سفیر انگلیس در تهران: تلاش می‌کنیم ایران از مزایای برجام برخوردار شود

۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۹۸۷۲۴۷ سرخط اخبار

سفیر انگلیس با انتشار پیام ویدیویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گفت: خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به تفاهم نامه برجام وارد کرده است؛ نمی‌توان تاثیر تحریم ها را بر طرف کرد اما ما با حسن نیت در حال همکاری با ایران هستیم تا راه‌هایی را پیدا کنیم که بتوان وضعیت را بهتر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، راب مک ایر با بیان اینکه تعهد ما حقیقی است، اظهار داشت: ما به همراه فرانسه، چین و روسیه تلاش‌های بسیاری می‌کنیم تا ایران از مزایای برجام برخوردار باشد.

وی یادآور شد: در هفته های آینده تصمیم های مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود و ما می خواهیم این تفاهم نامه باقی بماند.

این دیپلمات انگلیسی در ادامه "این که اروپا تعهدات خود را نسبت به برجام انجام نمی دهد" و "این که ایران از تفاهم نامه هیچ نفعی نبرده است" را دو برداشت اشتباه راجع به برجام ذکر کرد و افزود: در چارچوب برجام طرف اروپایی چهار تعهد را قبول کرد.

وی برداشت تحریم های اتحادیه اروپا مربوط به برنامه هسته ای ایران را یکی از این چهار تعهد عنوان کرد و گفت: ما این کار را انجام دادیم و تحریم ها علیه قسمت های بزرگی از اقتصاد ایران را لغو کردیم.

مک ایر درخصوص دومین تعهد اروپا گفت: برداشتن تحریم های سازمان ملل - تحریم های چند جانبه ای که علیه تعدادی از سازمان ها بود را برداشتیم.

سفیر انگلیس در تهران ادامه داد: سوم کمک ما به ایران برای پیشبرد به برنامه هسته ای غیر نظامی است که در حال انجام آن هستیم همان طور که سفر هفته پیش متخصصان هسته ای ما نشان داد. سفیر انگلیس در تهران درباره چهارمین تعهد اروپا در قبال ایران را ارتقای سطح تجارت بین ایران و اروپا عنوان کرد و گفت: این هم کاری است که برای انجام آن نهایت تلاش مان را می‌کنیم. برای مثال سفارت بریتانیا ماه گذشته از بیش از ۱۰۰ شرکت برای انجام تجارت با ایران حمایت کرد.

این دیپلمات انگلیسی اذعان کرد: البته ما می دانیم خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به این تفاهم نامه وارد کرده است و نمی‌توان تاثیر تحریم ها را بر طرف کرد اما ما با حسن نیت در حال همکاری با ایران هستیم تا راه هایی را پیدا کنیم تا بتوان وضعیت را بهتر کرد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم پیدا کردن یک راه حل دیپلماتیک بسیار ضروری و ممکن است اما در عین حال این بسیار نامطلوب خواهد بود اگر ایران قدم‌هایی بردارد و باعث فروپاشی برجام شود، تفاهم‌نامه‌ای که بیش ازاین برای این کشور بی نظیر و مزایای بسیار مهمی به همراه خواهد داشت.

کلید واژه ها: سفیر انگلیس برجام


نظر شما :

علی ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰
(در هفته های آینده تصمیم های مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود) یعنی آنها به تعهدات خود مانند ساعت دقیق عمل کرده اند و این ما هستیم که می خواهیم در برجام بمانیم و یا اینکه به دنبال سوء استفاده و بر هم زدن آن هستیم!!!