پس از یک دهه لابی گری

زنان در دولت بایدن صاحب مناصب مهم می‌شوند

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۰۰ کد : ۱۹۹۹۳۲۴ اخبار اصلی آمریکا
 برای حداقل یک قرن زنان آمریکا تلاش کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که صدای آنها در مورد موضوعات با اهمیت بین المللی شنیده می شود. راهبرد قرارگیری زنان در پست های مهم کشوری میراث برجسته ای دارد.
زنان در دولت بایدن صاحب مناصب مهم می‌شوند

نویسنده: ربکا تورکینگتون

دیپلماسی ایرانی: دولت بایدن می آید تا متنوع ترین کابینه تاریخ آمریکا را بسازد. زنان نیمی از مشاغل کابینه را می گیرند اگر چه پست های کلیدی و امنیتی همچنان در دستان مردان است. تیم بایدن چند انتصاب تاریخی دارد: آوریل هاینس (Avril Haines)، به عنوان اولین مدیر زن اطلاعات ملی، کاثلین هیکس (Kathleen Hicks)، اولین زن معاون وزیر دفاع، لیندا توماس گرینفیلد(Linda Thomas-Greenfield)، به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، سامانتا پاور (Samantha Power)، به عنوان مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و همچنین زنانی که بیش از نیمی از اعضای ارشد شورای امنیت ملی را تشکیل می دهند.

 برای حداقل یک قرن زنان آمریکا تلاش کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که صدای آنها در مورد موضوعات با اهمیت بین المللی شنیده می شود. راهبرد قرارگیری زنان در پست های مهم کشوری میراث برجسته ای دارد.

فعالیت زنان در پایان جنگ های جهانی اول و دوم نشان می دهد که آنها از مدت ها پیش واجد شرایط لازم برای پر کردن نقش های سیاست خارجی و امنیتی بوده اند. امروز آنچه متفاوت از گذشته است استعداد زنان نیست بلکه افزایش فشار عمومی و اراده سیاسی برای انتصاب زنان است. رهبران و فعالان امروز به درستی استدلال می کنند که معرفی زنان در پست های مهم نه تنها کار درست بلکه هوشمندانه ای است. رویارویی با چالش های بی سابقه جهانی تنوع در رهبری سیاست خارجی را با اهمیت می کند.

با پایان یافتن جنگ جهانی دوم زنان دوباره تلاش کردند تا جایگاه خود را در سیاست بین الملل تضمین کنند. کار آنها وقتی مهم شد که بانوی اول آمریکا النور روزولت کنفرانس یک روزه ای در کاخ سفید با این موضوع برگزار کرد: زنان چگونه می توانند در برنامه ریزی سیاست های پس از جنگ مشارکت کنند؟

ادیث سامپسون، اولین نماینده سیاه پوستان آمریکا بود که به عنوان یک زن در هیئت آمریکا در کنفرانس منشور سازمان ملل شرکت کرد. لابی گران پس از جنگ جهانی دوم این گونه استدلال می کردند که مشارکت زنان هم عادلانه و هم ضروری است. دنیای جدید خواستار تفکر جدید است و دیدگاه های منحصر به فرد زنان به تخصص منحصر به فردی می انجامد.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که شرکت های دارای تنوع جنسیتی و قومی بیشتر به طور مستمر توانسته اند نسبت به شرکت هایی که شمار زنان و گروه های قومی آنها کمتراست در رهبری بهتر عمل کنند. همچنین مشارکت زنان در صلح و امنیت با نتایج بهتر ارتباط دارد. هنگامی که زنان امضا کننده توافقات صلح باشند این توافقات احتمال اجرای بیشتری دارند. شهرداران زن بیشتر تمایل دارند بودجه های شهر را به آموزش، مراقبت های بهداشتی و مسائل اجتماعی اختصاص دهند.

به رغم این شواهد، امنیت و سیاست خارجی همچنان مردانه باقی مانده است. در وزارت امور خارجه ترامپ تنها 13 پست از 34 پست کلیدی را زنان در دست داشتند و در دوران اوباما تنها 14 پست. در وزارت دفاع ترامپ نیز از 23 پست کلیدی تنها 6 پست به زنان رسید و در دوران اوباما تنها 5 پست.

در فضای امنیتی کنونی و با بحران کویید 19 نمایندگی زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. شواهد نشان می دهد که رهبران زن در مهار شیوع ویروس کرونا موفق تر بوده اند. در حالی که شیوه های سنتی رهبری مردانه تنها این چالش را تشدید کرده اند.

دو پژوهش تازه نشان می دهد که پاسخ دهندگان مرد بیشتر با هنجارهای مردانه ارتباط برقرار می کنند. احتمال استفاده از ماسک های محافظتی کمتر است و آنها که باورهای جنسیتی دارند کمتر از سیاست های دولت برای جلوگیری از انتشار ویروس حمایت می کنند.

در جریان انتخابات مقدماتی، جو بایدن تعهدی را امضا کرد که برای برابری های جنسیتی در امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش خواهد کرد. اگر دولت بایدن در اجرای این تعهد جدی باشد در یافتن زنان واجد شرایط مشکلی نخواهد داشت.

منبع: فارن پالسی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: جو بایدن ایالات متحده امریکا زنان امریکا


( ۱ )

نظر شما :

مسعود ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۶
حقه بازی است و سر مردم کلاه گذاشتن است آمریکا از درون چنان دچار کسست گردیده است که چنین اقداماتی " نوشداروی" بعد از مرگ سهراب را می مانست ! بایدن موفق نخواهد شد که چهره ی زیباتری از آمریکای تروریست جنایتکار آمپریالیست به جهانیا ن و بخصوص مردم درد کشیده از استکبار آمریکایی نشان دهد !