ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله استقبال کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۹۱۴۸۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه با استقبال از امضای توافق بین غنی و عبدالله، آمادگی ایران را برای کمک به روند گفت و‌گوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) با استقبال و ابراز خرسندی از امضای توافق بین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.

به گزارش فارس، پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

به گزارش فارس، در پی بروز اختلاف سیاسی بین غنی و عبدالله پس از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی هایی را با مقامات افغان و همچنین برخی همتایان خود صورت داد. علاوه بر این محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان سفری به کابل داشت و با مقامات و شخصیت های موثر افغانستان دیدار و به گفت و گو پرداخت.

کلید واژه ها: افغانستان اشرف غنی احمدزی عبدالله عبدالله


( ۱ )

نظر شما :