی مهر ، در باره انتخابات سال گذشته و آسیب شناسی حوادث  پس از آن در پی می آید :

* خبرگزاری مهر : ارزیابی شما از کلیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 88 ، دلایل اقبال کم نظیر مردم به این انتخابات و شکل گیری حوادث بعد از آن چیست؟

- عبدالحسین روح الامینی: بحث کردن درباره انتخابات 88 به دلیل اینکه قبل و بعد از آن با مسائل مختلفی گره خورد و شاهد بحث های گوناگونی بودیم هم سخت است و هم آسان؛ اما اگر بخواهیم منصفانه، عالمانه و عادلانه نظر بدهیم باید تامل بیشتری بر محورهای مورد بحث داشته باشیم .

درباره کلیت بحث انتخابات باید تجزیه و ترکیبمان با هم همخوانی داشته باشد. نباید شرایط به گونه ای شود که تجزیه مان خوب باشد اما بگویند مرده شور ترکیبمان را ببرد. در حوادث سال گذشته هزینه بسیاری دادیم و خسارات بالایی را متحمل شدیم که از جمله آن شهادت فرزند بنده و عده ای دیگر بود. لذا نباید درباره این مسائل به گونه ای تحلیل کرد که آخرتمان را به دنیای دیگران بفروشیم و دور از انصاف و واقع نگری به این مسئله بپردازیم. البته در این بین نباید وقایع و حقایق را هم فراموش کنیم، چون بزرگترین ظلم در حق خودمان، مردم و آیندگان کتمان حقایق است.

انتخابات ریاست جمهوری سال 88 یکی از اوراق و فصول تاریخ معاصر است که می توان از آن به عنوان یکی از درخشان ترین این اوراق ، با توجه به حضور مردم و مسائلی  دانست که می توانست محقق شود ، اما نشد. مردم چه بعد و چه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته امتحانشان را به خوبی پس دادند. در کمتر انقلابی پیش می آید که مردم بعد از 30 سال اینگونه در صحنه دفاع از موجودیت انقلابشان حاضر شوند. مهم نیست مردم سال گذشته به چه کسی رای داده اند، مهم این است که این آرا در مسیر نظام و انقلاب بوده و هست و باید همه آن 40 میلیون نفر رای دهنده و 70 میلیون نفر جمعیت کشور را جزو خانواده انقلاب محسوب کرد.

مردم به خصوص نسل سومی ها خیلی در عرصه انتخابات حضور پرشوری داشتند و البته به غیر از عده ای خواص، نسل های اول و دوم انقلاب به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کردند. عموم مردم که


نظر شما :