سرانجام زردارى تسليم خواسته‌هاى نواز شريف شد

۲۶ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۹:۳۸ کد : ۴۱۸۴ آسیا و آفریقا
نواز شريف در جمع هوادارانش گفت: «از هم اکنون، به خواست خدا سرنوشت اين ملت تغيير خواهد کرد. از هم اکنون سفر تحول آغاز خواهد شد. از هم اکنون انقلاب شروع خواهد شد.»
سرانجام زردارى تسليم خواسته‌هاى نواز شريف شد

پس از آن که نواز شریف حبس اجباری خانه اش را شکست و بی اعتنا به فشارهای دولت، به میان هوادارانش آمد و اعلام کرد، تا زمانی که قضات بر کنار شده بر سر کار خود برنگشته­اند، تلاشی بر مهار اعتراض­ها نخواهد کرد. دولت پاکستان صبح دوشنبه 17 مارس با انتصاب دوباره رئيس سابق ديوان عالى اين کشور موافقت کرد. اين اقدام از سوى دولت پاکستان به فرونشاندن بحران سياسى فعلى اين کشور که منجر به درگيرى‌هاى خيابانى اخير شده است کمک خواهد کرد.

رهبران اپوزيسيون و قانونگذاران پاکستانى قول داده بودند تا زمان اعلام انتصاب دوباره‌ افتخار محمد چودرى رئيس سابق ديوان عالى پاکستان‌ در پارلمان تحصن کنند.

چودرى به مستقل بودن و تمايلش براى به چالش کشيدن مقام‌هاى پاکستان در نزد افکار عمومی شهرتی به دست آورده است. اسلام­آباد پايتخت پاکستان در حال حاضر سنگربندى شده و شمار زيادى از نيروهاى کمکى پليس در بحبوحه نگرانى‌هاى مربوط به ايجاد آشوب، در شهر مستقر شده‌اند. ساعاتی پس از اعلام بازگشت قضات به پست­هایشان نواز شریف خواستار پایان دادن به تظاهرات خیابانی شد.

درگيرى‌هاى خيابانى نگرانى‌هاى فزاينده‌اى در خصوص بى‌ثبات شدن پاکستان هم­زمان با افزايش خشونت‌هاى افراطيون بوجود آورده است. به ویژه این که پاکستان مجهز به تسليحات هسته‌اى است و در حال حاضر هم­زمان با مواجهه با بحران اقتصادى مجبور به مقابله با خشونت‌هاى افزايش يافته طالبان و القاعده نیز هست.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، يوسف رضا گيلانى نخست وزير پاکستان، در سخنرانى خود اظهار داشت، چودرى در تاريخ 21 مارس (اول فروردين) براى انتصاب دوباره سوگند ياد خواهد کرد.

گيلانى همچنين خواستار آشتى سياسى در پاکستان شد. سخنرانی گیلانی زمانی ایراد شد که طرفداران نواز شریف از شهرهای دیگر به سوی اسلام­آباد برای شرکت در تحصن طرفداران نواز شریف روانه شدند.

21 مارس تاريخى است که رئيس فعلى دادگاه عالى پاکستان قرار است بازنشسته شود. پس از سخنرانى گيلانى، عده­ای از هواداران چودری در مقابل خانه­اش در اسلام آباد، عده‌اى از مردم به جشن و سرور پرداختند.

نواز شريف رئيس بزرگترين حزب اپوزيسيون پاکستان و رقيب طولانى مدت آصف على زردارى رئيس جمهوری اين کشور است.

دقایقی پس از سخنرانی تلویزیونی گیلانی، نواز شريف در جمع هوادارانش حاضر شد و گفت: «از هم اکنون، به خواست خدا سرنوشت اين ملت تغيير خواهد کرد. از هم اکنون سفر تحول آغاز خواهد شد. از هم اکنون انقلاب شروع خواهد شد.»


نظر شما :