تکاپوی آلمان‌ها برای رویارویی سخت با آمریکا

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۹۹۸۰۷۴ سرخط اخبار

رهبر نمایندگان سوسیال دمکرات مجلس آلمان می‌گوید که این کشور باید خود را برای رویارویی سخت با آمریکا آماده کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، سنای آمریکا روز جمعه رسماً قانون دفاع ملی سال 2021 این کشور را تصویب کرد که تصویب این قانون راه را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پروژه دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم2 هموار می‌کند.

رالف موتزنیچ، رهبر نمایندگان حزب سوسیال دمکرات در مجلس آلمان که اتفاقا متحد مرکل، صدراعظم این کشور، نیز به شمار می‌روند، گفته که برلین باید خود را برای یک رویارویی سخت با آمریکا برای حفاظت از منافعش در پروژه نورد استریم2 آماده کند. 

وی گفته که این مسئله باید از طریق تصویب برخی قوانین در راستای حمایت قانونی از شرکت‌های فعال در این پروژه انجام شود. 

این اقدامات شامل حمایت از پیشنهاد مقامات ایالت مکلن بورگ پومرانیا، که نقطه ورود خط لوله نورد استریم2 به آلمان است، خواهد بود که آنها خواستار ایجاد یک مؤسسه تحت حفاظت دولت آلمان برای انجام فعالیت‌های تحریم‌شده در این پروژه است.

روز چهارشنبه یک منبع آگاه اعلام کرد که تکمیل این خط لوله آغاز شده، از مجموع 1230 کیلومتر لوله گذاری نورد استریم2 فقط 160 کیلومتر باقی مانده که به خاطر تحریم‌های آمریکا، لوله‌گذاری آن توسط یک شرکت سوئیسی متوقف شده بود. 

در حالی تکمیل این خط لوله از سر گرفته شده است که همان‌طور که گفتیم مسیر دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه افرادی که در تکمیل این خط لوله دخیل هستند، هموارتر شده است.

این پروژه 11 میلیارد دلاری بیش از 1200 کیلومتر طول داشته و قرار است صادرات گاز روسیه به اروپا را از 55 میلیارد مترمکعب در سال به 110 میلیارد مترمکعب برساند.


( ۳ )

نظر شما :