انتقاد ضمنی «سید مقتدی صدر» از مرجعیت عالی شیعه بابت تعطیلی نماز جمعه و جماعت: «مانند ترامپ روزی را برای دعا اعلام کنیم»

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۹۰۱۷۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر» با انتشار توئیتی ضمن اشاره به فراخوان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا، برای دعا جهت کاهش آسیب‌های ویروس کرونا از تعطیلی نماز جمعه و جماعت و زیارت‌ مراقد انتقاد کرد.

او نوشت که وقتی می‌بیند ترامپ در «غرب» یک روز را به عنوان روز دعا اعلام می‌کند و در «شرق» نمازهای جمعه و جماعت تعطیل شده و مردم زیارت‌ها را متوقف کرده و حتی مراقد ائمه بسته شده است بسیار تعجب می‌کند.

صدر افزود: «فراموش کرده‌اید که چند روز دیگر سالروز شهادت “باب الحوائج” [امام موسی کاظم علیه السلام] است». وی خواست که این روز به‌عنوان «روز دعای جهانی» در همه ادیان تعیین شود.

او گفت که اگر کسانی از رفتن به کعبه یا بیت‌المقدس یا مراقد امامان معصوم (ع) بیم دارند از پشت‌بام خانه‌هاشان دست به دعا بردارند.

پیش از این مرجعیت عالی شیعه توجه به هشدارهای بهداشتی درباره خودداری از تجمعات ازجمله نماز جماعت را واجب شرعی اعلام کرده و نماز جمعه در کربلای معلی را با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل کرده بود.

دفتر مرجعیت عالی شیعه در قم نیز با تأکید کرده بود که «التجاء و تضرع به درگاه الهی و توسل به خاندان عصمت و طهارت(ع) از جمله مهم‌ترین عوامل رهیدن از این هنگامه دشوار است.»

کلید واژه ها: مقتدی صدر دونالد ترامپ مرجعیت شیعه ویروس کرونا


( ۳ )

نظر شما :

peace ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰
دوپهلو صحبت کردن مقتدی صدر چیز تازه ای نیست .