۷۰ واکسن ضد کرونا در جهان در دست ساخت است

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۹۰۷۱۶ سرخط اخبار

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد 70 واکسن برای کووید 19 در جهان در حال ساخت است و آخرین مورد آن مربوط به یک شرکت چینی در هنگ ‌کنگ است.
به نوشته یورونیوز، مقامات سازمان جهانی بهداشت از قول دانشمندان زیست‌فناوری چینی گفته‌اند که روند ساخت این واکسن هم اکنون به فاز دوم رسیده است.
دو واکسن دیگر نیز که به طور جداگانه به دست پژوهشگران دو شرکت دارویی آمریکایی ساخته می‌شود، اینک به مرحله تست انسانی رسیده است.
یک استاد واکسن‌شناسی آکسفورد به نام سارا گیلبرت که ریاست یک گروه از پژوهشگران بریتانیایی مشغول ساخت واکسن کرونا را بر عهده دارد می‌گوید به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است.
وی روز شنبه به نشریه تایمز گفت که این واکسن احتمالا تا ماه سپتامبر، یعنی حدود 5 ماه دیگر آماده خواهد شد. او همچنین گفته که «تا 80 درصد» به کارآیی این واکسن مطمئن است.
کارشناسان می‌گویند به طور معمول سال‌ها طول می‌کشد تا یک واکسن ساخته شود و ساخت واکسن کرونا در بهترین حالت بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشد.
با این حال گیلبرت امیدوار است که به همراهی تیمش بتواند در مدتی بسیار کمتر این واکسن را تولید کند. او گفته که آزمایش‌های انسانی واکسن جدید قرار است تا دو هفته آینده آغاز شود.
رسیدن به مرحله تولید انبوه و تولید میلیون‌ها دوز واکسن کرونا ممکن است ماه‌ها طول بکشد، اما گیلبرت در این مورد هم خوش‌بین است.
او با اعلام این که در حال مذاکره با مقام‌های دولتی است، می‌گوید در صورت دریافت بودجه کافی، تولید را قبل از دریافت نتایج نهایی آزمایش‌ها شروع می‌کند. او همچنین گفته که اگر همه چیز خوب پیش برود واکسن جدید احتمالا در اوایل پاییز به مرحله تولید و عرضه انبوه خواهد رسید.

کلید واژه ها: شیوع ویروس کرونا


نظر شما :