سخنگوى دولت آلمان:

ايران چاره‌اى جز اعمال تحريم باقى نگذاشت

۰۲ اسفند ۱۳۸۸ | ۰۳:۳۸ کد : ۷۰۱۳ اروپا
گزارش جديد آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى در باب فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران هنوز جوهرش خشک نشده که واکنش‌ها به آن آغاز شده است. روسيه و آلمان در صف نخستين کشورهايى ايستاده‌اند که هر کدام با لحن خاص روابط ديپلماتيک خود با ايران، نسبت به اين گزارش واکنش نشان دادند.
ايران چاره‌اى جز اعمال تحريم باقى نگذاشت

گزارش جديد آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى در باب فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران هنوز جوهرش خشک نشده که واکنش‌ها به آن آغاز شده است. روسيه و آلمان در صف نخستين کشورهايى ايستاده‌اند که هر کدام با لحن خاص روابط ديپلماتيک خود با ايران، نسبت به اين گزارش واکنش نشان دادند. در شرايطى که روس‌ها از ايران مى‌خواهند روند شفاف‌سازى در خصوص برنامه هسته‌اى خود را تسريع بخشد، در آلمان سخنگو دولت ترجيح مى‌دهد لحنى خصمانه‌تر اتخاذ کرده و به تهران هشدار دهد که عملکرد اين کشور راهى جز تشديد تحريم‌ها باقى نگذاشته است.
 
در بخشى از اين بيانيه آمده است:  ناکامى ايران در مسير اقناع سازمان ملل راهى جز تشديد تحريم‌ها براى جامعه جهانى باقى نگذاشته است.

"ادامه بى‌تفاوتى به درخواست‌هاى بين‌المللى و البته روند خطرناک دستيابى ايران به تسليحات هسته‌اى تنها راه باقى مانده پيش روى ما را تثبيت تحريم‌هاى جديد در نيويورک عليه ايران، کرده است. "

سخنگوی دولت در بخش‌هايى از سخنان خود ادعا کرد که صدراعظم آلمان همچنان دست‌هاى خود را براى همکارى ديپلماتيک با ايران دراز کرده است. به گفته اين مقام دولتى اروپا همچنان مايل به حل بحران پرونده هسته‌اى ايران با توسل به دموکراسى است. آلمان براى چندمين بار توسط اين مقام خود هرگونه حمله نظامى به ايران را مردود دانست.

آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى در تازه‌ترين گزارش خود ادعا کرده که ايران در مسير دستيابى به تسليحات هسته‌اى قرار گرفته است.


نظر شما :