ترامپ احتمالا از جزئیات معامله قرن پیش از انتخابات اسرائیل رونمایی کند

۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۸۸۹۷۶ سرخط اخبار

برخی منابع آمریکایی فاش کردند، رئیس جمهور این کشور احتمالا پیش از انتخابات آتی رژیم صهیونیستی جزئیات طرح موسوم به "معامله قرن" را با هدف کسب آراء یهودی‌ها در انتخابات پیش‌رو اعلام کند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این منابع اعلام کرد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) در حال انجام رایزنی‌های گسترده‌ای درباره تاثیر انتشار جزئیات معامله قرن قبل از انتخابات دوم مارس آتی این رژیم است.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی گزارش داد، تصمیم ترامپ برای انتشار جزئیات این طرح منوط به تحولات پرونده محاکمه او در کنگره و نیز نتایج نشست‌هایش با جارد کوشنر، مشاور ارشد او در کنفرانس اقتصادی فردا سه شنبه در داووس با سران جهان به ویژه سران کشورهای عربی است.

همچنین این تصمیم به نتایج دیدار هفته آتی کوشنر و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رقیب نتانیاهو در انتخابات آتی مرتبط است. در حالی که نتانیاهو با انتشار جزئیات این طرح پیش از انتخابات موافق است، گانتس معتقد است چنین اقدامی در شرایط فعلی می‌تواند بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته ضمن اشاره به این مساله که انتشار طرح معامله قرن به حل بحران سیاسی در اراضی اشغالی ارتباطی ندارد، مدعی شد: دولت آمریکا اقدامات خود را به تحولات سیاسی داخل اراضی اشغالی و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین مرتبط نمی‌کند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


( ۲ )

نظر شما :