ظریف در دیدار از مدرسه علامه حلی: حرف از فشار حداکثری زدن آمریکا از روی استیصال است نه از روی قدرت+تصاویر

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۹۸۴۰۳۰ سرخط اخبار

محمد جواد ظریف تاکید کرد : امروز آمریکا در منطقه در موضع قدرت نیست، در موضع ضعف است. در هیچ یک از حوادث سالهای اخیر در منطقه به اهدافش نرسیده است و اگر حرف از فشار حداکثری می‌زند از روی استیصال و ناچاری است نه از روی قدرت.

به گزارش ایسنا، صبح روز یکشنبه وزیر امور خارجه کشورمان در جمع دانش آموزان و مدیران مدرسه علامه حلی حضور و به ایراد سخنرانی پرداخت که بخش‌هایی از  سخنان وی به شرح زیر است:

یکی از روزهای خوب زندگی من را رقم زدید. آنچه دیدم امیدآفرین، انرژی بخش و نیروبخش بود؛ که آینده سازان کشور دارای آزاد اندیشی، آینده نگری، اعتماد به نفس هستند و نسبت به مسائل ملی، کشور و اجتماعی دغدغه مندند.

آنچه امروز دیدم خط بطلانی است بر این ادعا که نسل جوان کشور نسبت به مسائل کشور بی توجه است.

آنچه امیدبخش است این است که یک دانش آموز نخبه خود را از جامعه جدا نبیند، دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را ببیند؛ ما همه بخشی از جامعه ایم و وامدار جامعه ایم.

امروز شاهد این درک از سوی دانش آموزان بودم که باید متکی به خودمان باشیم و برای خودمان طراحی کنیم و وابسته به طراحی‌های دیگران نباشیم؛ در این راه ممکن است خطاهایی هم داشته باشیم ولی نباید مجبور باشیم طراحی‌های دیگران را اجرا کنیم.

شما به عنوان دانش آموز باید در مقام تحلیل گر آزاد اندیش باشید، همه راه حل‌ها و احتمالات را ببینید.

امروز آمریکا در منطقه در موضع قدرت نیست، در موضع ضعف است. در هیچ یک از حوادث سالهای اخیر در منطقه به اهدافش نرسیده است. اگر حرف از فشار حداکثری می‌زند از روی استیصال و ناچاری است نه از روی قدرت.

آمریکا به دلیل مقاومت مردم ایران و مردم منطقه نتوانسته است به اهداف خود برسد و مردم بودند که نخواستند سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرند.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


( ۳ )

نظر شما :