زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب

۲۰ آبان ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۸ کد : ۶۲۳۹ سرخط اخبار
نباید به خاطر روابط دوستانه با کشوری خاص در مقابل ظلم آن کشور به مسلمان ساکن آن کشور ساکت بنشیند.
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در مقابل کشتار مسلمانان سین کیانگ چین گفت: سکوت دربرابر ظلم به مسلمانان سایر کشورها خلاف آرمانهای اولیه انقلاب و مصالح ملی است.

سید احمد آوایی نماینده دزفول و عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «فردا» اظهار داشت: هر روز اخبار دردناکی از نحوه برخورد با مسلمانان در کشور چین و روسیه منتشر می‌شود ولی دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه موضعی ندارد. این موضوع خلاف آرمانهای انقلاب در دفاع از مظلومان است.

وی با اشاره به محکومیت نظام آپارتاید آفریقای جنوبی از طرف جمهوری اسلامی ایران، افزود: موضوع دفاع از مظلومان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط در مورد مسلمانان نیست و همه مظلومان جهان را شامل می‌شود.

آوایی با بیان اینکه استراتژی یک بام ودو هوا درمورد مسلمانان سایر کشورها بر خلاف مصالح ملی کشور است خاطرنشان کرد: تمام انسانهای آزادی خواه جهان این انتظار را از ایران دارند همان طور که کشتار مسلمان در فلسطین، عراق و یا افغانستان را محکوم می‌کند در مورد ظلم به مسلمانان چین و روسیه هم ساکت نباشد و به محکومیت آن بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور از آرمانهای انقلاب فاصله گرفته است. نباید به خاطر روابط دوستانه با کشوری خاص در مقابل ظلم آن کشور به مسلمان ساکن آن کشور ساکت بنشیند.

گفتنی است دو روز پیش 9 نفر از مسلمانان سین‌کیان که در اعتراضات چهارماه پیش بازداشت شده بودند، توسط دولت چین اعدام شدند.

 
بزرگترین معامله نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل

تابناک -روزنامه هآرتص چاپ رژیم صهیونیستی پرده از بزرگترین معامله نظامی آمریکا و اسرائیل در تاریخ روابط آمریکا و این رژیم پرده برداشت.

در این گزارش آمده است بخشی از این معامله تحویل 25 فروند جنگنده F35 است که رژیم صهیونیستی از سال 2014 تا 2016 آن ها را تحویل خواهد گرفت

این هواپیما تمام آنچه که از یک جنگنده انتظار می رود را داراست و توان حمل انواع کلاهک های هسته ای و بمب های کشتار جمعی شیمیایی ، میکربی و نیتروژنی را دارد ضمن اینکه در حوزه رادارها نامرئی است و سیستم های جمع آوری امواج رایویی و بیسیم در محدوده 360 درجه فضایی را دارد.

دریافت سیستم های جنگ الکترونی نیز بخشی از این قرارداد تسلیحاتی رژیم صهیونیستی با آمریکاست.

 
شکايت از موسوى حق ماست

خبرگزارى فارس- رئيس فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس در واکنش به اين ادعا که شکايت نمايندگان از موسوى فاقد پشتوانه حقوقى است، طرح شکايت را از کانديداى ناکام دوم خردادى‌ را حق نمايندگان ملت دانست.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده تهران در مجلس در حاشيه جلسه علنى امروز در واکنش به اظهارات برخى اعضاى فراکسيون اقليت که شکايت نمايندگان ملت از موسوى را فاقد پشتوانه حقوقى دانستند، اظهار داشت: حق نمايندگان است که از قوه قضائيه خواستار اجراى عدالت باشند و ما با شکايت خود از حقوق‌مان دفاع مى‌کنيم.
وى افزود: قانون اساسى وظايف قوا را تفکيک کرده و وظيفه مجلس را قانونگذارى و وظيفه قوه قضائيه را اجراى عدالت دانستند.
اين عضو شاخص فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور مبنى بر دريافت شکايت نمايندگان ملت از ميرحسين موسوى در خصوص حکم صادره درباره کانديداى ناکام دوم خردادى در پى شکايت نمايندگان ملت گفت: ابتدا بايد محکمه برقرار باشد، شکايتى مطرح شود و متهم از خودش دفاع کند و من قاضى باشم تا حکمى صادر کنم زيرا يک طرفه نمى‌توان حکم داد.

براى خرید موشک S300 با روسیه قرارداد داریم

 ایلنا- وزیر دفاع همچنین در پاسخ به این سوالی در خصوص تکلیف خرید موشک‌های S300 از روسیه گفت: در موضوع خرید S300 با روسیه قرارداد داریم و فکر نمی‌کنیم برای طرف روسی مناسب باشد که در دنیا به عنوان یک همکار نامطمئن جلوه‌گر شود.
وی تاکيد کرد: اگر روسیه نیز همینطور فکر کند باید به قرارداد خود عمل کرده و تحت تاثیر فشار صهیونیست‌ها قرار نگیرد، البته ما امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع حل و فصل شود.

احتمال لغو قرارداد گازى ايران و ترکيه

فارس- رئيس کميسيون انرژى مجلس از احتمال لغو قرارداد گازى ايران و ترکيه به دليل عدم رعايت قانون اساسى در انعقاد اين قرارداد سخن گفت.

حميدرضا کاتوزيان رئيس کميسيون انرژى مجلس هشتم در حاشيه جلسه علنى امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بر اساس قانون اساسى کليه معاهدات و قراردادهاى ايران و کشورهاى خارجى بايد به تصويب مجلس شوراى اسلامى برسد.
وى افزود: گاهى در انعقاد قراردادها قانون اساسى رعايت نمى‌شود که نمونه آن قرارداد گازى بين ايران و ترکيه براى انتقال گاز از مجموعه عظيم پارس جنوبى است که ما آن را مخالف قانون اساسى مى‌دانيم و نسبت به اين تخلف اعتراض داريم.
رئيس کميسيون انرژى مجلس گفت: امکان دارد عنوان شود طرف قرارداد با ايران بخش خصوصى است اما امروز قراردادهاى اقتصادى بخصوص در ايران که اقتصاد دولتى است موجب شده عملا منابع خود را از طريق دولت واگذار کرده يا بفروشند که اين کار نيازمند مصوبه مجلس است.
کاتوزيان افزود: در انعقاد قراردادها بزرگ يا کوچک بودن پروژه تفاوت ندارد و مهم اين است که قانون رعايت شود و نظر نمايندگان ملت مثبت باشد و ما به طرف‌هاى خارجى در قراردادها توصيه مى‌کنيم در انعقاد قراردادها دقت کنند.
وى با تاکيد بر اينکه امکان دارد قرارداد گازى بين ايران و ترکيه لغو شود، خاطرنشان کرد: دولت براى تسهيل و تسريع کارها پيشقدم مى‌شود اما براى ما رعايت قانون اولويت است.

اخبار قبلی

مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه
سومين نشست مجمع کشورهاى صادرکننده گاز
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند
روسها هم ایران را تهدید می کنند!
امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند


نظر شما :