چین هم ایران را به اوباما فروخت!

۲۶ آبان ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۱ کد : ۶۲۷۸ سرخط اخبار
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای چینی خود در پکن از توافق چین درباره این که ایران باید نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز و شفاف است خبر داد.
چین هم ایران را به اوباما فروخت!

آینده-باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای چینی خود در پکن از توافق چین درباره این که ایران باید نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز و شفاف است خبر داد
 
باراک اوباما همچنین در نشست خبری خود در کنار هو جین‌تائو، رئیس جمهور چین، گفت: «به توافق رسیدیم که جمهوری اسلامی ایران باید جامعه بین‌الملل را مطمئن سازد که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز و شفاف است».

به نظر می‌رسد تأکید رئیس جمهور آمریکا بر شفافیت از سوی تهران متأثر از جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد که روز دوشنبه گذشته منتشر شد.

آژانس انرژی اتمی در گزارش خود پس از اشاره به تأسیسات غنی‌سازی فردو در نزدیکی شهر قم می‌گوید در نامه‌ای از ایران خواسته است که به‌روشنی جواب دهد که «آیا تأسیسات مشابهی که ساخته شده باشد یا در حال ساخت باشد دارند یا خیر»، اما جمهوری اسلامی تاکنون پاسخ روشنی به این پرسش نداده است.

آژانس زیر نظر محمد البرادعی همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که ایران هنوز باید به چندین سؤال در مورد زمان‌بندی و اهداف تأسیسات فردوی قم پاسخ دهد.

باراک اوباما در نشست خبری خود در پکن همچنین اشاره کرد: «ایران این فرصت را دارد که نیات صلح‌جویانه خود را اثبات کند، اما اگر نتواند از این فرصت بهره بگیرد، با پیامدهایی روبه‌رو خواهد شد».

آقای اوباما همچنین با تأکید بر همکاری چین و آمریکا در زمینه پرونده ایران افزود اعضای شورای امنیت سازمان ملل در برابر «تهدید ایران دارای تسلیحات هسته‌ای» متحد و یکپارچه هستند.

تأکید بر همکاری چین و آمریکا در حالی است که روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که برخلاف برنامه‌ریزی‌های قبلی به دلیل «مشکلات فنی» قادر به راه‌اندازی رآکتور هسته‌ای نیروگاه بوشهر تا پایان سال جاری نیست. این چندمین بار است که روسیه راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب ایران را عقب انداخته است.

رئیس جمهور روسیه نیز روز یک‌شنبه پس از دیدار با باراک اوباما در سنگاپور از روند گفت‌وگوی ایران با جامعه بین‌الملل در مورد پرونده هسته‌ای ابراز نارضایتی کرد.

لاوروف گروکشی کشورش را تکذیب کرد

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد که هيچ گونه ارتباطى بين روند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌اى ايران با تصميمات مربوط به ساخت نيروگاه اتمى بوشهر وجود ندارد.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى «اينترفکس»، "سرگئى لاوروف " وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد که کشورش ارتباطى بين روند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌اى ايران و اعلام به تاخير افتادن زمان بهره‌بردارى از نيروگاه اتمى بوشهر در سال جارى نمى‌بيند.
لاوروف روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتى در پايان مذاکراتش با همتاى قزاقى خود در مسکو در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: «هيچ گونه ارتباطى بين آنچه در مذاکرات مربوط به حل و فصل برنامه هسته‌اى ايران رخ مى دهد با مراحل ساخت نيروگاه اتمى بوشهر وجود ندارد».
وى افزود: «در رابطه با ساخت اين نيروگاه مسائل سياسى به هيچ وجه دخيل نيست و کار تکميل اين طرح روند عادى خود را دنبال مى کند و تصميم‌گيرى‌ها با توجه به مسائل پيچيده، عميق و کاملا فنى اتخاذ مى‌شود».
روز گذشته "سرگئى اشماتکو "، وزير انرژى روسيه اعلام کرد که نيروگاه اتمى بوشهر تا پايان سال جارى به مرحله بهره‌بردارى نخواهد رسيد.
به گفته وى، بين مسکو و تهران هيچ اختلاف نظرى در خصوص روند ساخت اين نيروگاه وجود ندارد. روند ساخت نيروگاه بوشهر روال عادى خود را طى مى کند و زمان راه اندازى تاسيسات نيروگاه بوشهر با توجه به شرايط فنى تعيين مى شود.
وزير انرژى روسيه گفت: «روسيه به تعهدات خويش در قبال ايران در اين زمينه پايبند است».

افشای جزئیات قرارداد گازی ایران و ترکیه


در آستانه سفر هفته گذشته ریاست جمهوری ایران به کشور ترکیه نقل قول‌های متفاوت و متناقضی درباره قرارداد گازی دو کشور در رسانه‌ها منتشر شد تا جایی که در برخی از تحلیل‌ها قرارداد مبهم کنونی با قراردادهای پیش از ملی‌شدن صنعت نفت مقایسه شده‌بود.

به گزارش فردا،‌ با توجه به چالش برانگیز بودن اخبار نسبت داده شده از طرف ترکیه، با پیگیری‌های مداوم، زوایای دقیق‌تری از این قرارداد آشکار شد.

کارشناس نفتی ترک که از نزدیک پیگیر مسائل قراردادهای بخش انرژی کشورش است، می‌گوید:" طبق این قرارداد شرکت جدیدی میان شرکت‌های دولتی ایران و ترکیه با نسبت سهم 50-50 تشکیل می‌شود. ترکیه مجوز برداشت و بازاریابی 50 درصد از گاز تولیدی از این حوزه گازی را خواهد داشت که تا رسیدن به بهره‌وری مدتی طول خواهد کشید. با توجه به برآورد 35 میلیارد متر مکعبی ذخایر قابل برداشت گازی در سال، 17.5 میلیارد متر مکعب آن سهم ترکیه می‌شود."

این استاد دانشگاه درباره روش استفاده از این حجم گاز پیش‌بینی می‌کند: "ممکن است که ترکیه این گاز را برای مصارف داخلی خود استفاده کند، زیرا قرارداد گاز 8میلیارد مترمکعبی این کشور با روسیه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید.

بسیاری از مقامات رسمی ترکیه اعتقاد دارند که این قرارد تمدید نخواهد شد. از طرفی دیگر با توجه به حکم هفته گذاشته دادگاه،‌ پیشنهاد احداث نیروگاه هسته‌ای Atomstroyexport منتفی شده‌است. در نتیجه ترکیه برای تامین برق خود از سال 2015 به بعد نیازمند به گاز بیشتری خواهد بود."

این منبع آگاه که تمایل به فاش شدن نامش نداشت در پایان نقش تعیین کننده در نحوه استفاده از این گاز را روابط با روسیه در حوزه انرژی و همچنین برخورد اتحادیه اروپا با احتمال استفاده از گاز ایران در پروژه ناباکو، دانست.
اين اخبار درحالى منتشر شده است که پيش از اين روابط عمومى وزارت نفت کشورمان طى جوابيه اى به رسانه هايى که خبر «بازاريابى 50 درصد گاز استخراجى مندرج در قرارداد توسط طرف ترک» را انعکاس داده بودند اعلام کرده بود طرف قرار داد ايران يعنى ترک ها گاز دريافتى را صرفا براى مصارف خانگى استفاده خواهد کرد و حق انتقال آن به خارج از مرز ترکيه را ندارد.

یکی از مدیران نفتی ارشد ایرانی که در فازهای مختلف پارس جنوبی مسئولیت داشته‌است، در این زمینه به "فردا" می‌گوید:"‌ آمار 35 میلیار متر مکعب گاز در سال که در گفته کارشناس ترک آمده‌است با تخمین تولید 3 فاز پارس جنوبی که موضوع قرارداد ایران و ترکیه است همخوانی دارد. "

وی می‌افزاید:"‌ با توجه به اینکه واگذاری مالکیت بر ذخایر نفتی به کشور دیگر خلاف قانون اساسی است،‌ تمام قراردهای فازهای مختلف به صورت بیع متقابل بسته شده‌است. به این معنا که شرکت‌های سرمایه‌گذار در پایان کار بر اساس هزینه صورت گرفته جهت اکتشاف و استخراج، این اجازه را دارند که با فروش درصدی از محصولات پروژه در زمان معین –طبق مفاد قرارداد- هزینه خود را جبران کنند."

این مدیر درباره استفاده از واژه بحث‌انگیز "بازاریابی" که به صورت مبهمی در اخبار به نقل از نخست‌وزیر و وزیر انرژی ترکیه بکار رفته‌بود توضیح می‌دهد:"‌ برداشتی که در این زمینه شده‌است کاملاً غلط است. شرکت سرمایه‌گذار مجاز است که بر اساس قیمت روز از محصولات پروژه برداشت کند که به آن اصطلاح Lifting اطلاق می‌شود. شرکت فوق این اجازه را دارد که در صورت داشتن مشتری، آن گاز یا نفت را به کشور دیگری به قیمت دلخواه خود بفروشد."


وی گفت شرط معین شده برای حفاظت از بازار فروش انرژی ایران در این قراردادها این است که شرکت سرمایه‌گذار حق معامله با مشتریان جاری ایران را ندارد.

در کشور ما جذب سرمایه گذاری خارجی به دو صورت امکان پذیر است یا از طریق مشارکت در تولید (Production Shearing) و یا با استفاده از شیوه بیع متقابل (Buy Back)، که درمورد روش اول برخی معتقدند با توجه به اصول قانون اساسی امکان جذب سرمایه گذاری از این طریق نیست، بنابراین تنها راهکار موجود، روش بیع متقابل بود.

اساس «بای بک» این است که شرکت خارجی با سرمایه خودش ریسک کند و کار اکتشاف و بهره برداری را انجام بدهد و از محل درآمد طرح یا پروژه پولش را برداشت کند.

اکنون رفتار روسها را توجیه کنید!

يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: کسانى که در برابر شعار مرگ بر روسيه موضع‌گيرى مى‌کردند، اکنون چه توجيهى براى رفتارهاى روسيه در قبال منافع ملى ايران دارند.
مهدى مطهر‌نيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشت: البته روسيه تغيير رفتار نداده است‏‌، بلکه رفتار خود را در مسير رسيدن به اهداف ملى در صحنه عمل سياسى مديريت مى‌کند.
وى افزود: واکنش‌هايى اجتماعى به رفتار روسيه برآمده از استنادهاى تاريخى و فهم موجود در خميرمايه اجتماع است و نگرانى درباره رفتار نهايى روسيه، تنها در سطح توده‌ها قابل مشاهده نيست، بلکه در ميان نخبگان اجتماعى و برخى مديران نظام هم اين نگرانى مشهود است.
اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اينکه در ساحت سياست، بايد بين نيت، رفتار و عمل تمايز قائل شد و به تبيين اين مفاهيم پرداخت، گفت:‌ فارغ از اينکه انگيزه روس‌ها‏‌ چيست، بايد گفت که مخرج مشترک اين نيات، دستيابى به منافع تعريف شده توسط هيات حاکمه اين کشور است.
وى با اشاره به اينکه در روسيه يک نظام دموکراتيک حاکم نيست، اظهار داشت: در مواضع پوتين و مدودوف در قبال ايران، شاهد تفاوت‌هايى هستيم که جمع‌بندى اين اظهارات، سياست خارجى روس‌ها را به سوى حصول توافقات بزرگ از غرب و بهره‌بردارى از منافع اقتصادى با ايران واداشته است.
مطهر‌نيا درباره نوع واکنش ايران به رفتار اخير روس‌ها، گفت: مسئله اساسى، داستان روس‌ها و بازى آنها نيست، بلکه داستان ما و دلخوش کردن به بازى روس‌هاست که مسئله‌ساز شده است.
وى افزود: مديران سياسى بايد توضيح دهند که آيا مجموع بدرفتارى و ضرباتى که در طول دهه‌هاى گذشته توسط روسيه بر تن منافع ملى وارد آمده است، از برخى کشورهاى ديگر کمتر بوده که برخى اينچنين به روس‌ها اعتماد کرده‌اند.
اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اينکه ايران در حال حاضر بيش از اينکه نوع رابطه‌اش با ديگران را مشخص کند، بايد استراتژى خويش در سياست خارجى را روشن و منسجم سازد، گفت: منافع ملى اگر به رويکردهاى ايدئولوژيک اولويت نداشته باشند، اوليت دارند و بايد از رهگذر حصول منافع ملى، به مصالح دينى هم دست پيدا کنيم.
وى در پاسخ به اينکه عليرغم موضع‌گيرى‌هاى تند کنونى، چرا در صورتى که روسيه کوچکترين نرمش نشان دهد، به يکباره شاهد چرخش عظيم مواضع رسمى در برابر روسيه هستيم، گفت: چنين چرخش‌هايى ناشى از دو مولفه خوش‌بينى مفرط و يا نبود منافع تعريف‌شده است که سبب اعوجاج شديد در موضع‌گيرى‌ها مى شود.
مطهر‌نيا ادامه داد: در وضعيت کنونى با توجه به چالش‌هاى منطقه‌اى و ظهور قدرت‌هاى منطقه‌اى مانند ترکيه و همچنين احتمال مواجهه با وضعيت‌هاى دشوارتر در عرصه بين‌الملل، دستگاه سياست خارجى بايد سازوکارى مناسب و متناسب با واقعيت‌ها و ظرفيت‌هاى موجود را تدارک ببيند تا حصول منافع ملى ممکن شود.
وى اظهار داشت: در حوزه نظرى ممکن است که گفته شود هدف، وسيله را توجيه نمى‌کند ولى بايد به اين واقعيت اذعان داشت که بازيگران بزرگ و موفق در عرصه بين‌الملل، ابزارها و استلزامات مناسب را براى دستيابى به اهداف خويش تعريف مى‌کنند.
اين کارشناس مسائل بين‌الملل تاکيد کرد: در دهه چهارم انقلاب، ضرورت دارد که سياست خارجى ايران داراى يک استراتژى مشخص شود و در چارچوب‌ اين استراتژى، به بازتعريف رفتارهاى سياست خارجى توام با شناخت عميق از بافت موقعيتى نظام بين‌‌الملل بپردازيم.

اشکالات فنى علت تاخير در تحويل S300

وزير دفاع کشورمان گفت: روسيه اشکالات فنى علت تاخير در تحويل سامانه پدافند موشکى S300 به ايران عنوان کرده است.

 

به گزارش فارس، سردار احمد وحيدى وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح در حاشيه همايش ملى فرماندهى و کنترل با اشاره به تاخير در تحويل سيستم پدافندى S300 به ايران گفت: انتظار ما از دوستان روس اين بوده که به موقع به مفاد قرارداد عمل کنند و از طريق مذاکرات نيز اين موضوع پيگيرى خواهد شد.
وى با اشاره به دلايل روسيه براى اين تاخير موضوع اشکالات فنى را يادآور شد و گفت: براى حصول نتيجه و تحقق قرارداد منتظر هستيم.
وحيدى همچنين در خصوص توانمندى‌هاى ايران براى پرتاب ماهواره نيز گفت: برنامه‌ريزى و تلاش کشورمان اين است که ماهواره‌هاى ساخت خود را از داخل ايران پرتاب کند.
وى همچنين در خصوص موضوعاتى از پرتاب ماهواره مصباح توسط ايتاليا نيز گفت: اين موضوع در حيطه وظايف سازمان فضايى است نه وزارت دفاع.

گزارش نیویورک‌ تایمز از زندانی‌شدن عسگری در اسرائیل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی زندانی شدن علی‌رضا عسگری در زندان این رژیم را رد نکرد.

به گزارش "الف" از نیویورک‌تایمز، به دنبال انتشار خبر زندانی‌شدن علی‌رضا عسگری توسط رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه اسراییل خبر زندانی‌شدن عسگری در زندان این رژیم را رد نکرد و حاضر نشد در این باره اظهار نظر کند.

بنابراین گزارش، عسگری، از مقام‌های ارشد بازنشسته نظامی ایران، در جریان سفر شخصی به ترکیه در ماه دسامبر سال 2006 میلادی ربوده شده است.

ماه مارس سال جاری میلادی یکی از مقام‌های وزارت دفاع آلمان در سخنان بی‌اساس مدعی شده بود که عسگری اطلاعاتی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در اختیار غرب قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، الف، یکی از پایگاه‌های خبری ایران در این‌باره گزارش داده بود که تحقیقات دو ساله نهادهای ذی‌ربط نشان می‌دهد، علی‌رضا عسگری پس از دزدیده شدن توسط سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، در زندان رژیم‌صهیونیستی به‌سر می‌برد.

براون: ايران تا پايان سال جارى ميلادى به پيشنهاد آژانس پاسخ دهد

نخست‌وزير انگليس از تهران خواست تا پايان سال جارى ميلادى به پيشنهاد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى پاسخ دهد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «گوردون براون»، نخست‌وزیر انگليس دوشنبه در سخنرانی سالانه خود درباره سیاست خارجی کشورش در واکنشى غيرمنطقى گفت که اگر ایران تا پایان سال جاری به پیشنهاد جامعه جهانی در زمینه همکاری هسته‌ای واکنشی نشان ندهد، لندن آماده استفاده از تحریم‌هاى جدید علیه ایران خواهد بود.
نخست‌وزير انگليس مدعى شد: «طی شش هفته اخیر این پیشنهاد به‌طور کامل رد شده و به اين ترتيب تشدید فشار بر تهران درست به‌نظر مى‌رسد
وی افزود که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهورى آمریکا پايان سال جاری میلادی را آخرین مهلت برای پاسخ دادن ایران به پیشنهادهای مطرح شده معین کرده و در سخنانى مداخله‌جويانه گفت: «اگر ایران در مواضع خود بازنگری نکند، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورها باید به تحریم‌هاى سختگیرانه‌تر روی بیاورند
به گزارش ايلنا، سخنان براون درباره احتمال تشديد تحريم‌ها عليه ايران در حالى مطرح مى‌شود که «محمد البرادعى»، مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در آخرين گزارش خود که دوشنبه منتشر کرده، اعلام کرده است که بررسى‌های آژانس نبود انحراف در برنامه هسته‌اى ايران را تائيد مى‌کند.



آنکارا منتظر پاسخ تهران

وزير خارجه ترکيه اعلام کرد که آنکارا منتظر پاسخ تهران به پيشنهاد اين کشور مبنى بر نگهدارى اورانيوم ايران است.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «احمد داوود اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا برای شرکت در اجرای پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نگهداری از اورانیوم ایران در خاک خود، آمادگی دارد.
خبرگزارى فرانسه به نقل از روزنامه ترکيه‌اى «حريت» گزارش داد که وزير خارجه ترکيه اعلام کرده است که درها باز است و آنکارا اورانیوم ایران را به‌عنوان ضمانت اجرای توافق‌هاى ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگهداری خواهد کرد.
وزیر خارجه ترکیه گفت: «ایران از خروج اورانیوم خود به خارج از کشور نگران است».
داوود اوغلو گفت: «ایرانی‌ها به ما اعتماد دارند اما در ایران جمع عظیمی از مخالفان پیشنهاد آژانس نیز وجود دارد».
پیش از این روزنامه ترکیه‌ای «ملیت» گزارش داده بود که نمایندگان ترکیه و ایران مذاکراتی در رابطه با مسئله تکمیل غنی‌سازی اورانیوم ایران در خاک ترکیه انجام دادند و تهران می‌تواند با پیشنهاد محمد البرادعی موافقت کند.
طبق این برنامه، ایران از ذخایر کلی اورانیوم خود که يک‌هزار و 200 کیلوگرم ارزیابی می‌شود، 900 کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین را برای تکمیل غنی‌سازی به ترکیه می‌فرستد. از ترکیه ماده خام به فرانسه می‌رسد که در آنجا میله‌های سوخت برای نیروگاه اتمی تولید خواهند شد. سپس آنها به طرف ترکیه‌ای بازگردانده می شوند و پس از آن به ایران فروخته خواهند شد.

رسايى: موسوى و کروبى مفسد فى‌الارض هستند!

حمید رسایی نماينده حامی دولت‌ گفت: موسوى و کروبى به دليل دعوت مردم به آشوب‌هاى خيابانى‌ مفسد فى‌الارض هستند چرا که امام ‍‌‌(ره) فرمودند بعد از اينکه چيزى قانون شد ديگر نق زدن به آن معنا ندارد. اگر کسى بخواهد مردم را تحريک کند مفسدفى‌الارض است‌.

به گزارش خبرگزارى فارس از قزوين، حجت‌الاسلام حميد رسايى دوشنبه شب در نشستى با عنوان قانون، توهم و واقعيت‌ها که در سالن اجتماعات مرکزى دانشگاه بين‌المللى امام خمينى (ره) برگزار شد، اظهار داشت: مير حسين موسوى در نخستين مصاحبه اعلام کرد که بنده از سايت‌هاى ساختارشکن و بيان شعارهاى تند، دورى مى‌کنم، دولت نهم دولت قانون‌گريز است و زمانى که کشور دچار مشکل مى‌شود که بنيادها را رعايت نکنيم که مهم‌ترين آن رعايت قانون است.
وى ادامه داد: موسوى در تاريخ بيست و چهارم فروردين سال جارى نيز بيان داشت آنچه مرا به صحنه کشاند به هم خوردن قواعد و از جمله مهمترين آن قانون‌شکنى و قانون‌گريزى است که ممکن است اين قانون‌شکنى ادامه يابد.
رسايى تصريح کرد: دولت اصلاحات مردم را فريب داد و خاتمى با شعار قانون‌گرايى و موسوى نيز با شعار قانون‌گرايى آمد اما مردم در زمان خاتمى بعد از پنج سال متوجه شدند دروغ مى‌گويد و در زمان موسوى بعد از پنج ساعت فهميدند موسوى دروغگو است.
وى با اشاره به ديگر ادعاهاى ميرحسين موسوى ادامه داد: موسوى در بيست و يکم فروردين ماه گفت ما در کشورمان قانون اساسى داريم که در قانون اساسى جايگاه هر نهادى مشخص شده ما هم بايد از همين جا شروع کنيم، اينجا بحث از سليقه من و ديگرى نيست، اگر به قانون اساسى اعتقاد نداشته باشند و نامزد شوند با مردم خدعه کردند، موسوى خود مى‌گويد که من نيرنگ کارم و مى‌گويد اگر قانون اساسى را قبول نداشتم و به صحنه انتخابات آمدم با مردم خدعه کرده‌ام، چرا قانون اساسى را زيرپا گذاشتى و بچه‌هاى مردم را فريب داديد.

اخبار قبلی

اظهار نظر روسها غیر عادی است
امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران
اوباما رفتار کره شمالى را خصمانه خواند
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب
مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه
سومين نشست مجمع کشورهاى صادرکننده گاز
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند
روسها هم ایران را تهدید می کنند!
امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت


نظر شما :