نژاد پرستی ادامه دار در ایالات متحده

پلیس امریکا همچنان آدم می‌کشد

۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۶:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۸۰ اخبار اصلی آمریکا
بر اساس داده های منتشر شده از سوی مرکز ثبت خشونت های نیروی انتظامی آمریکا، در سال ۲۰۲۲، شمار افراد کشته شده توسط اقدامات پلیس آمریکا به رقم بی سابقه ای رسیده است. پایگاه اطلاع رسانی مرکز ثبت خشونت های نیروی انتظامی از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این پایگاه در سال ۲۰۲۲، مرگ ۱۱۷۶ به دست پلیس آمریکا را ثبت کرده است. به ترتیب در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰، این آمار ۱۱۴۵ نفر و ۱۱۵۲ نفر بودند.
پلیس امریکا همچنان آدم می‌کشد

نویسنده: پاتریک دی هان

دیپلماسی ایرانی: بر اساس داده های منتشر شده از سوی مرکز ثبت خشونت های نیروی انتظامی آمریکا، در سال 2022، شمار افراد کشته شده توسط اقدامات پلیس آمریکا به رقم بی سابقه ای رسیده است. پایگاه اطلاع رسانی مرکز ثبت خشونت های نیروی انتظامی از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است. این پایگاه در سال 2022، مرگ 1176 به دست پلیس آمریکا را ثبت کرده است. به ترتیب در سال های 2021 و 2020، این آمار 1145 نفر و 1152 نفر بودند.

روزنامه واشنگتن پست نیز در سال 2020، از کشته شدن 1096 نفر به دست پلیس آمریکا خبر داده است. این آمار در سال 2021، 1048 نفر و در سال 2020، 1019 نفر بوده است.

هر دو گزارش منتشر شده نشان می دهد که افراد رنگین پوست آماج بیشترین اقدامات خشونت آمیز پلیس آمریکا قرار داشته اند. 24 درصد قربانیان، سیاه پوست بودند که فقط 13 درصد جمعیت آمریکا را  تشکیل می دهند. بومی های آمریکایی نیز، همچون دیگر رنگین پوستان، آماج خشونت شدید ماموران پلیس قرار داشته اند. 

در ماه مه 2022، دومین سالگرد قتل جورج فلوید توسط افسر پلیس مینیاپولیس بود. به این مناسبت و به منظور جوابگویی و وادار کردن نیروهای انتظامی به پذیرفتن مسئولیت اقدامات خشونت آمیز خود، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا قانونی را تصویب کرد. 

با توجه به تحقیقات مرکز ثبت خشونت های پلیس آمریکا، از سال 2013، 98.1 درصد مامورانی که مسئول مرگ شهروندان بوده اند، با عواقب اقدامات ستیزه جویانه خود روبه رو نشده اند. این پایگاه اطلاعاتی، شرایط هر مرگ را نیز بررسی کرده و با توجه به این تحقیقات، در یک سوم مواقع، فرد کشته شده، هیچ اقدام تهدیدآمیزی علیه مامور پلیس انجام نداده است.

یک نفر از هر سه نفر کشته شده توسط پلیس آمریکا، هنگام فرار، هدف تیراندازی قرار گرفته است. احتمال به قتل رسیدن رنگین پوستان و سیاه پوستان هنگام فرار، بسیار بیشتر از سفید پوستان است.

منبع: نشنال / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: پلیس آمریکا واشنگتن پست شمار افراد کشته شده به دست پلیس آمریکا


( ۲ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۷
انگونه که در اخبار است جنایت در امریکا از نماز خواندن در بین مسلمانان متداول تر است۔پلیس کمترین ان است۔اخبار مملو از جنایت است۔۔جنایت جمعی وفردی۔