کسی که در خدمت لابی یهود بود

استعفای معمار سیاست‌های تحریمی علیه ایران، یک پیروزی برای بشریت

۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۸۶۹۰۸ اخبار اصلی پرونده هسته ای
ایران هیچ گونه سلاح کشتار جمعی ندارد. دولت آمریکا نیز این را می داند. همه ما می دانیم که ایران بیش از ۱۰ سال با ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد. به هنگام سخنرانی او، به روی تریبون پریدم و فریاد زدم: "ایران سلاح کشتار جمعی ندارد، شما خود سلاح کشتار جمعی علیه بشریت هستید. شما سلاح کشتار جمعی علیه انسان ها در ایران، کوبا و ونزوئلا هستید."
استعفای معمار سیاست‌های تحریمی علیه ایران، یک پیروزی برای بشریت

دیپلماسی ایرانی: جودی ایوانز، فعال سیاسی امریکایی در پی اعتراض هفته گذشته خود به سخنان سیگال مندلکر، معمار سیاست تحریم های "فشار حداکثری علیه ایران" در کنفرانس "اتحاد در برابر ایران هسته ای"، در مقاله ای می نویسد: سیاست فشار حداکثری علیه ایران، عامل کشتار بیش از چهل هزار نفر در جهان است. سیگال مندلکر در سخنرانی خود در نشست اتحاد علیه ایران هسته ای، گفت که ایران از سلاح های کشتار جمعی برخوردار است. او آگاهانه به رسانه ها و حاضرین در این نشست دروغ می گفت و می دانست که با این کار، سناریوی حمایت ترامپ و پمپئو  از جنگ با ایران را پیش می برد.

ایران هیچ گونه سلاح کشتار جمعی ندارد. دولت آمریکا نیز این را می داند. همه ما می دانیم که ایران بیش از 10 سال با ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد. به هنگام سخنرانی او، به روی تریبون پریدم و فریاد زدم: "ایران سلاح کشتار جمعی ندارد، شما خود سلاح کشتار جمعی علیه بشریت هستید. شما سلاح کشتار جمعی علیه انسان ها در ایران، کوبا و ونزوئلا هستید."

مندلکر یکی از جنگ افروزترین اعضای دولت دونالد ترامپ در برابر ایران و مسئول مستقیم گسترش استفاده از تحریم ها به عنوان نخستین ابزار سیاست خارجی علیه کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا، کوبا و روسیه است. او به واسطه سمت خود ارتباطی نزدیک با لابی اسرائیل در آمریکا دارد و با سخنرانی در نشست های "بنیاد دفاع از دموکراسی" آمریکا و نیز کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) از دستور کار این نشست ها برای زدن برچسب دروغین تهدید هسته ای به ایران و اعمال تحریم ها علیه این کشور تا سرحد شکل گیری یک بحران اقتصادی، حمایت کرده است.

اگرچه جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه و رئیس سابق سیا، گردانندگان اصلی کمپین "فشار حداکثری" علیه ایران هستند، اما مندلکر عامل پشت پرده و اجرا کننده واقعی این سیاست است. او از "موفقیت" این سیاست سخن به میان می آورد، در حالی که به نظر می رسد تعریف او از این موفقیت، ویران ساختن اقتصاد ایران از طریق مجازات جمعی است. اداره خزانه داری آمریکا نیز از زمان تاسیس و به ویژه در دوران معاونت مندلکر، به ابزار موثری برای گسترش تحریم ها به عنوان شکلی از یک انزوای دیپلماتیک است.

دولت آمریکا در زمانی که مندلکر معاونت اداره خزانه داری این کشور را بر عهده داشت، در حرکتی بی سابقه سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد و تحریم ها علیه برخی از موسساتی را که با آمریکا نیز همکاری دارند، از جمله بانک جمال تراست در لبنان را افزایش داد.

مندلکر با ادعای این که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نتوانسته جلوی تهدید ایران علیه اسراییل را بگیرد، با صراحت نشان داده که سیاست جنگ طلبانه وی در قبال ایران در راستای منافع اسرائیل است.

استعفای مندلکر یک پیروزی برای بشریت است. به امید آنکه در پی او خیل جنگ افروزان هم بروند تا جایی که هیچ جنگ افروزی در صحنه نباشد.

منبع: او پی ای دی نیوز/تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: تحریم ایران معمار تحریم‌های ایران ایران و امریکا ایالات متحده امریکا


( ۱۴ )

نظر شما :

Aa ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۶
خدایش قیافه را نگاه کنید هر کس دیگر هم جای او بود از بشریت تنفر داشت!
حسین ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۸
خدا نابود کنه دشمنان ایران را