چین ده اسیر نظامی هند را آزاد کرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۹۹۲۴۴۲ سرخط اخبار

ده نیروی نظامی هندی که حین درگیری‌های مرزی توسط نظامیان چین به اسارت گرفته شده بودند، پس از دو روز مذاکره میان دو کشور آزاد شدند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابعی از دولت هند گفتند، دولت چین تعدادی نیروی نظامی هندی را که حین درگیری‌های مرزی به اسارت گرفته بود آزاد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این منابع هندی گفتند ساعت ۵:۳۰ عصر پنجشنبه به وقت محلی، پس از دو روز مذاکره در سطح فرماندهان کل در دره تحت منازعه «گالوان»، ۱۰ نیروی نظامی هند آزاد شدند.

به گفته این منابع «تمامی این کارکنان [نظامی] بدون آسیب و جراحت [به هند] بازگشتند» که شامل دو سرگرد، دو سروان و ۶ سرباز هستند.

در پی وقوع درگیری‌های مرزی روز دوشنبه میان نیروهای چین و هند، ۲۰ نظامی هندی کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری لفظی میان مقامات ارشد دو کشور تا روز گذشته (پنجشنبه) نیز ادامه پیدا کرد. «آنوراگ سریواستاوا» سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت، پکن و دهلی نو بر قبول مسئولیت مدیریت اوضاع در مرزهای دو کشور توافق کرده‌اند اما «مطرح کردن ادعاهای غیرقابل تحمل و اغراق‌آمیز با این درک مشترک در تضاد است».

اظهارات سریواستاوا در واکنش به سخنان روز چهارشنبه «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین بیان شد که پس از تماس تلفنی با «سابرامانیام جایشانکار» همتای هندی خود گفت دهلی نو نباید تلاش پکن در جهت حراست از مرزهایش را دست‌کم گرفته یا مورد قضاوت اشتباه قرار دهد.

وی افزود، هند تنها طرف مقصر در این حادثه بوده و نیروهای هندی از خط کنترل مرزی عبور کرده بودند.

از سوی دیگر جایشانکار با انتشار بیانیه‌ای، ادعای چین درخصوص حاکمیت بر دره گالوان را عامل خشونت‌ها و تلفات اخیر دانست.

چین و هند که بیش از چهار هزار کیلومتر مرز مشترک دارند بر سر مناطقی از جمله «زنگنان» در منطقه هیمالیا اختلافات ارضی دارند و دو طرف مدعی حاکیت بر بخشهایی از این منطقه هستند.

کلید واژه ها: چین


نظر شما :

هیچکس ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۵
به جای پکن بگویید بیجینگ چیزی خود چینی ها میگویند انها از کلمه پکن بیزارند!!!