شب گذشته بصورت جداگانه صورت گرفت

دیدار خاتمی با مقامات بلندپایه همایش بین المللی "دین در دنیای معاصر"

۲۲ مهر ۱۳۸۷ | ۱۸:۱۴ کد : ۲۹۱۵ آمریکا
رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها وتمدنها شب گذشته در آستانه برگزاری نشست بین المللی دوروزه "دین در دنیای معاصر" ضمن خوش آمد گویی به میهمانان این همایش ؛ به دیدار و گفتگوی جداگانه با آن ها پرداخت.
دیدار خاتمی با مقامات بلندپایه  همایش بین المللی "دین در دنیای معاصر"
رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها شب گذشته در آستانه برگزاری نشست بین المللی دوروزه "دین در دنیای معاصر" ضمن خوش آمد گویی به میهمانان این همایش ؛ به دیدار و گفتگوی جداگانه با آن ها پرداخت.
به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در ملاقات با آقایان پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا و رییس سابق کمیسیون اروپا، لینول ژوسپین نخست وزیر سابق فرانسه، کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد، صادق المهدی نخست وزیر سابق سودان، بوندویک نخست وزیر سابق نروژ و جوزف دایس رییس جمهور سابق سوئیس و جورج سامپایو رییس جمهور سابق پرتغال و نماینده عالی دبیر کل سازمان ملل متحد در ائتلاف تمدنها؛ خانم ها مری رابینسون رییس جمهور سابق ایرلند و کمیسر سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد و چاندریکا کومارا تونگا رییس جمهور سابق سریلانکا به بحث و گفتگو در خصوص فعالیت های موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها و راهکارهای اجرایی در ارتقای صلح و تفاهم میان جهان اسلام و غرب پرداخت.
در این ملاقات ها همچنین مسائل مورد علاقه طرفین من جمله بحران های جهانی و منطقه ای علی الخصوص در عراق و افغانستان و نیز بحران مالی فراگیر جهانی بحث و تبادل نظر شد.
رییس جمهور سابق کشورمان  سپس میزبان ضیافت شامی به افتخار میهمانان بلند پایه این همایش بود.
گفتنی است همایش بین المللی دین در دنیای معاصر که به همت بنیاد گفتگوی تمدنها در ژنو و مرکز صلح و حقوق بشر اسلو و کلوپ مادریر در تهران برگزار می شود روز دوشنبه افتتاح می شود و تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

نظر شما :