گرامیداشت نظامی گنجوی در اسپانیا

۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۰ کد : ۲۰۱۰۲۶۹ سرخط اخبار

در روز پنچ شنبه ،مراسمی در دانشکده زبان شناسی دانشگاه "کمپلوتنسه" مادرید اسپانیا پیرامون تاثیرات متقابل فرهنگ و ادبیات ایران و اسپانیا برگزار شد.

به گزارش ایسنا ،حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در این نشست با اشاره به گرامیداشت شاعر پارسی گوی ایرانی "نظامی گنجوی" از محققین و اساتید این دانشگاه اسپانیایی درخواست کرد  با همکاری با اساتید ایرانی هرچه زودتر آثار ادبی این شاعر بزرگ ایرانی را به زبان اسپانیایی ترجمه کنند .

در این نشست که با حضور حقیقی و مجازی بیش از ۲۰۰ نفر از علاقمندان به زبان و فرهنگ فارسی برگزار شد، "محمد مهدی احمدی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در خصوص تاثیرات متقابل فرهنگ و ادبیات دو کشور سخنرانی کرد.

 دکتر "ائوخنیو لوخان مارتینز" رئیس دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید و چهره‌های دیگری همچون دکتر "خوان مارتوس کسادا"، دکتر "خوآکین رودریگز وارگاس"، دکتر "فاطمه نوری"، دکتر "فرناندو کاماچو"، دکتر "اعظم بهرامی" و دکتر "آلفرد کاواناق" از جمله سخنرانان این نشست علمی و ادبی بودند.

انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :

میر علی هندینژاد. ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲
تاریخ را جعل نکنید ،از گفتن واقعیت نترسید، نویسندگان وبزرگان ملل دیگر را تصاحب نکنید، زمانیکه دنیا نظامی را یک اذربایجانی میداند با دروغ های شما نظرش تغییر نمیکند، پوتین هم میگوید اوکراین مال روسهاست ولی مردم دنیا دروغهای وی را قبول نمیکنند.
خسرو ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶
راستی در ایران نظامی گنجوی گرامی داشته میشود ؟ وقتی زادگاه شاعر شهر گنجه توسط ارمنستان موشک باران میشد محکوم کردیم؟
Movahed ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۲
جناب آقای قشقاوی چرا خودتان چند تا از شعرهای نظامی گنجوی را به زبان اسپانیولی ترجمه نکردید؟ و چرا در شبکه های مجازی نشر ندادید؟ اصلا اکانت لینکدین دارید؟ چرا منتظری از بالا دستور برسد نه این که ایده های خلاقانه را به کار ببندید؟ چرا در مذمت جنگ از اشعار نظامی گنجوی منتشر نکردید؟ چرا سابقه آندلس اسلامی را برای تقویت روابط آکادمیک و فرهنگی و اجتماعی تقویت نمی کنید؟ و بسیار چراهای دیگر که پاسخی نیافته اند!!!