شمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۰۲۵۳۶۴ سرخط اخبار

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته جنایات جدیدی در نوار غزه مرتکب شده و شمار شهدای فلسطینی به 32 هزار و 975 نفر افزایش یافته است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ وزارت بهداشت غزه، ظهر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته 5 کشتار گروهی جدید در نوار غزه انجام داده که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی شده و از این تعداد، 59 شهید و 83 مجروح به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند.

این وزارتخانه اضافه کرد شمار شهدا در مجموع به 32 هزار و 975 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به 75 هزار و 577 نفر رسیده است.
همزمان با این بیانیه، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد بیمارستان‌های غزه به دنبال حملات ارتش اسرائیل به آوار تبدیل شده‌اند و افرادی که در زمینه ارائه خدمات بشردوستانه در این منطقه فعالیت دارند، کشته می‌شوند.
در بیانیه این کمیته همچنین آمده است که کمبود کمک‌ها و مراقبت‌های بهداشتی به معنای امید کمتر در غزه و فروپاشی نظام سلامت در این منطقه است.
 
ارتش رژیم اسرائیل با حملات گسترده به نوار غزه بسیاری از تاسیسات این منطقه از جمله تاسیسات درمانی، آموزشی و عبادتگاه‌ها را ویران کرده است.
مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به دارو و مواد غذایی دارند.
نظامیان اسرائیلی به کامیون‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه به‌سختی اجازه ورود به غزه را می‌دهند و این کامیون‌ها بعد از بازرسی‌های سختگیرانه به صورت محدود وارد غزه می‌شوند.
 


( ۱ )

نظر شما :