چرا حاج قاسم سردار دل‌ها نام گرفت؟

سردار سلیمانی؛ فرمانده‌ای بود فرمانبردار و مطیع فرمانده ‌

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۳۹۲۹ نگاه ایرانی خاورمیانه
احمد دستمالچیان در یادداشتی به مناسب سالگرد ترور سردار سلیمانی می نویسد: در این ایام که یاد و سالگرد شهادت جانسوز و دردناک سردار بزرگ دل‌ها شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های جنایتکار آمریکایی صهیونیستی است، بار دیگر باید مروری به سیره رفتاری و مشی عملی او در میدان مبارزه و جهاد و زندگی عادی و روزمره او کرد تا به‌خوبی دریابیم که چرا حاج قاسم سردار دل‌ها نام گرفت. بحق می‌توان گفت شهید سلیمانی یک مکتب بزرگ جهادی و عقیدتی را بنیان کرد که تأثیرات ژرف و عمیقی را در بین تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان عصر حاضر برجای گذاشت؛ چون آن شهید عزیز فردی جهادی و خودساخته و دارای سجایای اخلاقی کم‌نظیر بود.  به گزارش شرق، دستمالچیان در ادامه یادداشت خود می نویسد:  اولین خصوصیت بارز او که به شکل مؤثری در توفیق او تأثیر داشته و او را یک مجاهد بزرگ و تمام‌عیار کرد، این بود که او فرماندهی بود فرمانبردار و مطیع فرمانده. او با صمیم قلب و با جان دل و آرزوی عقیده جهادی مطیع اوامر رهبری عزیز بود.
سردار سلیمانی؛ فرمانده‌ای بود فرمانبردار و مطیع فرمانده ‌

‌احمد دستمالچیان، سفیر ایران در لبنان، اردن و کاردار جمهوری اسلامی ایران در ریاض‌

دیپلماسی ایرانی: در این ایام که یاد و سالگرد شهادت جانسوز و دردناک سردار بزرگ دل‌ها شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های جنایتکار آمریکایی صهیونیستی است، بار دیگر باید مروری به سیره رفتاری و مشی عملی او در میدان مبارزه و جهاد و زندگی عادی و روزمره او کرد تا به‌خوبی دریابیم که چرا حاج قاسم سردار دل‌ها نام گرفت. بحق می‌توان گفت شهید سلیمانی یک مکتب بزرگ جهادی و عقیدتی را بنیان کرد که تأثیرات ژرف و عمیقی را در بین تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان عصر حاضر برجای گذاشت؛ چون آن شهید عزیز فردی جهادی و خودساخته و دارای سجایای اخلاقی کم‌نظیر بود.  به گزارش شرق، دستمالچیان در ادامه یادداشت خود می نویسد:  اولین خصوصیت بارز او که به شکل مؤثری در توفیق او تأثیر داشته و او را یک مجاهد بزرگ و تمام‌عیار کرد، این بود که او فرماندهی بود فرمانبردار و مطیع فرمانده. او با صمیم قلب و با جان دل و آرزوی عقیده جهادی مطیع اوامر رهبری عزیز بود.

ممکن است که در پاره‌ای امور در عرصه جهادی نظر متفاوتی غیر فرمانده معظم داشت اما در میدان و عرصه عمل از روی اعتقاد و اخلاص و بدون هیچ‌گونه تعللی آن فرمان را پذیرفته و در قلب حوادث خطرناک می‌رفت تا آن فرمان را اجرائی کند. شهید قاسم از مردم بود و مردم نیز او را از خود می‌دانستند و بنابراین هرگز خود را از آنان جدا نکرد و جدا ندانست و مردم نیز در مراسم تشییع باشکوه او که در نوع خود بی‌‌نظیر بود، نشان دادند تا آخرین لحظه و از روی جان و دل با او هستند و چنین است رسم وفاداری بین خادم و مخدوم. او فرد ساده‌زیست ‌و از طبقه فرودستی بود که از بستر مردم به پا خاست و با اراده و ایمانی وصف‌ناپذیر در مکتب آرمانی انقلاب اسلامی و تحت رهنمودهای آرمانی_ الهی امامین انقلاب اسلامی خود را ساخت و درنهایت جان نفیس و غالی خود را نثار آرمان‌های مقدس کرده و به فوز بزرگ شهادت نائل آمد.

شهید سلیمانی از انسان‌های سرآمدی بود که شجاعت و صلابت، تواضع، ملاطفت، رأفت، قاطعیت، تعبد و زهد را در عرصه مبارزه و میدان نبرد در هم آمیخته و این همه از او فرمانده‌ای بی‌نظیر و شجاع و مردمی ساخته بود که می‌توانست در عرصه‌های سخت نبرد و جهاد با سیطره بر دل‌های مبارزان و مجاهدان در راه حق در عرصه نبردهای سهمگین به موفقیت‌های بزرگ نائل آید و به همین دلیل گفته می‌شود که شهید سلیمانی سردار دل‌ها و صاحب مکتب بود.

بدون شک شهید قاسم سلیمانی یک فرشته نجات‌بخش صلح و امنیت برای مردم منطقه و دنیا از دست خشن‌ترین و کورترین تروریسم متعصب و خطرناکی بود که مورد حمایت مثلث عبری_ ارتجاع عربی _آمریکایی بودند و قصد جدی داشتند که سرزمین مقاومت با مردم شجاع شامات در سوریه و عراق را تبدیل به سرزمین سوخته کرده و تحویل اربابان جلاد و خون‌آشام آمریکایی صهیونیستی داده و جان و مال و نوامیس و منابع و مواهب سرشار خدادادی این سرزمین را در اختیار آنان قرار دهند و شهید سرافراز و شجاع اسلام به همراه برادر، یار و همراه شهیدش ابومهدی المهندس با رشادت‌های اسطوره‌ساز خود شر این جانیان جلاد و آدم‌کشان قسی‌القلب مزدور دشمن را از سر این مردم مظلوم و بی‌گناه منطقه کم کردند.

آتش فتنه بزرگ و خطرناکی که رژیم صهیونیستی و با کمک آمریکا و ارتجاع عربی روشن کرده بودند، قصد داشتند نه‌تنها محور مقاومت را تضعیف کنند بلکه به نابودی کشانده و کشورهای منطقه را با اجرائی‌شدن این نقشه شوم با خطر تقسیم و تجزیه روبه‌رو کرده و به آب‌‌های گرم خلیج فارس رسیده و بر چاه‌های نفتی این منطقه مسلط شده و سپس بر دنیا حکمرانی کنند و تاریخ در آینده خواهد نوشت که با تیزبینی بسیار بالای مقام معظم رهبری و با شناخت عمیق از این توطئه هولناک به شهید حاج قاسم عزیز رضوان‌الله تعالی علیه مأموریت داد که به مقابله این آتش و فتنه بزرگ رفته و مردم منطقه را از شر این شیاطین و ابالیس جنایتکار نجات دهد و تاریخ رشادت‌های بی‌مثال او و همراهانش و سایر رزمندگان عاشق شهادت از ملت‌های آزادی‌خواه را خواهد نوشت که چه اسطوره‌ای از عظمت، فداکاری، ایثار، رشادت و مجاهدت را در عرصه نبرد به جا گذاشته و کمر ددمنشان قساوت‌پیشه را به خاک مالیدند.

بدون شک در تاریخ جاودانه ثبت خواهد ماند که شهید سلیمانی کار ماندگار و جاودانه ایجاد محور مقاومت که محوری استراتژیک و تعیین‌کننده در معادلات منطقه است را با ابتکار خلاق خویش برجای گذاشت، محوری ساختاری و تشکیلاتی از جنوب لبنان در دریای مدیترانه تا تنگه استراتژیک باب‌المندب در دریای سرخ و دریای عرب کشیده است. محوری بازدارنده و مقتدر در برابر شرارت‌های آتش‌افروزانه استکبار جهانی. اگر امروز رزمندگان محور مقاومت در غزه بیش از ۸۰ روز قادر به ایستادگی در برابر ارتش جرار و کودک‌کش رژیم صهیونیستی هستند که مجهز به مدرن‌ترین سلاح‌های روز دنیاست باید ردپای ابتکارات و ایده‌های خلاقانه شهیدحاج قاسم را در خلق این اسطوره‌های بزرگ در طوفان‌الاقصی یافت. اگر امروز محور مقاومت از نظر تجهیزات و ساختار به خوداتکایی رسیده و با تشکیلات قائم به خود قادر است تمام نیازمندی‌های خود را تأمین و در عرصه نبرد و رزم باصلابت حضوری مؤثر و تعیین‌کننده داشته باشد، باید از مدیریت و درایت و نگاه ژرف‌اندیش شهید بزرگوار سردار سلیمانی یاد کرد.

بزرگ‌ترین خدمت او تربیت کادر مبارز در تراز انقلاب اسلامی و تشکیلاتی منسجم و هدفمند بر اساس آموزه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و بنابراین بدون شک او در تاریخ منطقه و در بین مردم آزادی‌خواه دنیا قهرمان بزرگ و اسطوره‌ساز ضد‌استکبار و به‌عنوان قهرمان برقراری صلح و ثبات و امنیت باقی خواهد ماند. او کسی بود که چون فرشته صلح، آرامش و امنیت بر اهریمنان آتش‌افروز و ضدامنیت شورید و بر آنان غلبه کرد و به پیروزی رسید. روح بلند او و هم‌رزم و همراه شهیدش ابومهدی المهندس جاودانه  و پررهرو باد.

کلید واژه ها: احمد دستمالچیان قاسم سلیمانی


نظر شما :