اينتديپندنت: کشتی زنان به شیوه فرانسوی

۰۴ آذر ۱۳۸۷ | ۲۳:۱۶ کد : ۳۲۷۷ آمریکا
در پاریس اعضای حزب چپ فرانسه پای صندوق های رای رفتند تا به نمایش کشتی سیاسی دو زن رقیب برای رهبری حزب چپ جلوه ای تازه دهند. این جزء معدود دفعاتی است که در اروپا دو رقیب زن برای رهبری یک حزب مهم این گونه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
اينتديپندنت: کشتی زنان به شیوه فرانسوی

روزنامه ایندیپندنت سرمقاله امروز خود را به انتخابات درون حزبی حزب چپ فرانسه اختصاص داده و با عنوان کشتی زنان به شیوه فرانسوی نوشته است، حزب چپ فرانسه روز گذشته در حالی خود را در صف تیترهای نخست شبکه های خبری دنیا قرار داد که آن طرف تر نیکولا سارکوزی مشغول رایزنی با رهبران جهان برای فرار از بحران اقتصاد جهانی بود. دیدارهایی که وی را حداقل در رسانه های اروپا تیتر نخست کرد. دیدار وی با آنگلا مرکل و پس از آن دیدار دیگر رهبران اروپایی باعث شده تا نام وی در همه جا بر سر زبان ها باشد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، اما در همین پاریس اعضای حزب چپ فرانسه پای صندوق های رای رفتند تا به نمایش کشتی سیاسی دو زن رقیب برای رهبری حزب چپ جلوه ای تازه دهند. این جزء معدود دفعاتی است که در اروپا دو رقیب زن برای رهبری یک حزب مهم این گونه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

روزنامه شیکاگو تریبیون سرمقاله امروز خود را به باراک اوباما اختصاص داده و با عنوان چگونگی حفظ مسند، نوشته است، روزی که باراک اوباما و همسرش و فرزندانش پا به کاخ سفید می گذارند مدرسه جدید بچه های اوباما نیز آغازگر فصل تازه ای از تحصیلات مدرسه ایشان خواهند بود. این برای نخستین بار است که یک سیاه پوست وارد کاخ سفید می شود، یک زن سیاه پوست یعنی مایکل اوباما بانوی اول امریکا می شود و برای نخستین بار مدرسه ویژه فرزندان رئیس جمهوری امریکا میزبان کودکان سیاه پوست رئیس جمهوری است. معروف است که مدرسه ای که بچه های رئیس جمهور در آن تحصیل می کنند بچه های تیزهوش و بسیار درس خوانی بار می آورد که قادرند مستقیما وارد دانشگاه شده و بسیار موفق شوند. ظاهرا دو دختر اوباما که تا کنون تیز هوش بوده اند، می توان گفت برای نخستین بار به عنوان فرزندان سیاه پوست رئیس جمهوری امریکا از این مدرسه راهی دانشگاه می شوند.

 

روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون نیز سرمقاله امروز خود را به انتخابات درون حزبی حزب چپ فرانسه اختصاص داده و با عنوان معجزه فقط در امریکا نیست شاید اروپا هم معجزه داشته باشد، نوشته است، هنگامی که باراک اوباما در امریکا در یک رقابت ناباورانه و سخت توانست از حریفان خود ابتدا در حزب دموکرات و در نهایت در انتخابات سراسری امریکا از حریف جمهوریخواه خود پیشی بگیرد و با یک تفاوت فاحش رئیس جمهوری امریکا شود همه می گفتند که چنین اتفاقی تنها و تنها در امریکا می توانست رخ دهد. موضوعی که مجله اشپیگل تیتر نخست خود کرد. اما دیروز در فرانسه نیز اتفاقی افتاده که در نوع خود بی نظیر است. برای نخستین بار یک حزب مطرح و مهم فرانسه که دو سال پیش رهبر زن آن خانم سگولن رویال، رقیب رئیس جمهوری کنونی فرانسه نیکولا سارکوزی بود در انتخابات درن حزبی با یک رقیب زن به رقابت پرداخت که در نوع خود بی سابقه است. رقابتی که فاصله دو رقیت بر خلاف انتخابات امریکا تنها نیم درصد بود.


نظر شما :