پامپئو: روزهای دولت مادورو به شماره افتاده است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۸۳۱۴۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، حلقه داخلی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دنبال یک استراتژی خروج از این حلقه و پایان دادن به حمایت خود از مادورو است؛ مساله‌ای که نشان می‌دهد روزهای دولت تحت فشار مادورو به شماره افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما شاهد هستیم که رهبرانی در داخل حلقه مادورو در حال حاضر تلاش می‌کنند تا یک بلیت طلایی به دست آورند. آن‌ها می‌گویند «اگر من از این حلقه خارج شوم، چه می‌شود؟» از آنجایی که چنین سوالاتی در ذهن آنها به وجود آمده، قطعاً تعدادی از آن‌ها متوجه شده‌اند که در صورت عدم حمایت از این "گردن کلفت و آدم کش" شرایط بهتری برایشان فراهم می‌شود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تغییر رژیم در ونزوئلا را یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجه‌اش قرار داده است. بین ۵۰ کشوری که خوآن گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت، آمریکا اولین کشور محسوب می‌شود.

به دنبال انتخاب مجدد مادورو، گوآیدو توسط اپوزیسیون در ژانویه سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد. انتخاب مجدد مادورو از سوی اکثر ناظران بین‌المللی از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی نامشروع اعلام شده است.

پامپئو گفت: امیدوارم چین نیز خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

وی همچنین به دیگر متحدان مادرو از جمله کوبا، ایران و روسیه هشدار داد.

پامپئو گفت: شما تلاش‌هایی را که ما برای ترغیب کوبایی‌ها انجام دادیم، مشاهده کرده‌اید؛ کوبایی‌هایی که صدها افسر اطلاعات و هزاران نیرویی دارند که با دولت مادورو همکاری می‌کنند. ما تلاش کردیم تا آنها را مجاب کنیم که این یک سیاست خارجه نادرست است و مادورو قرار است که از رأس دولت کنار برود. هنگامی که مادورو برکنار شود اگر کوبایی‌ها روند بهتری انتخاب کرده باشند قطعاً در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ما همین رویکرد را برای دیگر کشورهایی که از مادورو حمایت می‌کنند در نظر گرفته‌ایم.

کلید واژه ها: مایک پمپئو نیکولاس مادورو


نظر شما :