بعد از حملات حوثی ها

امریکا و فرانسه ناجیان امارات می شوند؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۰۹۶۲۸ اخبار اصلی خاورمیانه
ابوظبی با ۴.۷ میلیارد یورو سفارش بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰  پنجمین مشتری بزرگ صنعت تسلیحات فرانسه است. آخرین خریدهای او  ۸۰ جت جنگنده رافال و دوازده هلیکوپتر کاراکال است.
امریکا و فرانسه ناجیان امارات می شوند؟

نویسنده: ژولی کونان

دیپلماسی ایرانی: فرانسه و امریکا به ‌سرعت اعلام کرده‌اند که کمک‌های نظامی خود را به متحد اماراتی‌شان که در معرض حملات اخیر شورشیان یمنی به خاک این کشور است، افزایش می دهند.

امارات که به علت ظرفیت نظامی بزرگ خود به «اسپارت کوچک» مشهور است، در ماه ژانویه صحنه سه حمله بود، از جمله یک حمله با استفاده از پهپاد و موشک انجام شد که هفدهم ژانویه سه کشته در ابوظبی برجای گذاشت.

فرانسه متحد دیرینه این کشور قدرتمند عربی است که تا هفته های اخیر به عنوان واحه صلح در خاورمیانه تلقی می شد. یک توافقنامه همکاری دفاعی دو کشور را از سال 1995 به هم مرتبط کرده است و به ابوظبی اجازه می دهد تا از حمایت نظامی فرانسه استفاده کند.

به درخواست دولت امارات، عملیات‌هایی از پایگاه هوایی نیروهای فرانسوی در امارات با هماهنگی نیروهای اماراتی برای شناسایی و جلوگیری از حملات پهپادی یا موشکی که امارات را هدف قرار می‌دهند، انجام می‌شود. به گفته یک منبع نظامی، در حال حاضر ناوهای رافال ارتش فرانسه روزانه دو ماموریت در آسمان امارات انجام می دهند.

ابوظبی با 4.7 میلیارد یورو سفارش بین سال های 2011 تا 2020  پنجمین مشتری بزرگ صنعت تسلیحات فرانسه است. آخرین خریدهای او  80 جت جنگنده رافال و دوازده هلیکوپتر کاراکال است.

این حمایت نظامی از سوی فرانسه دو روز پس از آن صورت گرفت که واشنگتن تقویت نظامی بیشتر نیروهای امریکایی را که در حال حاضر در خاک امارات حضور دارند، اعلام کرد. در روزهای آینده امریکا جنگنده های نسل پنجم خود را مستقر می کند و ناوشکن موشکی یو اس اس کول خود را که در حال حاضر در بحرین است، به ابوظبی خواهد فرستاد.

نمایش قدرت شورشیان حوثی ها را متزلزل نکرد. سلطان السامعی، یکی از مقامات ارشد جنبش، گفت که این نیروهای جدید که به امارات می رسند ما را نمی ترسانند. تا زمانی که تجاوزات متوقف شود و نیروهای مورد حمایت امارات عقب نشینی کنند، به دفاع از خود ادامه خواهیم داد.

در یمن، ائتلاف تقریباً هر روز پایتخت صنعا را بمباران می‌کند و مردم غیرنظامی آن بهای سنگینی می‌پردازند. افراه ناصر، پژوهشگر یمنی در دیده بان حقوق بشر، گفت: «غیر نظامیان در یمن به طور مرتب قربانی بی عدالتی از همه طرف های درگیری می شوند. در حالی که ائتلاف مسئول محاصره دریایی و هوایی است و سوابق شرم آوری از حملات غیرقانونی، هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را دارد.»

این پژوهشگر تاکید می کند: جنگ در یمن یک مسابقه فوتبال نیست که بتوان یک طرف را بیشتر از طرف دیگر تشویق کنید.

منبع: لاکروا / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: جنگ یمن امارات متحده عربی حمله امارات به یمن حمله به ابوظبی الحوثی ها فرانسه ایالات متحده امریکا فرانسه و یمن فرانسه و امارات متحده عربی امریکا و یمن امریکا و امارات متحده عربی


( ۵ )

نظر شما :