عمران‌خان: توسعه روابط با ایران مهم‌ترین دستاورد دولت کنونی پاکستان است

۰۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۹۸۷۸۳۵ سرخط اخبار

نخست وزیر پاکستان گفت: تحکیم روابط با ایران مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی دولت این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان گفت: تحکیم روابط با ایران مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی دولت این کشور محسوب می‌شود.

خان تأکید کرد: دولت این کشور به دنبال توسعه روابط با سایر کشورهای جهان است و در این زمینه گسترش روابط با ایران اهمیت زیادی دارد.

به گزارش فارس، در سفر اردیبهشت‌ماه عمران خان به ایران و در دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتباط ملت‌های ایران و پاکستان را ارتباطی قلبی و عمیق برشمردند و تأکید کردند: روابط دو کشور برغم دشمنی‌ها باید هر چه بیشتر مستحکم و تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به ریشه‌های تاریخی ارتباطات دو ملت خاطرنشان کردند: اوج عزت و شکوه شبه‌قاره هند در دوران حکومت مسلمانان بر آن بوده است و بزرگ‌ترین ضربه استعمارگران انگلیسی به این منطقه مهم، نابود کردن تمدن برجسته اسلامی در آن بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از شخصیت‌های بزرگ پاکستانی همچون اقبال لاهوری و محمدعلی جناح، گفتند: روابط خوب، به نفع هر دو کشور است اما این روابط دشمنان جدی دارد که باید برخلاف میل آن‌ها، همکاری‌ها و ارتباطات در بخش‌های مختلف تقویت شود.

ایشان، مسائل امنیتی در مرزهای دو کشور را مهم خواندند و افزودند: گروه‌های تروریستی که عامل ناامنی در مرزها هستند با پول و سلاح دشمنان تغذیه می‌شوند و یکی از اهداف حرکت‌های ضد امنیتی در مرزهای ایران و پاکستان، آلوده کردن روابط دو کشور است.

کلید واژه ها: عمران خان


نظر شما :