روس ها خطر ایران را درک کرده اند!

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۴ کد : ۷۵۳۴ سرخط اخبار
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!

رئیس جمهور اسرائیل که برای مشارکت در مراسم سالگرد پیروزی ارتش سرخ بر ارتش نازی آلمان به مسکو رفته است در گفت وگو با رادیو صدای ارتش اسرائیل اظهار داشت: روس ها خطر نهفته در برنامه هسته ای ایران را درک می کنند.

به گزارش عصر ایران ، شیمون پرز افزود: سران روسیه به من گفتند که آنها در برابر سلاح هسته ای ایران تسلیم نخواهند شد. البته همچنان درباره اعمال تحریم های شدید علیه ایران با روسیه اختلاف نظر داریم.
 
پرز افزود: نمی توان توقع داشت با یک یا دو دیدار همه چیز حل شود بلکه مذاکرات ادامه دارد و معقتدیم که روس ها در موقعیت های مختلف اظهارات ما را می شنوند.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین با ابراز خشنودی از سطح روابط میان اسرائیل و روسیه، این روابط را بی نظیر خواند و گفت: یهودیان در ساختن روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سهم داشتند و روس ها نیز بر زندگی ما در اسرائیل تاثیر گذار بودند .

وی افزود: روابط اسرائیل با روسیه به مانند هر رابطه دیگری نیازمند حمایت است. اگر گیاهی داشته باشی و آن را در زمین نکارید خشک خواهد شد.

پرز با تاکید بر ضرورت تقویت روابط با همتای روس خود دمتری مدودف گفت: در اصل می بایست رابطه را با ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه تقویت کرد .

پرز همچنین در دیدار با هوجین تائو رییس جمهور چین با تکرار ادعاهای خود درباره برنامه های هسته ای ایران گفت : " ما به مردم چین برای مبارزه با جاه طلبی های  مخرب و سبوعانه ایران نیاز داریم !

رییس جمهور اسراییل در ادامه ادعاهای خود افزود که جمهوری اسلامی ایران طنین انداز یک صدای منفی در منطقه است ، صدایی که جهان را شوکه کرده و صدایی که طنین ترور و کشتار است ".

پرز در حالی این ادعاهای  خود علیه ایران را تکرار می کند که رژیم اسراییل خود مظهر جنایت و آدم کشی در منطقه محسوب می شود و جنایات ارتش اسراییل در لبنان ، غزه ، کرانه غربی و... همواره در یاد و خاطر مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین باقی خواهد ماند .

احمدی‌نژاد: باید بر همه جهان مسلط شویم

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد به همه جهان مسلط شويم و راه آن علم است، گفت: امروز بايد ايران را در جهان بالا بکشيم و در داخل هم ايران را بسازيم و در مديريت جهانى هم مشارکت سازنده داشته باشيم. .
 
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدى‌نژاد در بيستمين آئين‌ نکوداشت اعضاى هيات علمى نمونه کشور و آئين تجليل از دانشجويان نمونه کشور با بيان اينکه موضوع آفرينش، انسان است، اظهار داشت: خدا وقتى انسان را آفريد فرمود که مى‌خواهم خليفه‌الله شود و راه آن را به انسان تعليم داد و اگر بناست کسى خود را از اين خاک برکشد و به جايى برسد که همه ملائک در برابر او سجده کنند، راهش علم است.
وى با بيان اينکه هر انسانى علاقه‌مند است که مقتدر و حکيم شود، گفت: انسان عاشق قدرت، حکمت، کمال و زيبايى است و راه تحقق همه اينها علم است. علم مطلق، قدرت مطلق، زيبايى مطلق و کمال مطلق است و اگر زاويه انسان به اين قضيه نگاه کنيم انسان‌ها عاشق قدرت، زيبايى و کمال هستند و راه آن علم است و از منظر خدا انسان قرار است که خليفه‌الله شود.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه کارهاى زياد علمى در عالم بشر شده است ولى در مراتب علمى هنوز در سکوى اول هستيم، تصريح کرد: همه علم بشر تا قبل از شکوفايى حقيقى زير صفر است.
احمدى‌نژاد با تاکيد بر اينکه بايد به همه جهان مسلط شويم و راه آن علم است، گفت: تنها راه تسلط به عالم راهى نيست که ديگران رفته‌اند.
وى در مصداق اين گفته خود ادامه داد: اخيرا تجهيزاتى را آورده‌اند که وقتى دستگيره آن را در دست مى‌گيريم از روى ضربان مغز قادر است تمام بدن را آناليز کند. در حالى که 900 سال قبل ابن‌سينا هم همين کار را با نبض انجام مى‌داد.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه راه‌هاى علمى و تسلط علمى بر عالم منحصر به فرد نيست، گفت: اين نکته براى دانشگاه‌هاى ما کليدى است و فکر نکنيم اگر کسى در مسيرى موفقيتى به دست آورد تنها مسير رسيدن به آن همان نقطه است.
وى با تاکيد بر اينکه با افتخار اعلام مى‌کنم به فضل الهى و با همت بلند اساتيد و دانشجويان ما سرعت پيشرفت علمى کشور اعجاب‌آور است، تصريح کرد: خيلى‌ها باور نمى‌کنند که ما چقدر اختراع، مقاله و نوآورى داريم و قله‌هاى پيشرفت با سرعت به تسخير فرزندان ايران زمين درمى‌آيد.
وى ادامه داد: رئيس‌جمهور يک کشور بزرگ با من صحبت مى‌کرد و مى‌گفت در ايران چه خبر است ما که از بيرون فشارها را مشاهده مى‌کنيم اين محدوديت‌ها قادر است صدها ملت را از پا دربياورد ولى شما روز به روز پيشرفت مى‌کنيد. به او گفتم شما ملت ايران را نمى‌شناسيد و ايران ايران است.
احمدى‌نژاد تاکيد کرد: آنچه در دل مستکبرين بغض ايجاد کرده است، ايستادگى ملت ايران و پيشرفت‌هاى علمى است. مثلا مسئله غنى‌سازى اورانيوم در ايران براى آنها مهم نيست. مهم براى آنها اين است که ملت ايران خارج از اراده آنها اين کار را انجام داده است آنها مى‌خواهند سقف پرواز هر ملتى را خود تعيين کنند ولى شما اين سقف‌ها را شکستيد.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه بايد قدر خود را بدانيم گفت: آنچه امروز در اختيار ايران است، يک فرصت بى‌نظير تاريخى است و البته به اين معنا نيست که مشکلات و موانع نداريم چرا که فتح قله‌ها بدون مانع امکان‌پذير نيست
وى ادامه داد: امروز بايد ايران را در جهان بالا بکشيم و در داخل هم ايران را بسازيم و در مديريت جهانى هم مشارکت سازنده داشته باشيم.
احمدى‌نژاد با تاکيد بر اينکه هر چقدر کار علمى انجام دهيم کم است، گفت: هنوز انسان مانند يک غنچه است که باز نشده و راه طولانى در پيش دارد.
وى ادامه داد: اعتقاد دارم خدا بشر را براى زندگى امروز نيافريده است اين زندگى شايسته بشر نيست و من ترديد ندارم تغيير شرايط جهان جز با همت و مديريت ملت ايران شکل نخواهد گرفت و اين کبر و فقرفروشى نيست.
احمدى‌نژاد با تاکيد بر اينکه در طول تاريخ ايران همه داشته‌هايش را به رايگان به همه ملت‌ها هديه داده است تصريح کرد:‌ ملت ايران هيچ‌گاه علمش را قطره‌قطره به ملت‌ها نفروخت و ارزش‌هاى اخلاقى خود را به زور به کسى منتقل نکرد و ما با زور شمشير هيچ ناحقى را نپذيرفتيم و اسلام را به عنوان حقيقت بالاتر پذيرفتيم.
رئيس‌جمهور با اشاره به سفر خود به نيويورک و گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به يکى از خبرنگاران گفتم شما 180 سال پيش برده‌دارى را آن هم پس از جنگ‌هاى خونين لغو کرديد ولى در ايران هزار و 500 سال قبل برده‌دارى لغو شده بود. ملت ايران ارزش‌هاى والايى دارد و ما مى‌خواهيم راه تعالى و نجات بشر را نشان دهيم.
وى با بيان اينکه در فرهنگ ايران زمين يک دوره فطرت 150 تا 160 ساله ايجاد شد گفت: ما در اين مدت در تاريخ گم شديم ولى امروز يک مشت آدم‌کش و هفت‌‌تير‌کش به ملت‌ها دستور مى‌دهند،‌انسان‌ها را مى‌کشند و ادعاى حقوق بشر دارند. ما بر اساس فرهنگ و اعتقادات خود نمى‌توانيم آن را قبول کنيم.
احمدى‌نژاد با تاکيد بر اينکه ساختن امروز ايران فقط ساختن يک جغرافيا و منافع ملى نيست گفت: ساختن امروز ايران برافراشتن عزت انسان است و بالاترين خدمت به کل بشريت است. امروز ايران به يک تابلو تبديل شده است و نقطه اميد ملت‌هاست و امروز وقتى مى‌گوئيم ايران يعنى عدالت، برابرى، دوستى و محبت. البته اين به آن معنا نيست که ما مشکلات نداريم ولى در مسير حرکت مى‌کنيم و امروز تلاش براى ساختن ايران يعنى تلاش براى ساختن همه بشريت.
احمدى‌نژاد ادامه داد: امروز دانشگاهيان ما با همت بلند و با عشق به ايران خود را براى تعالى انسان، ايران و جهان وقف کرده‌اند و اگر بنا باشد استاد نمونه انتخاب کنيم قريب‌به‌التفاق استادان ما نمونه هستند و دوستانى که در اين جلسه حاضرند تنها تعدادى از آنها هستند.
وى با تشکر از کسانى که لوح تقدير به او دادند گفت: افتخار مى‌کنم که معلم کوچک و کوچک معلمان ايران عزيز هستم.
احمدى‌نژاد با تاکيد بر اينکه به لطف خدا معادلات جهان در حال تغيير است با اشاره به مصاحبه خود با يک شبکه تلويزيونى آمريکايى گفت: مجرى اين برنامه در طول يک ساعتى که ما با هم صحبت مى‌کرديم در واقع داشت با من مذاکره مى‌کرد که من به او گفتم شما در هيبت يک مذاکره‌کننده از طرف دولت آمريکا حرف مى‌زنيد که عذرخواهى کرد.
وى با بيان اينکه مصاحبه‌هايى که انجام مى‌شود کلمه‌ به کلمه‌اش کتاب شده است، گفت: در اين مصاحبه گفتم اوباما بزرگترين شانس آمريکا براى تغيير چهره اين کشور در جهان است و اگر شکست بخورد کارش تمام شده است ولى ما مى‌بينيم عده‌اى در آمريکا او را هل مى‌دهند تا در برابر ايران به يک موضع غيرقابل برگشت برسد و اين يعنى پايان اوباما و پايان دولت آمريکا.
رئيس جمهور با بيان اينکه گره آمريکا در خاورميانه است، گفت: اوباما در فلسطين، عراق و افغانستان چه کارى مى‌خواهد انجام دهد و ساده‌ترين کارش با ايران است. در عين حال حل مشکلاتش در اين مناطق نيز با ايران است.
وى تاکيد کرد: به آن خبرنگار آمريکايى گفتم صدور قطعنامه عليه ايران به معناى تسليم اوباما است و با اين کار نشان مى‌دهد که قادر به تغيير نيست و بعد از آن دو اتفاق ممکن است بيفتد يا به مسير بوش برمى‌گرديد که قابل ادامه دادن نيست
و يا اينکه شخص جديدى بيايد و بگويد حرف‌هاى اوباما درست بوده ولى عرضه انجام آن را نداشته آن موقع است که موضع شما ضعيف‌تر از امروز مى‌شود.
رئيس‌جمهور با اشاره به مسئله افغانستان نيز گفت: آمريکا در افغانستان امروز به باتلاق فرو رفته است و اگر بنا بود رفتار ما غيرانسانى باشد بايد دست خود را زير چانه مى‌گذاشتيم و مى‌گفتيم به ما ربطى ندارد ولى ما دلمان مى‌سوزد که انسان‌هاى بى‌گناه در آنجا کشته مى‌شوند.
وى ادامه داد: خبرنگار آمريکا از من سئوال کرد آيا شما نگران حمله به ايران نيستيد که من گفتم چه کسى جرات دارد به ايران حمله کند. گفت، فرض مى‌کنيم. گفتم، مثلا روسيه و چين مى‌خواهند حمله کنند. گفت، آنها که اهل حمله نيستند و آمريکا هم که خودش اين کار را نمى‌کند، گفت، مثلا رژيم صهيونيستى گفتم آنها اصلا در معادلاتمان نيستند وقتى اربابش مى‌ترسد و نمى‌تواند حمله کند آنها که ديگر تکليفشان روشن است و خودشان در منحنى سقوط هستند که او به من گفت ما همه اينها را قبول داريم ايران کشورى بزرگ و با فرهنگ و تمدن است و در تمام جهان صاحب نفوذ بالاست آمريکا نيز يک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ است. بهتر نيست که اينها با هم همکارى کنند. که من در پاسخ گفتم اساس کار ما همکارى متقابل و در چارچوب عدالت و کرامت است ولى بدانيد هر کس در دنيا خيال کند که مى‌تواند چماقى بلند کند و فشارى به ملت ايران بياورد و ملت ايران را وادار به عقب‌نشينى کند، 100 درصد در اشتباه است و گفتم بايد آنها از کاخ تکبر و غرور پائين بيايند تا با هم گفت‌وگو کنيم نمى‌شود آنجا بنشينند و بگويند ما ايران را منزوى مى‌کنيم، ملت ايران هزار تا مثل شما را منزوى کرده است و يک رودخانه جارى چند هزار ساله است.
احمدى‌نژاد گفت: امروز عزت و توانمندى و اقتدار شما را دنيا باور کرده است. در اجلاس نيويورک خانم کلينتون بعد از صحبت‌هاى من صحبت کرد و حالتش مثل آد‌م‌هاى وحشت‌زده بود. چرا که با کلى تبليغات تلاش کردند نماينده کشورها را در هنگام سخنرانى ايران از صحن سازمان ملل بيرون بکشند.
وى ادامه داد: نماينده ايران در سازمان ملل به يکى از اروپايى‌ها که مشغول ترک سالن بوده گفته است که شما چرا بيرون مى‌رويد که وى پاسخ داده به ما دستور دادند ولى من در گوشه سالن به حرف‌ها گوش مى‌دادم.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: بايد ايران را با برادرى، کار و عشق ساخت. ايران ميراث گرانبهاى تاريخ بشر است و ماموريت امروز ما هم براى کل بشريت است و باور من اين است که ما مى‌توانيم.
گفتنى است مجرى برنامه پس از پايان سخنان رئيس‌جمهور اعلام کرد که به اساتيد و دانشجويان برتر هزينه حج عمره هديه داده شده است.

"سعود الفیصل" دبیرکل اتحادیه عرب می شود

 منابع آگاه از توافق ضمنی مقامات مصر و عربستان در قبال جانشین "عمروموسی" دبیرکل فعلی اتحادیه عرب پس از ترک این منصب در اواسط سال 2011 خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشروق، با توجه به اینکه دوره دبیرکلی "عمروموسی" در اتحادیه عرب در ماه می 2011 خاتمه می یابد، از هم اکنون تلاش مصر و عربستان برای انتخاب جانشینی برای وی که همسو با سیاست های آنها حرکت کند، آغاز شده است.

بر این اساس، با توجه به تحرکات اخیر الجزایر در زمینه معرفی "عبدالعزیز بلخادم" وزیر خارجه اسبق این کشور برای پست دبیرکلی اتحادیه عرب، قاهره و ریاض از هر گونه تلاشی در زمینه مواجهه با این تحرکات فرو گذار نخواهند کرد.

بر این اساس، گفته می شود این دو کشور از هم اکنون درباره جانشینی "سعود الفیصل" (وزیرخارجه فعلی عربستان) به جای موسی به توافق رسیده اند.

البته این مسئله در صورتی رخ خواهد داد که ریاض و قاهره در انتخاب یکی از شخصیت های مصری برای جانشینی موسی به توافق نرسند.

تا کنون نامی از شخصیت مصری نامزد احراز پست دبیرکلی اتحادیه عرب خبری منتشر نشده است، اما برخی منابع از احتمال تصویب تمدید دو ساله ماموریت عمروموسی در اتحادیه عرب خبر می دهند، که با توجه به عدم تمایل وی دور از ذهن به نظر می رسد.

تاکید لاریجانی بر تقویت روابط ایران و کویت

رييس مجلس شوراى اسلامى، روابط ايران و کويت را از عميق‌ترين روابط در منطقه توصيف کرد.

به گزارش ايسنا، على لاريجانى رييس مجلس شوراى اسلامى در ديدار با رييس مجلس کويت با ابراز خرسندى از سطح روابط ايران و کويت اظهار داشت: اميدوارم اين روابط در بخش‌هاى مختلف به ويژه مسائل اقتصادى بيش از گذشته تقويت شود.

لاريجانى با اشاره به برپايى اجلاس کميته اجرايى بين‌المجالس در ترکيه اظهار داشت: در شرايطى که ملت فلسطين وضعيت خاصى را سپرى مى‌کند، انتظار اين است که کشورهاى اسلامى حضور پررنگ‌ترى را در حمايت از حقوق فلسطينيان داشته باشند.

وى افزود: البته عليرغم اين‌که برپايى چنين نشست‌هاى از منظر سياسى و تبليغاتى خوب است؛ اما يک ايراد نيز به آن وارد است که بايد تلاش شود تا تصميمات آن عملياتى شود و در همين راستا تهران پيشنهاد داده تا کميته‌اى دائمى براى موضوع فلسطين تشکيل شود.

اين گزارش مى‌افزايد: رييس مجلس کويت نيز با تاکيد بر تقويت روابط ايران و کويت اظهار داشت: آنچه مهم است، اين است که در ارتباط با مسائل منطقه‌اى ما نبايد صرفا در حد برپايى يک اجلاس اکتفا کنيم.

وى افزود: اميدواريم هيات‌هاى پارلمانى حاضر در اين اجلاس پيشنهاد تهران مبنى بر تشکيل کميته اجرايى دائمى براى پيگيرى موضوع فلسطين را به خوبى بشنوند و به آن پاسخ دهند.

رکن‌آبادى سفير ايران در لبنان مى‌شود  

رئيس اداره خليج فارس و خاورميانه وزارت امور خارجه به‌عنوان سفير جديد ايران در لبنان هفته آينده راهى بيروت مى‌شود.

به گزارش فارس، غضنفر رکن‌آبادى پيش از اين در سمت‌هايى چون کاردار و معاون سفير ايران در سوريه، دبير اول سفارت ايران در بيروت، معاون اول خاورميانه و مسئول ميز فلسطين فعاليت کرده‌ است.
رکن‌آبادى همچنين رياست کميسيون سياسى کميته حمايت از انقلاب مردم فلسطين و سخنگويى ستاد مرکزى بازسازى غزه را در رياست جمهورى عهده‌دار بوده است.

وى که داراى مدرک دکتراى علوم سياسى از دانشگاه دولتى لبنان و فوق‌ليسانس علوم سياسى و معارف اسلامى از دانشگاه امام صادق (ع) است، از سال 1369 وارد وزارت امور خارجه شده است.

رکن‌آبادى که به زبان‌هاى انگليسى و عربى مسلط است، کتاب‌هايى چون «سياست، ديانت و آيت‌الله کاشانى»، «اسلام و نظام سياسى جمهورى اسلامى ايران»، «سوريه و مرزهاى چهارم ژوئن با رژيم صهيونيستى» و حدود 40 مقاله در ارتباط با مسائل خاورميانه به رشته تحرير در آورده است.

اوباما: به جای بازی با آی- پاد یک کم درس بخوانید!

باراک اوباما رئیس جمهور که در جشن فارغ التحصیلی هزار دانشجوی یک دانشگاه شرکت کرده بود گفت: درس خواندن بهتر از بازی با "آی- پاد" و کنسولهای بازیهای ویدئویی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور آمریکا که روز یکشنبه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه هامپتون در ویرجینیا شرکت کرده بود اظهار داشت: "متاسفم که ابزارهایی چون آی- پد، آی- پاد، ایکس باکس و پلی استیشن، اطلاعات را به یک تفریح تبدیل کرده اند."

وی افزود: "شما در سن بین 24 تا 27 سال هستند. محیطهای رسانه ای، ما را با انواع مختلف محتوا در تمام موضوعات بمباران می کنند و اغلب برای ما بسیار دشوار است که بفهمیم واقعیت چیست. به این ترتیب نه تنها فشار بر روی ما بلکه فشار بر روی کشورمان نیز افزایش پیدا می کند."

باراک اوباما ادامه داد: " یک آموزش خوب منجر به ایجاد یک دوره تاریخی تغییرات می شود و شما را آماده می کند که در یک فضای رقابت شدید بین المللی و با اقتصادی که هنوز پس از افسردگی بزرگ دوباره به دوران بحران باز می گردد، وارد بازار کار شوید. این یک دوره تغییرات شدید است. نمی توانیم این تغییرات را متوقف کنیم در عوض می توانیم خود را با آنها سازگار کنیم. آموزش چیزی است که به ما در رسیدن به این سازگاری کمک می کند. چون ما را در مواجهه با نا امنیهای اقتصاد قرن بیست و یکم قوی می کند."

براساس گزارش واشنگتن پست، رئیس جمهور آمریکا افزود: "به علاوه، مدرسه و آموزش شما را آماده رقابت کردن در اقتصاد جهانی می کند و همچنین شما را برای شهروند شدن آماده می کند. در قرن بیستم یک مدرک


نظر شما :