رئیس اسبق امان: آمریکا ممکن است در جنگ آتی تجهیزات در اختیار "اسرائیل" قرار ندهد

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۰۱۸۹۰۹ سرخط اخبار

رئیس اسبق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در شرایط فعلی جرقه‌ای زده شده که ممکن است به آتشی بزرگ در بیش از یک جبهه علیه "اسرائیل" منجر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هاآرتص، "اهارون زئیوی فرکاش" رئیس اسبق امان به هشدارهای اخیر امان نسبت به وقوع جنگ در پی تنش ایجاد شده به سبب حملات راکتی از سمت غزه، سوریه و لبنان به اراضی اشغالی پس از حملات وحشیانه نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی اشاره کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرکاش اظهار داشت که این جزو معدود حالت‌هایی است که امان به محافل سیاسی اسرائیلی هشدار داده و اعلام کرده که این ممکن است مقدمه‌ای برای جنگ و درگیری بزرگی باشد.
او این هشدار را با بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی به سبب طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو با هدف تضعیف دستگاه قضایی در ارتباط دانست.
رئیس اسبق امان تاکید کرد: می‌توانم با صراحت بگویم که طبق داده‌های اطلاعاتی موجود، دشمنان ما دریافته‌اند که شکاف و اختلافات داخلی رو به افزایشی در میان اسرائیلی‌ها ایجاد شده است.
اهارون زئیوی فرکاش تاکید کرد که اکنون در منطقه مجموعه‌ای از چالش‌ها و ائتلاف‌های چندجانبه منطقه‌ای مطرح است: پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و احتمال تنش و درگیری شدید با حزب الله و فلسطینیان، وی گفت: وقتی محور شیعی بین ایران و حزب الله و ائتلاف چندجانبه منطقه‌ای با هم پیوند بخورند، لازم است که هشدار داده شود و من معتقدم که هشدار امان با استناد به داده‌های اطلاعاتی بوده است.
فرکاش اظهار داشت که وزرای کابینه امنیتی و سیاسی در جایگاه‌های امنیتی و استراتژیک قرار دارند. او تاکید کرد که حتی اگر هشدارها به صورت واضح و شفاف هم داده شود، بعضا سخت است که بتوان افکار و اندیشه‌های سیاسیون را تغییر داد.
وی در همین راستا اشاره کرد که قبل از جنگ غفران در سال ۱۹۷۳ وزرا به انتخابات مشغول بودند و نتانیاهو هم در آن زمان وزیر دارایی بود و او هم ریاست امان را برعهده داشت که در آن زمان هشداری استراتژیک داد نسبت به اینکه حزب الله نهایت تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا "اسرائیل" را به وسیله ربودن نظامیان اسرائیلی به سمت جنگ بکشد و در نهایت هم این مسئله اتفاق افتاد.
فرکاش تصریح کرد که روابط بین "اسرائیل" و آمریکا مهمترین عنصر بین عناصر امنیت "ملی" اسرائیل است.
وی هشدار داد که ادامه بحران و تنش کنونی بین دولت نتانیاهو و دولت بایدن به سبب طرح اصلاحات قضایی و مخالفت شدید آمریکا با این طرح، ممکن است در نهایت به امتناع آمریکا از دادن اسلحه و گلوله به "اسرائیل" در جریان جنگ آتی و پایان یافتن تسلیحات این رژیم منتهی شود.


نظر شما :