ثبت اینستکس به دلیل مخالفت‌های صریح آمریکا موفقیت است

۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۹۸۱۵۹۹ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت اینستکس به دلیل مخالفت‌های صریح آمریکا موفقیتی محسوب می‌شود در عین حال گفت که باید روند اجرایی و عملیاتی شدن این سامانه سریع‌تر شود.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی توسط اتحادیه اروپا برای ایران گفت: در قدم اول ثبت اینستکس خوب است چون نشان می‌دهد کشورهای اروپایی اقداماتی برای ایجاد مکانیزم مالی با ایران انجام داده‌اند اکنون زمان عملیاتی و اجرایی شدن سامانه مبادلات مالی است.

وی ادامه داد: باید تنوع و کاربری و شمولیت این سامانه مشخص شود. این که چطور قرار است به اهداف خود برسد و توسعه پیدا کند که اگر این موارد روشن نشود این سامانه فقط در حد شعار خواهد بود و به درد ما نمی‌خورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: با توجه به مخالفت‌های صریح آمریکا، ثبت و شروع اینستکس موفقیت محسوب می‌شود اما در ادامه راه باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این سامانه سرعت بیشتری باشد؛ اینکه ارتباط با سامانه‌های مالی در خارج کشور و نوع پوشش دهی به مبادلات مالی و نوع کالاها مشخص شده و دایره آن محمود نباشد و همچنین در برابر فشارها برای محدود کردن سامانه مقاومت شود.

کلید واژه ها: اینستکس


نظر شما :