«پر فیشر» رئیس کانال پرداخت مالی اروپا و ایران شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۰ کد : ۱۹۸۱۴۶۳ سرخط اخبار

نشریه آلمانی اشپیگل روز پنج شنبه گزارش داد ریاست کانال پرداخت مالی که از سوی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) راه اندازی شده است، برعهده «پر فیشر» رئیس سابق «کومرتس بانک» خواهد بود.
به گزارش ایرنا، نشریه اشپیگل از قول منابع اطلاعاتی خود اعلام کرد «پر فیشر» کارشناس کهنه کار بانکداری و رئیس سابق «کومرتس بانک» به ریاست کانال پرداخت مالی اروپا و ایران موسوم به «اینستکس» انتخاب شده است. 
بر این اساس فیشر 69 ساله از امروز به ریاست این کانال مالی که وظیفه آن دور زدن تحریم های آمریکا علیه بانک های دو طرف است، منصوب شد.
نشریه آلمانی در ادامه می افزاید: اینستکس وظیفه دارد در مورد اینکه مبادلات تجاری شرکت های اروپایی با ایران از کانال قانونی انجام می گیرد، اطمینان حاصل کند. 
به نوشته اشپیگل ؛ فیشر به مدت 6 ماه ریاست اینستکس را بر عهده خواهد داشت. وی پیش از این به مدت 29 سال عهده دار سمت های ارشد در «کومرتس بانک» آلمان بوده است. 
این در حالی است که گمان می رود این بانکدار آلمانی به خاطر نقش آفرینی در کانال مبادلات تجاری اروپا و ایران، مشمول تحریم های آمریکا شود. 
گزارش ها همچنین حاکی است از هر یک از کشورهای اروپایی حاضر در اینستکس، یک دیپلمات ارشد نیز عضو هیئت نظارت خواهد بود.
به نوشته اشپیگل از آلمان «میگوئل برگر» رئیس بخش اقتصادی وزارت خارجه، از فرانسه «ماری گوردو مونتانه» سفیر پیشین این کشور در پکن و از انگلیس نیز «سر سایمون مک دونالد» دبیر اجرایی و رئیس خدمات دیپلماتیک در وزارت خارجه افراد حاضر در این هیئت هستند. 

کلید واژه ها: سازوکار ویژه اروپایی‌ها برای حفظ برجام


نظر شما :