رهبران تل آویو در حال آماده سازی افکار عمومی برای احتمال برخورد اسرائیل و ایران

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۹۸۷۱۲۸ سرخط اخبار

رای الیوم: با پیگیری اخبار، گزارشها، تحلیل‌ها و تحقیقاتی که اخیرا در رسانه‌های اسرائیل منتشر می‌شود، متوجه این مهم می‌شویم که سیاستگذاران در تل آویو، قصد دارند افکار عمومی در اسرائیل را برای امکان مقابله فراگیر با ایران، آماده کنند.
رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: با پیگیری اخبار، گزارشها، تحلیل‌ها و تحقیقاتی که اخیرا در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود، متوجه این مهم می‌شویم که سیاستگذاران در تل آویو، قصد دارند افکار عمومی در اسرائیل را برای امکان مقابله فراگیر با ایران، آماده کرده و تاکید کنند که حداقل، امکان برخورد نظامی محدود بین جمهوری اسلامی و اسرائیل وجود دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: در همین رابطه، عاموس هرئیل، تحلیلگر روزنامه عبری هآرتص، از منابع بلند پایه و اگاه در موسسه امنیتی اسرائیل نقل کرد که افزایش قدرت نظامی ایران و معادله جدیدی که این کشور بوجود آورده است و براساس آن، هر گونه تجاوز اسرائیلی به اهداف ایرانی، با پاسخ محکم از سوی تهران مواجه می‌شود، باعث شده است تا این منابع اسرائیلی، وقوع درگیری نظامی با ایران را قطعی بدانند.

این منابع افزودند: منطقه خاورمیانه، برای رئیس جمهور آمریکا، تبدیل به محلی برای انجام معاملات بزرگ و به دست آوردن سود هنگفت شده است؛ همانطور که مشاهده کردیم، وی از کرد‌های سوریه چشم پوشی کرد و آن‌ها را تنها گذاشت، تنها به این دلیل که توان پرداخت بهای این حمایت را نداشتند.

در همین چارچوب، پژوهشی که در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل انجام شده است، تاکید می‌کند که حمله ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه یا همان عملیات چشمه صلح، که در نهم ماه جاری انجام شد، سومین حمله‌ای است که ترکیه در شمال سوریه ترتیب می‌دهد و این حمله از نتایج منطقه‌ای و بین المللی مهمی برخوردار است.

این پژوهش می‌افزاید: تصمیم ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، حتی اگر یک تصمیم تاکتیکی غافلگیر کننده برای طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی بوده باشد، به دنبال مذاکراتی که در پشت پرده بین آمریکا و ترکیه انجام شد، اتخاذ گشت.

طبق پژوهش مذکور، تا کنون، اهداف نظامی و سیاسی ترکیه از این حمله محقق شده است و تصمیم ترامپ در مورد خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه، این نظریه را تقویت می‌کند که اسرائیل برای دفاع از منافع خود، باید امادگی سیاسی و نظامی لازم برای واقعیت استراتژیک جدید را داشته باشد.

براساس این پژوهش مرکز مطالعات امنیت ملی در تل اویو، تصمیم ترامپ در مورد سوریه، استقرار بخش شمال شرقی این کشو را متزلزل نموده و چشم پوشی آمریکا از هم پیمان کردی اش، هشداری است برای دیگر شرکای ایالات متحده. علاوه بر اینکه اینگونه خروج واشنگتن از سوریه، یک پیروزی آسان را به دشمنان آن، از جمله ایران، تقدیم کرده و انتظار می‌رود در ادامه، ایران بتواند محور تحت نفوذ خود از عراق، تا سوریه و لبنان را تقویت کرده و عملا اسرائیل را در معرکه علیه محور مقاومت، تنها بگذارد.
منبع: انتخاب
 

کلید واژه ها: افکار عمومی


( ۴ )

نظر شما :