در دیدار وزیر خارجه چین با لاریجانی برنامه جامع همکاری ایران و چین نهایی شد

۰۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۳:۵۸ کد : ۲۰۰۱۲۴۴ سرخط اخبار

وانگ ئی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، با علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در روابط راهبردی با جمهوری خلق چین دیدار کرد.

به گزارش ایسنا طرفین در این دیدار ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین بر بسط همه جانبه روابط  مبتنی بر مشارکت جامع راهبردی تاکید کردند.

طرفین همچنین با ابراز خرسندی از نهایی شدن برنامه همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و بررسی چگونگی پیشبرد ابعاد کلان روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی بر رایزنی نزدیک دو کشور برای ارتقای همکاری های بلند مدت و راهبردی تاکید کردند.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به رویکرد کشور در سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقلا در مورد روابطش با کشورها تصمیم می گیرد و مانند برخی کشورها نیست که  با یک تلفن موضعش تغییر کند.
وزیر خارجه چین نیز در این دیدار  تصریح کرد: روابط چین با ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی و استراتژیک خواهد بود.

طرف چین همچنین در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر اهمیت همکاری ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تاکید نمود و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی در کشور ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام


نظر شما :

ناشناس ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۰
اهرم فشار آمریکا اقتصادی بود !!! انشاالله انشاالله انشاالله باید قصد اصلی در این قرارداد افزایش توان ترانزیتی و صادراتی ریلی در کشور برای صاردات حجیم به چین و کشورهای حوزه آسه آن و اوراسیا باشد !!! نفت و گاز منابع زیرساخت سازی کشور هستند !!! ولی ترانزیت و صادرات اگر انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله به صورت کامل و وسیع و حجیم برقرار شوند !!! باعث رونق دهی شدید به تولید و جذب نقدینگی در کشور می شوند !!! ایران به کمک چین سند را امصا کرد ! ولی اصل مطلب در خود کشور است که اولا سند لجستیک در مورد شهرها و دهکده های لجستکی را سریعا و کاملا اجرایی کند و اتصال کامل به تمامی چیمه های بار کشور را با راه آهن های آنتنی در برنامه داشته باشد و افزایش تعداد و توان ناوگان ریلی را در اولویت اصلی قرار دهد !!! پیشرفت اصلی در این سند از ترانزیت و صادرات حجیم می گذرد !!! این جاده را فراخ و اتوبانی کنید !!!!