اظهارات میرحسین موسوی در جمع اعضای مشارکت

۲۵ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۶ کد : ۷۲۰۲ سرخط اخبار
اظهارات میرحسین موسوی در جمع اعضای مشارکت

فرارو-میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از اعضای حزب مشارکت به بررسی شرایط کشور و نقش احزاب در این شرایط پرداخت.
وی در این دیدار گفت: «در واقع تشکل های غیر دولتی و احزاب رابط مردم و دولت هستند و به این طریق از هیبت دولت در برابر مردم می کاهند علاوه بر اینکه بسیاری از فعالیت های اقتصادی – اجتماعی و... از این طریق انجام می شود«.
موسوی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به راهپیمایی 25خرداد بر شناسایی ماهیت آن و سرچشمه‌هایش تاکید کرد.
وی با اشاره به این که جنبش سبز فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است تاکید کرد: «ما نباید بر اساس خوش حالی و بد حالی بقیه کارها و برنامه های خود را تنظیم کنیم، ما باید کار خود را بکنیم
میرحسین  موسوی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به "روحیه مذهبی مردم ایران" گفت: «نکته دیگر استفاده از روحیه مذهبی مردم است و باید به گرایش مذهبی مردم توجه تام داشت
 
میر حسین موسوی در پایان اظهاراتش گفت"من به آینده بسیار امیدورام" وی افزود: «سال آینده سال صبر و استقامت ماست

 

هاشمی: توهین مناسب ادبیات روحانیون نیست

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: ادبیات و زبان یک روحانی باید ادبی و علمی باشد نه ادبیاتی که در فضای دینی مطلوب نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توصیه‌ای به برخی از طلاب جوان حوزه علمیه گفت: طلبه‌ها عموماً خیرخواه هستند، جوان هم که باشند حساسیت دارند، صبرشان کم است. توصیه ‌من این است که روحانیت همیشه معلم جامعه بوده و باید هم باشد.

وی در این گفت و گو که در سایت شخصی‌اش منتشر شد؛ ادامه داد: روحانیت باید با همان شیوه‌هایی که در گذشته و امروز در بزرگان روحانیت می‌بیند دل مردم را به اسلام نزدیک کند؛ نه اینکه یک گروهی بشوند و به این و آن توهین کنند و توقعات بیجا داشته‌‌باشند، شاید هم توقعشان بجا باشد ولی زبانشان باید ادبی و علمی باشد، نه ادبیاتی که در فضای دینی مطلوب نیست.

 

چين بزرگترين خودروساز جهان

آمار رسمى نشان مى‌دهد چين در سال گذشته ميلادى با پيشى گرفتن از آمريکا به بزرگترين توليدکننده خودرو در جهان تبديل شده است.

به نوشته «تهران امروز»، براساس گزارش انجمن خودروسازان چين، اين کشور در سال گذشته ميلادى ضمن تبديل شدن به بزرگترين بازار خودرو جهان به بزرگ‌ترين خودروساز جهان نيز مبدل شد.

دليل اصلى تبديل شدن چين به بزرگ‌ترين بازار و توليدکننده خودرو جهان در سال گذشته ميلادى اعطاى مشوقه‌هاى بى‌سابقه دولت اين کشور به خريداران و سازندگان خودرو در چين بوده است.

فروش خودرو در چين در سال گذشته با رشد 46.15 درصدى به 13.64 ميليون دستگاه رسيد. توليد خودرو اين کشور نيز با افزايش 48.3 درصدى به رقم 13.79 ميليون دستگاه رسيد.

 

چین: دیپلماسی ، راه حل مسئله ایران

وزير امور خارجه چين با تاکيد بر مواضع پيشين کشورش درباره مخالفت با تحريم‌ها عليه ايران اعلام کرد که پکن همچنان به دنبال راه‌حلى ديپلماتيک در قبال تهران است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى رويترز، "يانگ جيه‌چى " در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: چين همچنان به دنبال راه‌حلى ديپلماتيک در قبال ايران است.
وزير امورخارجه چين تصريح کرد: مى‌خواهم تاکيد کنم که موضوع ايران مورد توجه بسيار گسترده در جامعه بين‌الملل قرار گرفته است.
وى در ادامه در خصوص موضع‌گيرى غرب و تلاش‌هاى ضدايرانى آمريکا و برخى کشورهاى اروپايى تاکيد کرد: چين در رابطه با وضعيت کنونى نگران‌تر شده است و همچنان به دنبال راه‌حلى ديپلماتيک است.
خبرگزارى رويترز در گزارش خود تلاش کرد تا اين اظهارات وزير امورخارجه چين را عليه ايران جلوه دهد و به همين دليل نيز دو جمله پايانى سخنان يانگ جيه‌چى را جدا از هم مطرح کرد و در حاليکه که وى تاکيد کرده‌ بود در رابطه با وضعيتى که هم‌اکنون غرب در رابطه با موضوع هسته‌اى ايران بوجود آورده، نگران است، سعى کرد تا جملات وى را طورى نقل کند که گويا چين در رابطه با پيشرفت‌هاى هسته‌اى ايران نگران است.
بنا بر اين گزارش، قدرت‌هاى غربى در تلاش هستند تا تحريم‌هاى جديدى را از طريق قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل متحد بر ايران تحميل کنند، اما با مخالفت شديد چين به عنوان يکى از اعضاى دائم شوراى امنيت و داراى حق وتو مواجه هستند.
پکن طى ماه‌هاى گذشته، بارها به طور کاملا قاطعانه بر موضع‌گيرى خود در قبال ايران و مخالفت با تحريم‌ها عليه تهران تاکيد کرده و خواستار راه‌حلى ديپلماتيک در قبال ايران شده است.

 

سفر هیئت پارلمانی ایران به چین

رئیس گروه دوستی ایران و چین از سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در 18 اردیبهشت ماه سال آینده به کشور چین خبرداد.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهارداشت: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از 5 نماینده مجلس به دعوت کنگره خلق چین، 18 اردیبهشت ماه سال 1389 به این کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: در همین رابطه بنده به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و چین امروز با سفیر این کشور در تهران دیدار کردم و درباره برخی مسائل از جمله همکاری های مشترک و متقابل بین دو کشور ایران و چین تبادل نظر نمودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس بررسی روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایران و چین، سرعت گرفتن روابط دو کشور در حوزه های تجاری، بازرگانی و اقتصادی، بررسی مواضع چین درباره موضوع هسته ای ایران و اقدامات این کشور در عرصه بین المللی را از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار خود با سفیر چین خواند.

 

ادعاهای پسربن لادن درباره خانواده اش درتهران

تابناک- یکی از پسران اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده، در نامه ای خواستار آزادی آن دسته از افراد خانواده اش شد که به گفته او، از زمان فرار از افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، در تهران در بازداشت خانگی بسر می برند.

 
به گزارش خبرگزاری « آسوشیتدپرس»، خالد بن اسامه بن لادن در این نامه، از مسئولان ایرانی به خاطر آنچه بدرفتاری با اعضای خانواده خود نامید، انتقاد کرد.

 
پسر رهبر القاعده در این نامه که در ماه ژانویه نوشته شده، افزوده است:« چند بار با حکومت ایران نامه نگاری کردیم و شخصیت هایی را واسطه قرار دادیم و متعهد شدیم که اعضای خانواده پس از آزادی به ایران باز نمی گردند، اما پاسخی دریافت نکردیم.

 

تماس تلفنی وزیر خارجه ایتالیا با متکی

وزیر خارجه ایتالیا عصر دوشنبه  در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان موضوعات روابط دو کشور را مورد گفتگو قرار داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این تماس تلفنی فراتینی با توضیح درباره بازداشت دو تبعه ایرانی در ایتالیا اظهار داشت: به خوبی درک می کنم که این پرونده حقوقی ، برداشت منفی در نزد ایرانیان به همراه داشته است، از این رو بار دیگر این اطمینان را به شما می دهم که همه تلاش خود را در تسریع در روند بررسی پرونده بکار خواهیم گرفت.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین تاکید کرد: اتباع ایرانی بازداشت شده در ایتالیا از حقوق کامل بویژه دستیابی به وکیل و دیدار با اعضای خانواده و نیز نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهند بود.

فراتینی افزود: ما خواستار روابط خوب و دوستانه در بحرانهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران و تداوم رایزنی ها در خصوص مسائل منطقه بویژه افغانستان هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با ابراز تاسف از بازداشت دو تبعه ایرانی که روابط دو کشور را دچار مشکل کرده است ، بر ضرورت تسریع در آزادی آنها تاکید کرد.

 

عمروموسی: علیه برنامه هسته ای اسرائیل هم واکنش نشان دهید

دبيرکل اتحاديه عرب به مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا که در سخنانش تنها به موضوع هسته‌اى ايران حمله مى‌کرد، تذکر داد که "برنامه هسته‌اى اسرائيل يک تهديد واقعى براى منطقه است و بهتر است به اين موضوع بپردازيد. "

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى مصرى "اليوم السابع "، "کاترين اشتون " مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا که به منطقه سفر کرده است ديروز با "عمرو موسى " دبيرکل اتحاديه عرب در مصر ديدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس اين گزارش، اشتون در اين ديدار با ناديده گرفتن برنامه‌ هسته‌اى اسرائيل تنها به محکوم کردن برنامه هسته‌اى ايران پرداخت که اين امر موجب شد موسى در واکنش به اظهارات اشتون به وى اعتراض کند.
موسى در پاسخ به اشتون گفت: "اگر ما مخالف هرگونه ماجراجويى هسته‌اى هستيم بايد با قاطعيت عليه تمام مواضع موجود [ در اين راستا] برخورد کنيم و تنها به ايران اکتفاء نکنيم. زيرا براى ما نيز اسرائيل يک خطر و تهديد بشمار مى‌آيد ".
وى در ادامه تاکيد کرد که طرف عربى همچنان از روند مذاکرات درباره پرونده ايران و راهکارهاى سياسى و ديپلماتيک حمايت مى‌کند و تنها راهکار موجود را ايجاد منطقه‌اى عارى از سلاح هسته‌اى مى‌داند.
دبير کل اتحاديه عرب از اشتون خواست تا انصاف داشته باشد و تصريح کرد: ما به هيچ برنامه هسته‌اى نياز نداريم و مخالف آن هستيم. ضمن اينکه بايد در برخورد با [پرونده‌‌هاى هسته‌اى] ايران و اسرائيل منصف و واقع‌گرا باشيم ".
از سوى ديگر اشتون نيز اظهار داشت که به ايران بعنوان دولتى که داراى تاريخ ، فرهنگ و ملتى تاثير‌گذار است احترام مى‌گذارد اما مشکل موجود، بى‌اعتمادى به فعاليت‌هاى هسته‌اى اين کشور است.
وى تصريح کرد که اتحاديه اروپا نيز همچنان بدنبال گفت‌وگو با ايران و حل‌وفصل اين پرونده است.
مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا با تاکيد بر پايبندى اتحاديه اروپا به تامين امنيت اسرائيل گفت که اين اتحاديه از توافقنامه‌اى که عدالت، آزادى و عزت فلسطينى‌ها را تامين نمايد، نيز پشتيبانى مى‌کند.
مخالفت چین با تحریم ایران

چین بار دیگر با اعمال تحریمهای بیشتر بر ضد ایران مخالفت کرد.
واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، یانگ جیچی وزیر امور خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت : چین هنوز هم بر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک در این باره تاکید می کند .
قدرتهای غربی به دنبال تصویب قطعنامه جدید در باب اعمال تحریمهای تازه بر ضد ایران در شورای امنیت هستند ولی چین همچنان با اعمال مجازاتهای جدید مخالفت می ورزد .
انگلا مرکل صدر اعظم المان روز دوشنبه اعلام کرده بود زمان اعمال تحریمهای جدید بر ضدتهران فرا رسیده است.

مرکل:زمان اعمال تحرم علیه ایران نزدیک است


صدراعظم آلمان مدعى شد که زمان براى اعمال تحريم‌ها عليه ايران به خاطر برنامه هسته‌يى‌اش در حال نزديک شدن است، چرا که تهران تلاش‌هاى غرب براى يافتن راه حلى از طريق مذاکرات را رد کرده است.

 

به گزارش ايسنا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه پس از ديدار با سعد حريرى نخست وزير لبنان در جمع خبرنگاران گفت: من با صراحت گفتم که ما در حال نزديک شدن به فازى هستيم که در آن تحريم‌ها بايد عليه ايران اعمال شود.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، مرکل در ادامه افزود: ايران پيشنهادات سازنده‌اى را که ما ارايه کرديم نپذيرفته و حتى آنها را رد کرده است.

مرکل اين اظهارات را يک روز پس از آن بيان کرد که برنار کوشنه وزير امور خارجه فرانسه در تداوم موضع خصمانه اين کشور عليه تهران گفت که در حالى که قدرت هاى غربى در تلاش براى به دست آوردن اتفاق نظر جمعى در شوراى امنيت براى اعمال تحريم عليه ايران هستند، اتحاديه اروپا آماده است تحريم هاى يک جانبه اى را عليه تهران اعمال کند.

آلمان يکى از شش کشورى است که به همراه آمريکا ، انگليس، روسيه، فرانسه و چين در گذشته با ايران پيرامون برنامه هسته‌يى اش مذاکره کرده است و در تلاش براى متقاعد کردن تهران براى تعليق فعاليت هاى هسته اى‌اش است.

چين که اخيرا جايگزين آلمان به عنوان بزرگترين متحد تجارى ايران شده است با اعمال تحريم هاى جديد عليه ايران مخالف است و روسيه نيز ترديد خود را نسبت به اين مساله ابراز کرده است.

مرکل در جاى ديگرى از سخنانش به شدت از تصميم رژيم صهيونيستى براى ساخت خانه‌هاى مسکونى در شرق اراضى اشغالى انتقاد کرد و آن را يک "گام به عقب" و تلاش ها براى برقرارى صلح در خاورميانه دانست.

شايعات مرگ حسنی مبارک

رسانه‌هاى آمريکايى در گزارش‌هايى به بررسى افزايش شايعات درباره احتمال مرگ مبارک در محافل مصر پرداختند.

به گزارش فارس، روزنامه "کريستين ساينس مانيتور " چاپ آمريکا در گزارشى از قاهره نوشت که شايعات در اين کشور درباره مرگ "حسنى مبارک " رئيس جمهور اين کشور افزايش يافته است.
اين روزنامه مى‌افزايد که اين در حالى است که گزارش‌هاى رسمى از موفقيت‌آميز بودن عمليات جراحى وى که در يک بيمارستان در آلمان انجام شده است، خبر مى‌دهند.
با گذشت بيش از يک هفته از عمل جراحى "حسنى مبارک "، همچنان با ادامه غيبت وى از رسانه‌ها شايعات درباره احتمال مرگ وى در محافل مصر به گوش مى‌رسد.
اين گزارش در ادامه به بررسى هويت جانشين مبارک پرداخته و به نقل از "حسن نافعة " استاد علوم سياسى نوشت که مصر در شرايط بسيار سختى به سر مى‌برد.
نافعة مى‌افزايد که سوال‌ها و ترديدهاى مردم در صورتى افزايش خواهد يافت که حسنى مبارک در هفته آينده نيز در تلويزيون ظاهر نشود.
از سوى ديگر پايگاه خبرى شبکه "سى بى اس " نيز گزارشى را در مورد شايعات به کما رفتن رئيس‌جمهور مصر منتشر کرد که اين موضوع باعث رکود بازار مصر شده است.

ابومرزوق خواستار انتفاضه ای دیگر شد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس انتفاضه ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و یهودی سازی قدس را خواستار شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، موسی ابومرزوق خاطرنشان کرد: مقابله با توطئه صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس نباید پراکنده و موقت باشد بلکه باید همواره مستمر باشد.

وی در ادامه انتفاضه فلسطینی ها در تمامی سطوح را خواستار شد و اعلام کرد که این انتفاضه باید از درون اراده ملت فلسطین نشات بگیرد. 

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان تصریح کرد: حماس همواره برای احیای روح مقاومت تلاش می کند و مقاومت گزینه اساسی و سیاست ثابت این جنبش به شمار می رود. 

رژیم صهیونیستی امروز معبد الخراب در قدس شرقی را به عنوان مقدمه ای برای احداث معبد هیکل در نزدیکی دیوارهای مسجد الاقصی افتتاح کرد. ساعاتی پس از افتتاح این معبد، درگیری های شدیدی میان فلسطینی ها و نظامیان رژیم صهیونیستی آغاز شده است که تاکنون ده ها تن زخمی و بازداشت شده اند.

مخالفت هند با تحریم ایران

وزير امور خارجه هند گفت که با هر گونه تحريمى عليه ايران که تاثير مستقيم بر مردم عادى اين کشور بگذارد مخالف است و ابراز اميدوارى کرد که مسايل بين تهران و جامعه بين‌المللى از طريق مذاکره حل شود.

به گزارش ايسنا، ناروپاما رائو ـ وزير امور خارجه هند ـ در اين‌باره گفت: ديدگاه ما هم‌چنان اين است که تحريم‌هايى که مردم ايران را هدف قرار مى‌دهد و براى مردم عادى مشکلات ايجاد مى‌کند تاثيرى بر حل اين مساله ندارد.

به گزارش خبرگزارى هند، رائو افزود: ما خواستار بى‌ثباتى بيش‌تر در منطقه نيستيم، ايران بخشى از منطقه ماست و براى مثال نقش مهمى در توسعه افغانستان دارد و ما نيز روابط دو جانبه محکمى با ايران داريم.

وزير امور خارجه هند که ماه ميلادى گذشته براى گفت‌وگو با مقامات ايرانى به تهران سفر کرده بود، گفت که دهلى‌نو روابط تاريخى و فرهنگى دراز مدتى با ايران دارد.

رائو افزود که ايران بايد اين مساله را از طريق شفافيت و گفت‌وگوى هدفمند با کشورهاى بين‌المللى دخيل در اين مساله حل کند.

وزير امور خارجه هند گفت: ما معتقديم ايران هم حقوق و هم وظايفى دارد. وظايفى که ريشه در عضويتش در معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌يى (ان. پي. تى) دارد و حقوقى که مربوط به توسعه انرژى هسته‌يى براى مقاصد صلح آميز است.

رائو با ابراز اميدوارى نسبت به اين که اين وضعيت بيش‌تر از اين پيچيده نشود گفت که "ما تلاش مى‌کنيم و اين مساله را از طريق مذاکرات حل مى‌کنيم".

آمريکا و برخى متحدان اروپايى‌اش مدعى‌اند که ايران تحت پوشش برنامه هسته‌يى صلح‌آميز خود در تلاش براى توليد سلاح هسته‌يى است و در همين راستا تاکنون تحريم‌هايى را عليه ايران اعمال کرده‌اند تا تهران را متقاعد به تعليق فعاليت‌هاى هسته‌يى‌اش کند، اين در حالى است که ايران بارها بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌يى‌اش تاکيد داشته است و آژانس بين‌المللى انرژى اتمى که مسووليت نظارت بر فعاليت‌هاى هسته‌يى ايران را برعهده دارد در گزارشات متعدد خود بر انحراف نداشتن اين فعاليت‌ها تاکيد داشته است.

آمريکا در هفته‌هاى اخير تلاش براى اعمال دور چهارم تحريم‌ها عليه ايران را از سر گرفته است، اما چين که يکى از اعضاى دايم شوراى امنيت سازمان ملل است و داراى حق وتو است با اين اقدام مخالف است.

تصویب قطعنامه نوروز در کنگره امریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای ’اهمیت فرهنگی و تاریخی’ مهم ترین عید باستانی ایرانیان را به رسمیت شناخته و نوروز را به ایرانی ها و همه کسانی که آن را جشن می گیرند، تبریک گفته است.

به گزارش دیپلماسی ایرانی و به نقل از بی بی سی مایکل هوندا، یکی از نمایندگان ایالت کالیفرنیا در کنگره، تهیه کننده اصلی این قطعنامه است. بیشترین تعداد ایرانی ها در آمریکا در کالیفرنیا زندگی می کنند.

او دوشنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) در صحن مجلس نمایندگان گفت: "برای همه آمریکائیان ایرانی تبار و تمام مردمی که نوروز را جشن می گیرند سال جدید پر رونقی آرزو می کنم."

مجلس نمایندگان قطعنامه مذکور را عصر دوشنبه تصویب کرد. این قعطنامه با ۳۸۴ رای مثبت در برابر ۲ رای مخالف تصویب شد.

این قطعنامه از کوروش، پادشاه هخامنشی تمجید می کند و "منشور کوروش" که بعد از فتح بابل به دستور او تدوین شد را تحولی مهم در تاریخ حقوق بشر می داند.

قانونگذاران آمریکایی گفته اند: "۵۳۹ سال قبل از میلاد مسیح کورش کبیر یکی از اولین منشورهای حقوق بشر را بنیان گذاشت، منشوری که برده داری را لغو کرد و آزادی دینی را اجازه داد."

نماینده کالیفرنیا گفت: "این جشن باستانی از گزند قرن ها اختلافات دینی و رقابت های سیاسی مصون مانده است. مردم اقوام مختلف با اعتقادات دینی متفاوت نوروز را جشن می گیرند."

علاوه بر ایران، نوروز در چند کشور از جمله افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه نیز جشن گرفته می شود.

در قطعنامه نوروز آمده: "بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان از جمله در آمریکا، ایران و کشورهای آسیای میانه، جنوب آسیا، قفقاز و مناطق دریای سیاه و بالکان نوروز را جشن می گیرند."

جودی بیگرت، از نمایندگان ایالت ایلینوی نیز گفت مهم است که در آستانه نوروز از سهمی که ایرانیان در جامعه آمریکا داشته اند قدردانی شود.

او گفت: "ایرانی تبارها بافت اجتماعی و اقتصادی جامعه آمریکا را غنی کرده اند".

گروه های مدنی ایرانیان از جمله اتحادیه روابط عمومی ایرانیان آمریکایی، پایا، برای تصویب این قطعنامه که پیش نویس آن حدود یک سال پیش توسط مایکل هوندا به مجلس نمایندگان تسلیم شده بود، تلاش زیادی کردند.

در این قطعنامه تاکید شده: "بیش از یک میلیون آمریکایی ایرانی تبار از هر دینی از جمله بهایی، مسیحی، یهودی، مسلمان، زردشتی و کسانی که اعتقاد دینی ندارند، نوروز را جشن می گیرند."

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز روز چهارم اسفند (۲۳ فوریه) با صدور قطعنامه ای نوروز را به عنوان یک مناسبت جهانی به رسمیت شناخت.

سفر میچل به اسرائیل به تعویق افتاد

فرستاده ويژه آمريکا به خاورميانه سفر خود به سرزمين اشغالى را تا اطلاع ثانوى به تعويق انداخت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبرى "أخبار فلسطين "، "جورج ميچل " قرار بود عصر ديروز به سرزمين اشغالى سفر کند اما بدليل اتفاقات اخير در پى سفر "جو بايدن " و اعلام ساخت 1600 واحد مسکونى در قدس شرقى، اين سفر تا اطلاع ثانوى به تعويق افتاد.
بر اساس اين گزارش، يک مسئول آمريکائى شب گذشته با اعلام به تعويق افتادن سفر ميچل به سرزمين اشغالى به زمان جديد سفر وى اشاره‌اى نکرد.
اين در حالى است که نخست‌وزير رژيم صهيونيستى در اقدامى براى به چالش کشيدن سياست‌هاى آمريکا ديروز در نشست حزب ليکود اعلام کرد که شهرک‌سازى همانند 42سال گذشته ادامه خواهد يافت.

دمشق عذرخواهی  جنبلاط را پذیرفت

تابناک- حزب‌الله لبنان اعلام کرد: سوریه بعد از عذرخواهی رئیس دروزی‌های لبنان از وی گذشت کرده و جنبلاط در سفر قریب‌الوقوع خود به دمشق با رئیس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

 
جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در برنامه‌‌ای در شبکه الجزیره، رسما از اظهارات خود در مورد دست داشتن اسد در ترور رفیق الحریری نخست‌وزیر پیشین  لبنان ابراز پشیمانی و از دمشق عذرخواهی کرد.
 
بر اساس بیانیه حزب الله ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله که نقش میانجی دو طرف را در این موضوع ایفا کرده، به جنبلاط ابلاغ کرده است که رهبران سوریه  برای ایجاد بهترین مناسبات با تمام لبنانی‌ها و جریان‌های سیاسی از جنبلاط گذشت کرده اند.

جنبلاط به شبکه الجزیره گفت: من در لحظه عصبانیت و در سایه بحران شدید در لبنان سخنانی ناشایست، غیرمنطقی و خارج از ادبیات سیاسی در حق بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زبان آوردم.

 

اخبار قبلی

گفت‌وگو با بازجوی بهزاد نبوی
هاشمی ناگفته ها را گفت
بیست واقعیت درباره تسلیحات اتمی آمریکا
موسوی نمی تواند در دانشگاه تدریس کند
جلسه سلطانیه با یک مقام آمریکایی در اتریش
احمدی نژاد با اظهاراتش به ما کمک می کند!
سرمایه گذاری میلیاردی امریکا در ایران
آمار نگران کننده از تعداد پناهندگان ایرانی
بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست
آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد
چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید


نظر شما :