سفیر ایران در گرجستان: اشغال فلسطین، غیرقانونی و ناقض حقوق بشر است

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۳ کد : ۲۰۱۸۷۹۶ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، در جریان ضیافت افطار سفارت کشورمان برای نمایندگان سفارتخانه های کشورهای اسلامی و رهبران مسلمانان شیعه و سنی گرجستان، پایان اشغالگری فلسطین را با همراهی و حمایت همه ملت ها و دولت های آزادیخواه ممکن دانست.

به گزارش ایسنا، ادیب در این مراسم که در آستانه روز قدس و با حضور کاردار  سفارت عربستان، معاون سفارت عراق، زازا واشقامادزه، مشاور نخست وزیر و رئیس آژانس ادیان، الکساندر خوتسیاشویلی معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه گرجستان،  گیوی چیچینادزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران،  زوراب الکسیدزه مدیرکل سیاسی منطقه ای وزارت خارجه و جمعی دیگر از مقام های دولت این کشور و رهبران شیعه و سنی جامعه مسلمانان گرجستان برگزار شد، ضمن اشاره به حملات اخیر اسرائیل به نمازگزاران مسجد الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و حریم مقدس مسجدالاقصی را مورد هتک حرمت قرار داده است. ما برادران و خواهران مسلمان، وظیفه داریم برای آزادی فلسطین تلاش کنیم.

ادیب افزود: اشغال فلسطین بدست اسرائیل از لحاظ قوانین بین المللی نیز غیرقانونی و ناقض حقوق بشر است. همچنین امیدواریم همه کشورها به ویژه آنان که طعم تلخ اشغالگری را در تاریخ خود چشیده اند از تلاش فلسطینی ها برای آزادی و عدالت حمایت کند.

سفیر ایران، در پایان برای برقراری صلح و عدالت در جهان دعا کرد.

سفیر و سایر اعضای سفارت ایران همچنین امروز جمعه ۲۵ فروردین ماه با شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس،  نماز جمعه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در جمع شیعیان گرجستان در مسجد اهل البیت تفلیس اقامه کردند.

انتهای پیام


نظر شما :