خطر اسرائیل کل جهان را تهدید می‌کند

۰۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۹۱۶۱۹ سرخط اخبار

یک فعال سیاسی گفت: پدیدار سازی اسرائیل بیش ازآنکه دینی باشد، نژادی و سیاسی است.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت عملی کردن بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره مسئله فلسطین به مناسبت روز قدس یادآور شد، اظهار کرد: قضیه فلسطین با توجه به ایده صهیونیستی نیل تا فرات، سرزمین موعود و سرزمین مقدس یک دست اندازی و تحریف تاریخی و دینی است که باید از چند طرف به آن بپردازیم. باید قبول کنیم موضوع فلسطین با اسرائیل موضوع ما هم هست.

وی در تشریح این مساله گفت: از نظر دینی بر ما واجب است تا در کنار مسلمانان و مظلومان باشیم؛ همین موضوع عامل مهمی برای توجه ما به مسئله فلسطین است. دوم آنکه نیل تا فرات یعنی عراق کنونی، که در همسایگی ما است؛ یعنی اسرائیل اشغالگر در کنار ما به عنوان همسایه اشغارگر می خواهد حضور داشته باشد. سوم آنکه اسرائیل می‌خواهد در آینده از طریق مستد سازی‌های جعلی برای خود اعتبار تاریخی دست و پا  کند که باید جلوی آن را گرفت.

ندیمی گفت: نکته بعدی آنکه پدیدار سازی اسرائیل بیش ازآنکه دینی باشد، نژادی و سیاسی است و همین موضوع  خطر دیگر این رژیم جعلی است. اخیرا یکی از سران امریکا اعلام کرده اگر اسرائیل نبود باید جریان سازی دیگری همانند آن ایجاد می‌کردیم. در همیمن راستا روزی داعش را ایجاد کرده، روزی تجزیه کشورها را انجام می‌دهند و روزی عزل ونسب حکومتی می کنند.

وی در پایان گفت: برای  آینده خاومیانه نفتی، باید جلوی اسرائیل را از امروز گرفت. می‌دانیم که افکار ایستادگی و مقاومت پاسخ‌گوی همه این موضوعاتی است که مطرح شد. این جریان فقط یک موضوع  سیاسی نیست آن‌ها با موشک و بمب اتم سر و کار دارند و خطرشان کل جهان را تهدید می‌کند.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :